Xiaomi Redmi Note 4X (3GB intern, 32GB opslag) Zwart

Specificaties 5,5" • 1920x1080 (Full HD) • 32GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Xiaomi Redmi Note 4X (3GB intern, 32GB opslag) Zwart Review

royalt123 1 september 2017, laatste update op 6 oktober 2017, 711 views Product gekocht

Xiaomi Redmi Note 4X (3GB intern, 32GB opslag) Zwart

Het betreft wel Xiaomi Redmi Note 4 global version (met band 20) en Qualcom. Ik bezit deze gsm nu voor 2 weken ongeveer. Momenteel ben ik erg tevreden met het gsm en zeker voor het geld dat ik betaalde (160€)! Zie review voor meer informatie

Pluspunten

• bouwkwaliteit
  • vloeiend in gebruik
  • batterij is insane! 8u SOT
  • prijs
  • camera voor het prijs
  • 4G volledig supported en Volte
  • micro usb!
  • 3.5 mm jack

Minpunten

• scherm mocht 5.2 inch zijn zoiets. Maar is persoonlijk!
  • onderkant en bovenkant aan achterkant waar je antenna lijn ziet is van plastiek
  • capactief navigatie, ik heb liever onscreen navigatie.
  • geen nfc

Xiaomi Redmi Note 4 Global version

Belangrijk info
Ten eerste wil ik graag even verduidelijken over de verschillende modellen van Xiaomi Redmi Note 4 reeks om verwarring te voorkomen.

Voor zover dat ik het weet is dat er 2 verschillende modellen zijn waarvan 1 speciale variant heeft genoemd global/international die band 20 (800mhz) voor 4g heeft.

Hieronder zie je codenaam zodat je er zeker van bent voor bijvoorbeeld als je custom rom wilt flashen enzo.
  • Nikel = Mediatek
  • Mido = Qualcom
Maar er zijn ook verschillende namen voor die bovenstaande toestellen dus hieronder kan je link vinden die je beetje kan verduidelijken.

Prijs en bestelling
Ik heb bij Thesolutionshop gekocht voor 160€ inclusief verzending.

Waarom heb ik daar gekocht?
Ten eerste is omdat ik op geen enkele risico loopt op duane kosten enzovoort. 2de reden is dat ik vrij snel kan opsturen naar hen voor garantie gevalletje want het is in UK.

Nu mag het wachten beginnen, wat ik niet goed tegen kan :Y)
Het heeft exact 10 werkdagen geduurd en het was goed verpakt, ik heb jammer genoeg geen foto's van.
Eerste indrukken
Bij het eruit halen vanuit de verpakking was ik verschoten dat gsm zo groot was, gezien mijn vorige gsm Sony Z3C maar 4.6inch had. Dus was ik bijna voor 1 inch groter gegaan.

De kwaliteit afwerking gaf meteen goede indrukken, metalen behuizing met mooie zwarte kleuren. Alleen vond ik het wel jammer dat de boven en de onderkant vanaf de antenne lijn van plastiek is (wat ik wel al wist).

Dus start ik de gsm op en het ging vrij rap opgestart. Wat basisvragen invullen zoals account, wifi enzovoort.
Er was Miui 8 global version stable geïnstalleerd wat ideaal is voor mij, geen bloatware enzovoort buiten beperkte app's van Xiaomi zelf zoals find my device, calender, cloud enzovoort. Er waren ruim keuze voor talen wat een pluspunt is.
Kleine probleempjes zoals gekende notificatie
Ik had in het begin wel wat problemen gehad met de notificatie wat ik eigenlijk al verwacht aangezien Miui gekend om staat. Dus eventjes gaan instellen in de settings, mocht jullie het ook ervaren en geen oplossing weet mogen jullie me vragen hoor.
Maar SMS werkte blijkbaar ook niet goed, dan heb ik andere app geïnstalleerd en het bleek iets beter te zijn maar nog niet optimaal. Paar dagen later kwam er grote update uit voor mijn gsm die nu van Android nougat versie voorziet, 1.3GB gedownload en was het erg rap geïnstalleerd :o.

Vanaf dan werkte alles perfect, notificatie, sms, bellen enzovoort dus erg tevreden :D.

Alleen is de notificatie melding zelf wel niet zo goed ontworpen want je kan bijvoorbeeld niet tekst lezen in notificatie melding zoals whatsapp. Quick replay werkt ook niet altijd bij alle apps. Hopelijk wordt het beter met de komende updates :)
features
Fingerprint
Bij de fingerprint was ik wel goed verbaast dat het kei goed werkt en erg nauwkeurig is! 99% van de gevallen lukt het perfect.
Ik heb bij men broer ook laten testen omdat hij blijkbaar moeilijke vingerafdrukken heeft 8)7 en dat werkte ook perfect. Hij zei dat hij ook bij de Samsung galaxy, Iphone heeft geprobeerd maar het werkte niet goed of kon zelf niet eens instellen omdat het onduidelijk vingerafdruk zou zijn. Dan ben ik natuurlijk fier op O-)
Infrarood
Ik dacht in het begin dat die feature beetje gimmick was voor mij totdat ik gsm had en het bleek achteraf gezien toch wel nuttig.
Voorbeeldje: ik zit in de zetel voor de tv en ik zie afstandbediening buiten handbereik liggen en ik heb geen zin om op te staan dan is wel praktisch om via gsm te doen (lazy) O-)
Groot batterij
Voor mij is dat wel de feature omdat ik het tegenwoordig heel weinig tegenkomt met grote batterij 4100mah!
Meer info vind je later.
Miui 9 update
Ik zat sinds eergisteren 30/08/17 op Miui 9 global beta.
Wat ik eerst merkte is dat het algemeen iets vloeiender aanvoelt, bij de batterij instelling is het verbeterd omdat ik nu batterijbesparing kan uitzetten voor alle app's in 1 keer wat enorm tijd besparend is.
Notificatie, bellen, sms, alles is naar mijn mening perfect sinds Miui 9 dus ik raad iedereen aan om dat zeker te installeren ofwel te wachten tot stabiele release die rond oktober zou uitkomen.
Batterij, levensduur
Dat vind ik het beste aan deze toestel zelf, gsm gaat nu heel lang ermee door zonder oplader.
Ik haal nu op gemak 2 volle dagen, SOT is rond 8u tot 9u.
Wat is SOT? Dat betekend screen on time, in Nederlands vertaald is hoelang scherm aanstaat.
Mijn vorige gsm haal ik ma 3-4 uur SOT. Dus mooie verdubbeling :)

Camera
1 van mijn eisen waren dat de camera op minst middelmatig tot goed moest zijn.
De camera maakt prima foto's naar mijn mening, zeker overdag waarbij alle gsm tegenwoordig wel goed kunnen.

Maar ik gebruik momenteel google camera hdr+ port van Google pixel en sindsdien maakt gsm nu uitstekende HDR foto's.
Je kan zelf volledige camera.api2 ondersteuning inschakelen waardoor je meer instelmogelijkheden en zelf raw opslaan. Het vereist wel aanpassing in de build.prop waarvoor je root nodig heb.

Hieronder paar voorbeeldjes.
Performance
Ik heb geen benchmark gedraait omdat je het wel op internet kunt vinden en ik vind het persoonlijk geen goede indicatie over hoe de performantie is in normaal gebruik :)

Naar mijn mening draait het heel soepel, zo goed als geen haperingen te merken, surfen gaat vrij snel en multitasken verloopt geen enkele probleem omdat grotendeels afhankelijk is aan het geheugen en de optimalisatie van Miui/Android.

Mijn vorige gsm was Sony Z3C die topmodel was in compacte versie en die voelt zelf trager of gelijk aan mijn huidige.
Ik heb grotere voorkeur aan langere batterijduur dan milliseconden winnen aan laadtijden 8)7
Nogmaals dat is persoonlijke ervaring want op mijn pc wil ik het wel zo snel mogelijk O-)
Custom rom/bootloader
De bootloader is wel gelockt maar je kan het unlocken via speciale procedure op en.miui.com/unlock/, het werkt wel beetje onhandig maar gelukkig is het eenmalig dat je het moet doen :)

Xiaomi redmi note 4 (mido) heeft officele ondersteuning van Lineage OS _/-\o_.
Dus mocht Miui je niet liggen omwille notificatie of andere reden kan je naar Lineage OS gaan en er zijn voor zover dat ik het weet geen enkele problemen, bugs.

Ik heb deze gsm al 2 maanden ongeveer.

Alle tips zijn welkom en vragen ook zeker!

Heb jij ook een Xiaomi Redmi Note 4X (3GB intern, 32GB opslag) Zwart?

Ik weet niet waarom je zo hoog oploopt met die shop. Bovenaan staat er duidelijk: orders are shipped from China & Hong Kong. Dus een grote kans dat er via de douane nog wat extra kosten bij komen.
Op de shop website staat duidelijk omschreven dat ze taxless shipping bieden. Klik op eender wat gsm en je zal zien bij product informatie onderaan dit staat : VAT and Import Tax Included! We have made arrangements to pay all VAT and import fees on behalf of you. The price at checkout is final and you will not have to pay any additional fees. This is only possible if you select EU Express at checkout.
En dat is 100% waterdicht ? Kun je dan ook bij paypal een claim indienen als je toch douanekosten moet betalen ? Of kun je het vergelijken met ebay's GSP (=Global Shipping Program) ?

[Reactie gewijzigd door lowrider2025 op 9 september 2017 16:48]

De winkel laat gsm eerst schippen naar UK en neemt daardoor zelf risico op Duane kosten. Wij betalen in principe voor versturing van UK naar je land wat in Europa is daardoor we géén risico oplopen. Ik zou uiteraard altijd met PayPal betalen!
Maar je betaalt wel 20€ ongeveer voor versturen waarin sowieso deel voor risico van Duane ingerekend is.
En verkopen ze ook note 4x modellen op thesolutionshop met ondersteuning voor de B20-band ? Want global rom wil enkel enkel zeggen dat ze meer talen aan boord hebben...niet dat ze automatische andere hardware aan boord hebben die de B20-band ondersteunt. Toch bedankt voor de uitgebreide review. Jammer genoeg wel vol spellingsfouten ;-) . Maar heb gemerkt dat nog meer IT'ers daar last van hebben...
Als je voor B20 kijkt moet je niet note 4x modellen nemen. Je moet note 4 global of international version nemen. https://eu.thesolutionsho...gb-international-version/

Bedankt voor je compliment en alvast mijn excuses voor spellingsfouten :-)
Goeie review, maar op deze stelling moet ik je even corrigeren, ik heb hem gekocht bij Banggood en dit is de global version met B20 ondersteuning:

LINK
Ieder site verschilt een met de beschrijving van 4 of 4x,die jij linkt is hetzelfde product als ik heb gelink.
Zolang er Snapdragon en global of international staat dan zou je safe zijn :D
Sorry, mijn fout, deze gaat over de note 4x, niet de Redmi 4x die ik heb met een 5" scherm......... 8)7