WD Elements Desktop 1,5TB Zwart Review

Rzz 14 januari 2010, laatste update op 14 januari 2010, 3.445 views

WD Elements Desktop 1,5TB Zwart

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Uiterlijk
  • Plug & Play

Minpunten

• Snelheid

Mobiliteit Score: 3
Introductie:
Ik heb deze externe harde schijf gekocht, omdat ik aan de 1280 gb schijven in mijn computer niet genoeg heb.

In de doos:
In de doos vind je natuurlijk de hardeschijf, usb kabel, stroomkabel en de boekjes.

Installatie:
Als je deze in de computer steekt wordt die gelijk herkent en is klaar voor gebruik.
Hij is NTFS geformatteerd. Dus werkelijk Plug & Play!

Uitterlijk:
Een mooie zwarte plastic achtige behuizing wat er goed en stevig uitziet en aanvoelt, de zijkanten zijn voorzien van een soort pianolak.

Geluidsproductie:
Je hoort deze harde schijf totaal niet, misschien als je er met je oor gaat tegenaan zitten. Maar voor de rest geen lawaai of geblaas.

Warmte:
Deze schijf wordt niet echt heet, na anderhalf uur kopieren is deze gewoon een beetje warm, maar verder niks bijzonders.
De adapter wordt wel een beetje heet.

Snelheid:
Voor een USB 2.0 harde schijf, is de snelheid normaal.

Mogelijkheden:
Als je deze hardeschijf ergens naar toe wil nemen zit je natuurlijk met de stroom en usb kabel, wel mist er een firewire aansluiting voor de gebruikers die dat nodig hebben (zelf gebruik ik het niet)

Conclusie:
Een perfecte externe hardeschijf voor thuisgebruik om films, spellen of andere bestanden over te zetten.
Heb je geen geduld voor overzetten, dan zou ik hem je niet aanraden.

Heb jij ook een WD Elements Desktop 1,5TB Zwart?

Wat had je dan gedacht? Dat je alles met USB 5.0 kon overpompen? Dit is net als alle andere externe schijven die beschikbaar zijn gewoon een USB2.0 schijf.
Als je snel wil overzetten koop een een schijf met eSATA of USB3.0.

Maar je hebt duidelijk geen verstand van zaken, no offense. Ik waardeer en respecteer de tijd en moeite die je neemt om mensen op de hoogte te stellen van een bepaald product maar van een Fiat Panda moet je ook niet verwachten dat je met 250 km/h over de autobahn kunt blazen. USB2.0 is gewoon een feit, maar een andere externe usb2.0 schijf zal echt niet sneller zijn hoor.

Misschien is het een idee om na te gaan welke schijf erin zit.

De opbouw en intentie van deze review zijn goed maar iets dieper erop ingaan zou leuk zijn ;)

[Reactie gewijzigd door BlueLed op 14 januari 2010 15:52]

Zoals hierboven wordt gezegd is de opbouw en intentie van de review goed. De meeste mensen weten inderdaad ook wel dat vrijwel alle externe usb 2.0 schijven tegen de snelheidsbeperkingen aanhikken.

Volgens mij kan je in deze review wel vinden dat het een prima schijfje is zonder lawaai of overmatige warmteproductie. Veel meer hoef ik persoonlijk niet van een externe harde schijf te weten.
Dit is mijn eerste review, dus hou daar ook rekening mee ;)
Review prima hoor, je geeft aan dat de snelheid "normaal voor USB2" is, natuurlijk wil iedereen liever meer.
Ook je temps en geluid zijn omschreven, harstikke mooi. Mocht je tijd over hebben probeer de snelheden te meten, achter de temperaturen te komen (lukt soms via SMART of speedfan oid) en het allermooiste zou inderdaad zijn als je wist welke schijf er in zit (voor de mensen die dan de behuizing voor een ander schijfje gaan gebruiken...)
Ik heb er momenteel ook 2. erg prettig is als de pc uitgaat waar de schijf aan zit. de schijf zelf ook uitgaat.

Ook fijn dat er een ledje aan de achterkant zit (valt dus niet op) alsmede de kleine adaptor...dus niet zo'n grote als bij een laptop :)