Wileyfox Swift 2X Zwart

Specificaties 5,2" • 1920x1080 (Full HD) • 32GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Wileyfox Swift 2X Zwart Review

healthy 1 september 2017, 658 views Product gekocht

Wileyfox Swift 2X Zwart

Deze smartphone heeft schitterende specificaties voor een relatief scherpe prijs. Hij maakt de inzichten in ieder geval tijdens de eerste dagen volledig waar!

Pluspunten

• Kwaliteit gevoel
  • Stock Android
  • Goede camera
  • Vingerafdruksensor + NFC
  • 32GB opslagruimte

Minpunten

• In eerste instantie Cyanogen installatie, kreeg gelijk 4 updates achter elkaar...

Het openmaken van de (oranje) doos is alsof je een cadeautje openmaakt. De telefoon voelt solide aan en bij het aanzetten krijg je een melding van Cyanogen. De eerste inlog verloopt soepel, net als het installeren van de telefoon.
Tot mijn verrassing loopt het scherm aan de zijkant praktisch door tot de rand. Met de 32GB kun je gemakkelijk ook de West-Europese kaart van TomTom installeren zonder in capaciteitproblemen te raken (dat was bij de iPhone met 16GB wel anders, daar moest ik de halve telefoon leeghalen om dat te bereiken...) - en bij tekort kan ik hier ook een extra geheugenkaart (tot 64GB) in plaatsen. Dat was tegelijkertijd een van de redenen dat ik voor een nieuwe telefoon had gekozen.
Het tweede punt was de accuduur, die liep terug bij de iPhone. Deze telefoon houdt het nu goed uit, ik kom een dag gemakkelijk door waar ik bij de iPhone altijd een powerbank bij me had - en vaak moest gebruiken.
Het Cyanogen werd trouwens redelijk snel vervangen door Android - op zich goed omdat je dan de nieuwste versie hebt, alleen... het ging in vier update sessies wat natuurlijk de nodige tijd vergt. Gelukkig was dat in de avond zodat ik het snel kon afwerken. De software is nu tot en met de augustus update actueel dus de klacht van de Consumentenbond dat updates niet doorkomen geldt niet voor deze telefoon.
Verder is het schermbeeld goed en werkt alles okay, in ieder geval de eerste dagen.

Heb jij ook een Wileyfox Swift 2X Zwart?

Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite