Anker PowerCore 20100 Review

Arcanekitten 1 september 2017, laatste update op 10 april 2018, 1.505 views Product gekocht

Anker PowerCore 20100

Geweldig powerbank grote capaciteit en laadt rap op, niet zoals andere troep die je voor 5 euro haalt. Echte aanrader. Volledige review bevat lijst met opmerkingen.

Pluspunten

• Grote capaciteit
  • Indicatie licht
  • Tactile knop
  • Snelheid opladen

Minpunten

• Volledig plastic
  • Niet extreem maar is redelijk zwaar
  • Type-C ontbreekt

Aankomst
De powerbank kwam snel aan bij mij thuis en de doos waar hij in kwam was in mijn opinie genoeg om hem te beschermen. Het gewicht viel gelijk op en is te vergelijken met één waterfles van 500ml of net iets meer.

Het Positieve
De grote capaciteit is mooi om meerdere telefoons op te laden en doet dit zonder moeite. Hij heeft een blauw indicatie licht over hoe vol hij is die je kunt bekijken met een druk op een knop die overigens heel tactile klinkt. Het plastic is hard plastic maar voelt wel fijn aan.

Het Negatieve
Plastic is helaas wel wat makkelijker te beschadigen door bijvoorbeeld sleutels. Helaas een tekortkoming is de niet aanwezigheid van een type C connector, maar gelukkig hoef je deze powerbank niet vaak op te laden door de grote capaciteit dus is het niet een deal breaker. Opladen van telefoon en bank kan helaas niet tegelijken tijd en twee telefoons opladen gaan een stuk slomer dan als je er een oplaadt.

The Verdict
De batterij is perfect om in je tas te doen en als je hem nodig hebt in nood er bij te pakken. Waar je vervolgens hem weer terug stopt en een week later weer kan gebruiken. Top product zeker een aanrader.

Heb jij ook een Anker PowerCore 20100?

Kan je nog toelichten hoe lang het duurt om deze powerbank op te laden en of deze langzaam uit zichzelf leegloopt?
Opladen gaat niet supersnel, maar ik laat hem over nacht op en zit dan vol. Hij loopt eigenlijk totaal niet leeg. Ik heb hem meestal in me werk tas zitten en wanneer ik hem nodig heb gebruik ik hem. Heb hem 2 weken in een tas gehad en zat daarna nog steeds vol (4 blauwe leds).
Dank je wel. Ik heb een andere powerbank met 11.000mAh en die is na een paar weken nagenoeg dood, net als je hem wil gebruiken. ;)
Je geeft aan dat er geen USB-C type aansluiting op zit als een tekortkoming, maar zou je dat ook kunnen onderbouwen waarom jij dat vindt?
Een type c aansluiting is in het algemeen beter dan een normale mobiele aansluiting. Niet alleen gaat het langer mee maar als je de kabel wil aansluiten met type c dat hoef je niet te kijken of je de correcte kant in je hand hebt met type b.

De oplaad port is micro b. De andere ports zijn type a. Type a mog van mij ook wel vervangen worden maar ik kan nog zien dat type c naar Apple lightning kabels niet echt beschikbaar zijn.

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ LG W7 Samsung Galaxy S9 Dual Sim OnePlus 6 Battlefield 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8