Specificaties + app - Bekijk alle specificaties

Google Home Review

TunderNerd 31 augustus 2017, laatste update op 23 november 2017, 531 views

Google Home (Product gekocht)

Concept is waanzinnig, de looks & bouwkwaliteit zijn waanzinnig, maar functioneel mag er nog heel veel verbeteren. Commando's zijn traag, samengestelde commando's werken niet lekker (Ok google, can you turn on the mainlight to 30% and put it to green?): het voelt een beetje als een peuter opvoeden! (Niet interactief)

Pluspunten

• Bouw, afwerking
  • Redelijk geluid
  • Spotify samenwerking
  • Philips Hue samenwerking

Minpunten

• Samengestelde commando's werken slecht
  • antwoorden duren soms langs
  • Geen interactieve gesprekken
  • (Nog) geen nederlandse diensten
  • Beperkte ondersteuning

Kwaliteit Score: 4
Concept is waanzinnig, de looks & bouwkwaliteit zijn waanzinnig, maar functioneel mag er nog heel veel verbeteren. Commando's zijn traag, samengestelde commando's werken niet lekker (Ok google, can you turn on the mainlight to 30% and put it to green?): het voelt een beetje als een peuter opvoeden! Muziek streamen gaat meestal goed, al zijn er problemen zo snel je juist die ene uitvoering wilt horen: Murphy's law: hij kiest altijd de foute. Spotify werkt vlekkeloos: afspeellijsten worden herkend. Geluidskwaliteit is redelijk.
Philips Hue werkt semi: scenes kent hij niet, lampen moeten een nieuwe nickname, maar dan gaat het vrij goed.
Mocht je om het nieuws vragen krijg je Amerikaans nieuws: voor Nederlands nieuws is hij nog niet geschikt. Hij kent mijn naam inmiddels, maar een gesprek kan niet: Siri is hierin interactiever: begrijpt hij je niet, dan werkt extra uitleggen meestal niet.
Wanneer je eenmaal de key-comando's kent gaat het redelijk goed, en kan je vrij grappig spelen. Mijn volgende upgrade wordt zeker een Nest, zodat ik dit ook weer aan het geheel kan linken. Ik mis nog andere apps en mogelijkheden, de toekomst zal ons leren wat het wordt!

Ik zal deze review zo nu en dan updaten. Stel gerust vragen!

Update 23-11-2017

Google heeft de nodige aanpassingen doorgevoerd, waarvan ik er 2 wil bespreken:
1. Het is nu mogelijk om Reminders in te voeren. Nadat je hebt aangegeven dat je een memo wilt invoeren kan je hem inspreken. Vervolgens wordt er een datum en tijd voor de reminder zelf ingesproken. Als laatst krijg je een samenvatting te horen van je gehele Reminder, en geef je bevestiging tot opslaan. Werkt erg fijn!
2. Voor de sportievelingen onder ons: 7 minute workout is nu beschikbaar op de home! Hij verteld de oefeningen en houd de tijd voor je bij. Ik heb het nog niet voor elkaar gekregen om muziek op de achtergrond te krijgen. Ook ga ik uitvogelen of ik "zwaardere" workouts kan krijgen. Ik ben fan!
3. Als laatst lijkt de spraakherkenning iets beter te zijn geworden, of ik ben beter gaan spreken tegen hem. We verstaan elkaar wat beter, leren elkaar wat meer kennen.

Heb jij ook een Google Home?

Als je een telefoon continue laat staan op Google Now heb je in principe toch het zelfde product?
Nee! Google Now op je telefoon wil geen lampen bedienen, de google home heeft veel beter geluid, en ook lijkt hij andere informatie terug te geven.
Google Now is iets anders dan Google Assistant