Specificaties GF GTX 1060 (1280c) (1,569GHz), 6GB GDDR5 - Bekijk alle specificaties

Inno3D iChill GeForce GTX 1060 X3 6GB Review

beerolifant 30 augustus 2017, laatste update op 30 augustus 2017, 76 views

Inno3D iChill GeForce GTX 1060 X3 6GB (Product gekocht)

De bijna perfecte videokaart. Goede prestaties, super stil, een zeer strak design en een best-wel-geweldige unbox experience. Voor de midrange (1080p, 1440p) gamer zeker een aanrader.

Pluspunten

• Design
  • Backplate
  • Performance (1080p, 1440p)
  • Super stil
  • Zeer koel
  • LED

Minpunten

• Groot (heel groot)
  • LED alleen in rode kleur

Drivers en compatibiliteit Score: 5
De bijna perfecte videokaart..
Na lang wikken wegen toch besloten om deze videokaart de kopen. Ten tijde van de crypto currency gekte als één van de weinigen wel op voorraad. Het doel was een koele en stille kaart, die de airflow in de rest van mijn case zou bevorderen.

Ik heb een kast met een window erin, het design van de kaart was (en is) voor mij dus redelijk belangrijk. Aangezien mijn hele systeem zwart gekleurd is (met zilveren accenten) paste deze kaart perfect.

De kaart komt van een relatief onbekend, misschien zelfs ondergewaardeerd, merk: inno3D. Aangezien reviews op t.net (en menig ander website) ontbraken, was het wat dat betreft een gok. De gok was echter geweldig.

Unboxing
De unboxing was een geweldige ervaring en een voorbeeld voor elke fabrikant. De doos was prima, de kaart goed verpakt. Echter, in tegenstelling tot bijvoorbeeld mijn vorige videokaart, kwamen er wel extra's bij deze kaart. Het eerste is een metalen plak-plaatje (embleem) van inno3D en de iChill lineup. Leuk, voor bijvoorbeeld op je behuizing.

Het tweede item wat erbij kwam was een muismat. Dit is waar mijn vreugde vooral door veroorzaakt werd: Ik maakte zelf namelijk al jaren gebruik van een muismat die ik ooit gratis ontvangen had bij een pak melk. Deze muismat is groot, van goed materiaal en ziet er tof uit. Dit is voor fabrikanten een zeer goedkope toevoeging, die voor klanten (zoals ik) heel veel kan betekenen. Kortom: take notes!

Geluid & Koeling
De kaart is, zeker in vergelijking met mijn vorige videokaart, bijzonder stil. De fans draaien bij lage temperaturen niet. Vanwege de hoeveelheid fans is er bij de hogere temperaturen een mindere RPM nodig om de temperatuur schappelijk te houden. Zelfs na uren gamen (ja, dat doen we allemaal wel eens!) is de kaart nog praktisch onhoorbaar. Dit is ronduit geweldig. De temperaturen heb ik niet gemeten, maar waar ik voorheen de PC gebruikte als kacheltje, kan ik nu bijna stellen dat het tegenovergestelde het geval is!

edit: de kast staat +- 30 centimer, op bureau, van mij vandaan.

Bouwkwaliteit & Design
Dit is dé reden om de kaart te kopen. De bouwkwaliteit is t-o-p! De kaart is volledig van metaal, heeft een stevige backplate, goed uitziende fans en komt al met al zeer rigide over. Een ding om rekening mee te houden is echter wel het formaat: bijna 31 centimeter lang en 2,5 slots dik!

Een ander design puntje is de LED. Dit is dan ook mijn enige minpunt en de reden voor de titel: de bijna perfecte videokaart. Deze is namelijk niet RGB, maar uitsluitend rood. Uiteindelijk besloot ik dit geen (relevant) punt te vinden vanwege de rest van het design van de kaart, maar het is wel jammer. Zeker omdat de LED niet uit kan. Zelf overweeg ik om deze over te spuiten of wit te "schuren".

Al met al is dit een geweldige videokaart met een zeer strak uiterlijk. Het enige nadeel is de uitsluitend rode LED, maar deze wordt gecompenseerd door het design, de bouwkwaliteit, de unboxing (en accessoires), de temperaturen en de lage geluidsproductie van de kaart. Al met al is dit zeker een aanrader voor eenieder die het budget heeft en graag op 1080p maximaal of 1440p minimaal wil gamen en werken.

Overige informatie
  • Ik heb de videokaart besteld bij Azerty.
  • De review is voornamelijk gebaseerd op prijs-kwaliteit verhouding. GPUs van een hoger bedrag zullen ongetwijfeld anders danwelniet beter preseteren.
  • Ik verontschuldig mij voor eventueel gemaakte typ- of spelfouten.

Heb jij ook een Inno3D iChill GeForce GTX 1060 X3 6GB?