Specificaties 15,6" • 1920x1080 • 1,128TB • Intel Core i5 - Bekijk alle specificaties

HP Pavilion 15-cc593nd Review

EternalGenesis 30 augustus 2017, laatste update op 8 november 2017, 834 views

HP Pavilion 15-cc593nd (Product gekocht)

Laptop gekocht voor school en werk buitenshuis. Toffe klantenservice van HP en een top laptop voor zijn prijs (750,-)! Erg tevreden dus hierbij een korte review over deze laptop.

Pluspunten

• Dun & Licht
  • IPS Scherm met goede kijkhoek
  • Stil bij normaal gebruik
  • Toetsenbord goed verlicht
  • Touchpad werkt fijn
  • Voldoende poorten
  • Geluid kan best luid

Minpunten

• Bij "Zware" applicaties luidruchtig
  • Alleen in de kleur grijs beschikbaar

Laptop aangeschaft omdat mijn oude laptop het begeven had, en ik een nieuwe nodig had voor school, mijn hobby fotografie en werken buiten huis.

Gebruik de laptop nu een paar dagen, en ik ben er tot heden erg tevreden mee!
Daarom een korte review die ik later uit zal breiden wanneer ik de laptop meer gebruikt heb.

Vermogen en performance:

De Intel I5-7200U is meer dan voldoende voor het werk wat ik er mee verricht.
Ik doe meerdere dingen tegelijk zoals browsen en office maar ook programmeren, lichte simulatie software, en Photoshop.

De Geforce 940mx speelt Lichte spellen zoals Minecraft en League of Legends zonder problemen en werkt soepel met Adobe Photoshop en Adobe Premiere.
Wel zij de fans dan duidelijk te horen.

UPDATE: De laptop heeft bij spellen met iets hogere settings wel last van throttling! Ik heb de laptop niet gekocht voor games, maar mocht dat je doel zijn, dan raad ik hem niet aan omdat die bij spellen soms zo veel vertraagd dat je van stable 60 FPS naar onspeelbare 20 of minder gaat.
Bij Photoshop en Premiere pro heb ik nog geen throttling waar mogen nemen.

De SSD is niks bijzonders maar werkt vlot en de laptop start in ongeveer 7 seconden op.

Scherm:

Het scherm is prachtig. Ik heb geen apparatuur om de kleur-accuraatheid te testen maar het contrast is goed en hij word vel genoeg om overdag in een kamer met veel zonlicht gebruikt te worden.
In direct zonlicht is het scherm niet vel genoeg, dan wordt het toch wel lastig om tekst te lezen.
Omdat het een IPS scherm is zijn de kijkhoeken ook erg goed.

Mobiliteit:

De laptop is precies 2 CM dik en vrij licht met 1,9 KG. Dit maakt de laptop makkelijk om rond te sjouwen op school of wanneer ik foto's ga maken.
Het oplaadblok is ook klein en heeft een lekker lang snoer van 3 meter.

Accu:

Ik heb de laptop nog niet lang genoeg om de accu grondig te testen.
Tot nu toe heb ik er echter met gemak 6 uur uit gehaald met licht tot medium gebruik.

Toetsenbord en touchpad:

Het toetsenbord typt lekker en heeft een blauwe backlight.
Geeft een klein beetje mee maar niet storend en voelt solide aan.
Over de touchpad kan ik niet veel zeggen want die gebruik ik zeer weinig maar de basis gestures werken soepel en ik heb er verder geen problemen mee gehad.
Palm rejection tijdens het typen werkt goed.

Aansluitingen:

Ik wilde een laptop die op zijn minst de volgende dingen had:
  • SD kaart lezer, zodat ik makkelijk de foto's van mijn camera kan halen.
  • HDMI poort, voor school zodat ik niet altijd een tussenstukje bij me hoef te dragen met elke presentatie.
  • USB 3.0 Type A, de meeste klanten of medestudenten hebben geen USB C sticks dus dan is dit wat makkelijker met het delen van bestanden.
Nu heeft deze laptop een standaard HDMI poort, 2 USB type A poorten, 1 USB type C poort, een SD kaart lezer, een Ethernet poort en uiteraard (of niet uiteraard?) een audio jack.

Dit is voor mij meer dan voldoende en ik vind de poorten handig geplaatst.

Bouwkwaliteit:

Ook dit lijkt dik in orde te zijn. De hele laptop is gemaakt van aluminium en voelt goed aan.
Het scherm heeft weinig flex en de laptop voelt stevig aan.

Klantenservice:

De eerste laptop die ik had ontvangen had een defecte touchpad.
Ik ben toen een Live chat sessie met HP begonnen.
Het was nog geen 2 minuten ik had al een medewerker aan de lijn (wel Engels)
en die heeft voor mij na wat dingen te proberen een vervanging geregeld.
Teruggestuurd en een een nieuwe laptop ontvangen waar alles wel goed werkte.
Echt top! Kunnen andere bedrijven/fabrikanten van leren!

Conclusie:
Al met al ben ik erg tevreden met de laptop. Mocht ik in de toekomst ergens tegen aan lopen zal ik de review updaten maar tot nu toe zeg ik:

Ben je op zoek naar een betaalbare laptop voor school, lichte foto bewerking, (web)development of gewoon een vlotte media/thuis laptop dan raad ik hem zeker aan!

Hoge resolutie foto's:

Heb jij ook een HP Pavilion 15-cc593nd?

Ha, bedankt voor de review. Heb je geen last van throttling tijdens games?
In het exemplaar van m'n broer gaat de fps bij te hoge grafische settings om de zoveel tijd een seconde of 10 lang van prima (~50) naar onspeelbaar (~8). HWMonitor wijst uit dat de GPU op dergelijke momenten naar 135mhz schiet, en ook de CPU naar de laagst mogelijke frequentie.
Ja dit is mij ook opgevallen helaas. Zal mijn review er naar aanpassen.
Bij spellen op iets hogere settings gaat hij inderdaad naar onspeelbare snelheden toe.. Nu heb ik de laptop niet gehaald voor games dat scheelt maar het is inderdaad erg vervelend als dat uiteindelijk toch iets is wat je belangrijk vind.

[Reactie gewijzigd door EternalGenesis op 8 november 2017 14:24]