Specificaties Tower • 5 interne bays - Bekijk alle specificaties

Sharkoon TG5 Glass Blue Review

tekken4111 30 augustus 2017, laatste update op 30 augustus 2017, 245 views

Sharkoon TG5 Glass Blue (Product gekocht)

Mooi product voor deze prijsklasse. Het tempered glass aan de zijkant en windowed voorkant maken dit een echte showcase kast.

Pluspunten

• Goede prijs kwaliteit
  • Voldoende ruimte om alle kabels weg te werken
  • Vier meegeleverde (stille) fans
  • Afgeschermde onderkant voor alle kabels + voeding
  • Volledige glazen zijkant en voorkant
  • Dust filters
  • Uitgebreide aansluitingen bovenop

Minpunten

• Gehele voorkant moet eraf om bij de voorste dust filters te komen
  • Ruimte voor maar 2 HDD's

Hierbij een korte maar krachtige review voor de mensen die zich afvragen hoe deze kast is.

Bouwkwaliteit en afwerking + Inbouwmogelijkheden + Vormgeving:
Voor de prijs van (op het moment van schrijven) 70 euro vind ik dit een zeer goede kast die precies tussen de dure en goedkope kasten in staat. Voor deze prijs krijg je een bijzonder mooi afgewerkte kast, waar het tempered glass en normale glas aan de voorkant zeer mooi is.

De kast maakt gebruik van een handig systeem waardoor het tempered glass met 4 simele draaischroefjes er af is en de achterkant met 2 draaischroefjes.
De voorkant is wat "lastiger", in feite is het een zeer simpel systeem, hard trekken en dan komt de voorkant eraf, echter zit deze wel heel hard vast. Dit zorgde er voor dat ik even twijfelde of ik de voorkant niet stuk zou trekken.

De kast werkt verder prima, er zijn genoeg gaten waar je de kabels via de achterkant doorheen kan trekken wat het fijn maakt om alles goed weg te werken. Hierdoor heb je zo goed als nooit een te lange kabel lopen door de voorkant van je kast.

De HDD case is ook nog verplaatsbaar, met 4 schroefjes kan je deze onderin ergens anders neerzetten. Hoe dit precies werkt weet ik niet gezien ik 'm op zijn plaats heb gelaten.

Koelingsmogelijkheden:
Deze kast komt standaard met 4 fans geleverd en dit is ook waar ik het bij heb gelaten. Deze koeler wat mij betreft prima en zijn vrij tot zeer stil. Mijn systeem draait onder full load maximaal 68 graden op de gpu en 60 op de cpu. Dit zijn vrij lage waarden dus heb ik het erbij gelaten. (i7 2600k met een GTX970)
Eventueel bied de case je de mogelijkheid om op de bovenkant nog 3 kleinere of 2 grote fans te installeren. Hier kan je bijvoorbeeld ook je koeler van je watergekoelde CPU vastmaken.

Installatiegemak:
Ook het installeren ging prima. De HDD's gaan makkelijk vast met een rack systeem zonder schroeven, dit scheelt alvast tijd! Even erin klikken en hij kan het rack in geschoven worden. De kleinere SSD's moeten toch nog even vastgeschroefd worden in een rack, maar kunnen vervolgens met rack en al op 2 plekken aan de behuizing geklikt worden. Handig!

Verder is de rest hetzelfde qua inbouwen, het kost je gewoon even tijd om alle kabels goed te doen, maar dan heb je ook wat!

Modbaarheid:
Niet veel, officieel is alleen de HDD cage te verplaatsen, en dan ook een kwestie van links of rechts onderin. Mij maakt het niet veel uit maar mocht je een aanpasbare kast zoeken, zoek dan iets anders!

Verpakking:
Deze kast werd erg netjes geleverd in een hoge kwaliteit hoes om beschadigingen tijdens transport te voorkomen. Ook mijn model kwam dus zonder kras of stoot aan.

Nawoord en conclusie:
Een zeer mooie kast voor een laag prijsje! Zelf ben ik er erg tevreden mee en is het een echte blikvanger geworden. Mocht je echt de hele kast goed willen zien vanbinnen dan is het een aanrader om ofwel veel led producten te hebben ofwel er toch misschien een led stripje in te hangen in de kleur van aankoop.

Ik geef de kast een dikke voldoende en ga er lekker van genieten :) Ik heb nog twee foto's die ik vond toegevoegd, maar het beste kan je gewoon even het officiŽle filmpje kijken van Sharkoon. Foto's maken is namelijk erg lastig met een weerspiegelend oppervlak!

PS: voor vragen kan je natuurlijk altijd even een berichtje hieronder achterlaten!

Heb jij ook een Sharkoon TG5 Glass Blue?