Scythe Big Shuriken 2 Rev. B

Specificaties 120mm diameter met 33,67dB geluidsproductie - Bekijk alle specificaties

Scythe Big Shuriken 2 Rev. B Review

Maveryth 29 augustus 2017, 272 views Product gekocht

Scythe Big Shuriken 2 Rev. B

Levert goede prestaties voor zo'n kleine fan en is een prima ding als je voor de rest nooit iets aan je pc gaat veranderen e.g. RAM, processor, voeding, koelpasta. De 120 mm fan neemt bij Itx-moederborden onhandig veel ruimte in wat installeren erg lastig kan maken.

Pluspunten

• Stil
  • Goede prijs

Minpunten

• 120 mm is onhandig groot
  • Loshalen/Bevestigen

Ik raad het niet aan om deze fan te kopen en voel mij een beetje verplicht om mijn ervaring te delen aangezien hij nog steeds in de prijslijst staat met goede reviews.

Het grote nadeel is dat de '120 mm' ervoor zorgt dat de fan boven de RAM slots hangt en je de RAM niet kan vervangen zonder eerst het koelblok te verwijderen. *3e foto*
Het maakt het daarnaast erg krap om bijvoorbeeld kabeltjes aan te sluiten. Het blok hangt overigens ook boven een port waar ik een voedingskabeltje op aan moet sluiten. Met mijn 'Silverstone Milo 08' case is dit erg lastig. * 2e foto*

Ik heb met 1 schroef minder het moederbord kunnen bevestigen aan de behuizing omdat daar te weinig ruimte voor was. *2e foto* Dit is overigens maar een kleinigheid.

Het is vrij gemakkelijk te installeren wanneer het moederbord uit de behuizing is. Echter, als je bijvoorbeeld koelpasta opnieuw wil aanbrengen of de RAM wil vervangen, is het ook het gemakkelijkst om het moederbord weer lost te halen aangezien het ontzettend lastig is om de schroefjes waarmee het koelblok vastzit weer vast te draaien.

Als je een lage processorkoeling nodig hebt en een itx moederbord gebruikt dan raad ik toch echt aan om bijvoorbeeld de 'Noctua NH-L9' met een diameter van 94 mm te gebruiken als je kijkt naar installatiegemak. Al moet ik kwijt dat ik met die processorkoeling niet echt ervaring heb nog.

Heb jij ook een Scythe Big Shuriken 2 Rev. B?