Freecom Hard Drive XS 1,5TB Zwart Review

jooproo 13 januari 2010, laatste update op 13 januari 2010, 1.864 views

Freecom Hard Drive XS 1,5TB Zwart

Pluspunten

• haast geen geluid, geen warmte

Minpunten

• een beetje groot, maar daar kies je voor bij 3,5 inch

Mobiliteit Score: 3
Zeer fijne schijf, alleen klopt 1 Specificatie niet. ik heb het zwarte "behuizing" eraf gehaald, en er zat een samsung hd154ui onder. als ik die hier opzoek zie ik een rotatiesnelheid van 5400 staan, wat ook op de hd staat.
Maar over de schijf zelf; hij is hartstikke stil, je hoort m echt alleen als t muisstil is iets draaien, en hij word bij mij ook haast niet warm. Ook is de snelheid van de hd redelijk, namelijk 30-35 mb/s, ook zit er op de schijf een programmaatje ge´nstalleerd dat je m sneller kan maken (turbo) maar dit leverde bij mij haast niks op, miss maar 1 of 2 mb/s
al met al is het een prima hd voor mij om al mijn films op te zetten.

Heb jij ook een Freecom Hard Drive XS 1,5TB Zwart?

Ik ben het met de schrijver eens dat het een prettige externe hard disk is. Wat ik wel mis en wat ik al weken geleden aan Freecom geschreven heb (zonder reaktie terug!) is de mogelijkheid om op de buitenkant van de mooie rubber behuizing aan te geven welke HD het is. Ik heb er inmiddels 2 heb daar een label opgeplakt (welke steeds los laat) omdat ik anders niet weet om welke HD het gaat. Hoe hou ik die dingen uit elkaar??
Wat betreft de rubber behuizing:ik heb een glazen tafel waar ze op liggen en dat bevalt zo uitstekend.
Regelmatig speur ik naar prijsvergelijkingen omdat ik al weer aan de volgende toe ben.
Bezit buiten andere externe HD's nu 'n 1000 en 'n 1500 GB HD van Freecom met rubber behuizing.