Sandisk Ultra USB 3.0 Flash Drive 32GB Zwart Review

daupie 27 augustus 2017, laatste update op 28 augustus 2017, 95 views

Sandisk Ultra USB 3.0 Flash Drive 32GB Zwart (Product gekocht)

Een USB stick die best wel wat kan voor niet al te veel geld. Bijvoorbeeld encryptie van de bestanden die op de schijf staan tot USB 3.0, deze stick heeft het! Kijk in de uitgebreide review voor foto's en een snelheidstest.

Pluspunten

• Snelheid
  • USB 3.0
  • Encryptie-software meegeleverd
  • Robuust

Minpunten

• Voor extra features in de encryptie-software moet betaald worden
  • Wordt heet na een tijdje in gebruik

Ik heb deze stick een tijd geleden gekocht bij Coolblue. De stick was niet erg duur (12 euro op moment van aankoop), maar levert toch goede prestaties. Ik heb de stick tot nu toe een tijd aan mijn sleutelbos gehad en ik heb nog geen enkel technisch mankement kunnen spotten.

Wat ik een handige feature vind is dat er software wordt meegeleverd waarmee je een encrypted vault kan maken. Dat scheelt weer gedoe met third-party software. ;)

Om de USB stick te kunnen vergelijken, zijn hier een paar testresultaten:

Sequential Read (T= 1) : 152.878 MB/s
Sequential Write (T= 1) : 78.430 MB/s
Sequential Read (Q= 32,T= 1) : 147.973 MB/s
Sequential Write (Q= 32,T= 1) : 61.832 MB/s

Random Read 4KiB (Q= 1,T= 1) : 4.933 MB/s
Random Write 4KiB (Q= 1,T= 1) : 2.359 MB/s
Random Read 4KiB (Q= 32,T= 1) : 5.564 MB/s
Random Write 4KiB (Q= 32,T= 1) : 2.695 MB/s

Voor mijn gebruik zijn dit zeer goede resultaten :P .

Wel merk ik, nu ik hem een tijdje in gebruik heb, dat de slider makkelijker gaat, in het begin gaat deze stroef, maar nu ik deze een tijdje in gebruik heb, merk ik dat deze ook wel eens per ongeluk verschoven wordt.

Heb jij ook een Sandisk Ultra USB 3.0 Flash Drive 32GB Zwart?