WD Elements Desktop Storage 5TB Zwart Review

Shootingstar 27 augustus 2017, 199 views

WD Elements Desktop Storage 5TB Zwart (Product gekocht)

Dit is een prima product. ik heb er inmiddels een stuk of 10. Nooit geen problemen. Ik gebruik ze uitsluitend voor backups, waarbij een aantal wel continu aan staat. Geen problemen, werkt snel en eenvoudig

Pluspunten

• strakke behuizing
  • geen overbodige knoppen
  • geen overbodige aansluitingen
  • voeding buiten behuizing (warmte)
  • Usb3 werkt heel comfortabel

Minpunten

• usb platte stekker

Mobiliteit Score: 4
Ik gebruik telkens een exemplaar voor even week, oneven week, maand, kwartaal, jaar. Voorheen gebruikte ik de 3 TB versie die ook prima is maar minder capaciteit heeft. Iedere week maak ik een complete back-up met een van de schijven volgens een vast patroon. Een beetje redundant misschien, maar mijn mening is nog altijd beter een extra dan een ontbrekende. Ik gebruik de schijven in een Windows(7) setting. De schijven gaan van mijn werk mee naar huis. Ze zijn makkelijk te vervoeren, en ik heb er telkens maar 1 nodig. Tot nu toe (even afkloppen) heb ik nog nooit iets gehad (laatste jaar) noch met de vorige versie. Nu moet ik er bij zeggen, dat ik op mijn werkplek de bestanden ingepakt in een volume klaar heb staan als ik wil back-uppen en dat scheelt samen met usb3 een heleboel tijd. Na afloop van een jaar zet ik dan de nodige bestanden over naar een NAS. (Niet alles natuurlijk). Er wordt dus met de schijven regelmatig gereisd, als het vochtig weer is, doe ik er altijd een plastic zak bij omheen. Ik hoef geen grote afstanden te reizen, maar met name in de winter heb ik het niet zo op temperatuurverschillen. Er wordt dus ook met name met de maand schijven, met enige regelmaat gewist en geschreven. Ik probeer zo weinig mogelijk met stekkers te rommelen, daarom heb ik op de werkplek een vaste setting met usbkabel voeding enz. Ik moet eerlijk zeggen, dat ik aan een de vierkante usb stekker op het apparaat een voorkeur had gegeven boven de huidig platte met een nok er op. Denk dat dat iets minder kwetsbaar is. Enig beleid in de omgang ermee is denk ik behoud. Kortom mijn ervaringen zijn met dit product zeer tevreden stellen.

Heb jij ook een WD Elements Desktop Storage 5TB Zwart?