HiMedia Q10 Pro 16GB Review

ConstantTweakNewbie 26 augustus 2017, 578 views Product gekocht

HiMedia Q10 Pro 16GB

Qua gebruikersvriendelijk grote stap teruggegaan in de tijd speelt wel veel bestandsformaten af. usb3 schijf niet automatisch gemount. Interne schijf niet te beschrijven via iMac

Pluspunten

• Speelt veel bestanden af
  • Mooie vormgeving
  • Geruisloos

Minpunten

• Gebruikersvriendelijkheid
  • Interne schijf niet te beschrijven vanaf iMac
  • USB3 schijf niet automatisch gemount
  • Ondertiteling niet gevonden

Ik gebruik al jaren een ander merk mediaplayer maar deze kan geen 4k bestanden afspelen of bepaalde avi bestanden en nog geen h.265 bestanden en daarom ben ik op zoek gegaan naar een apparaat welke wel alle bestandsformaten kan afspelen. De HIMEDIA Q10 PRO kan bovenstaande bestanden wel afsprlen en meer maar legt het op basis van gebruiksvriendelijkheid af tegen de mediaplayer die ik op dit moment gebruik. Hieronder een korte opsomming van problemen waar ik tegen aanloop. Ik heb trouwens gebruik gemaakt van de mogelijkheid om een interne schijf in te bouwen n.l. de wd red nas hard drive 3 tb 600 mbps.

1: Wanneer ik vanf mijn iMac bestanden probeer te kopieren naar deze netwerkschijf dan gaat dat niet krijg de melding te weinig ruimte.
2: aangesloten usb3 schijf wordt niet automatisch herkend herkend na reboot q10 pro. Je moet kabel er uittrekken en er weer in doen.
3: Afspelen video_ts vanaf een NAS Server map gaat niet zoals je mag verwachten en werkt alleen naar behoren wanneer je films zoekt via het mediacenter optie LAN maar niet via de nfs of upnp optie als je aan de voorwaarden hebt voldaan
5: Boot proces loopt af en toe vast
6: mappen die in de root stonden van de geformateerde interne harde schijf staan na afloop in de sda2 boom structuur?
7: Ondertiteling wordt niet gevonden terwijl deze via de andere mediaplayer wel wordt gevonden
8: Afstandsbediening zeer simpel qua mogelijkheden welke je mogelijk wel gewend bent bij je vorige Mediaplayer
9: Ik vind het verwarrend dat dit apparaat onder veel verschillen namen doorgaat en dat er geen duidelijk gebruikershandleiding bestaat waar alle gebruikersmogelijkheden in staan beschreven.

Kortom het apparaat speelt wel de bestandsformaten af welke ik op mijn andere mediaplayer niet kan afspreken maar qua gebruiksvriendelijkheid ben ik een zeer grote stap teruggegaan in de tijd en de onduidelijkheid van het gebruik van de ingebouwde 3TB schijf en het niet automatische mounten van de usb 3 schijf vind ik uiterst storend. Daarom ben ik kritisch bij het toekennen van de plus en minpunten.

Heb jij ook een HiMedia Q10 Pro 16GB?