Xiaomi Mi Robot Vacuum Review

MartijnMM 26 augustus 2017, 167 views

Xiaomi Mi Robot Vacuum (Product gekocht)

Uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. Doordat ik de Mi Robot 1 of 2 keer per dag een rondje laat doen ligt er veel minder stof in huis, een merkbaar verschil.

Pluspunten

• Kan goed zuigen
  • Mi Home app werkt erg goed, leuk om de route op plattegrond te zien
  • Hey Siri, maak mijn huis schoon (via HomeBridge)

Minpunten

• Lang moeten wachten op levering
  • Eet iPhone kabeltjes op
  • Alleen snoer met Chinese plug meegeleverd: EU adapter is noodzakelijk

Energieverbruik Score: 5
Na een eerste (slechte) ervaring met de robotstofzuiger van Aldi, heb ik deze gekocht op AliExpress. De Mi Robot doet zijn werk uitstekend, na een eerste verkenningstocht door het huis volgt de robotstofzuiger daarna een vaste route en ontwijkt alle objecten. In een kleine 40 minuten is mijn huis helemaal schoon. Gebieden waar de stofzuiger niet mag komen (zoals de badkamer) kun je met een los bij te bestellen magneetstrip afsluiten. Het schoonmaakresultaat is uitstekend te noemen. Doordat ik de Mi Robot 1 of 2 keer per dag een ronde laat doen ligt er veel minder stof in huis, een merkbaar verschil. De stofzuiger verdient zichzelf terug: de schoonmaakster hoeft nog maar 1x per twee weken te kuisen ipv 1x per week. Ook leuk: de Mi Robot stofzuiger is toe te voegen aan HomeKit en Siri via een uitstekende HomeBridge plugin.

Heb jij ook een Xiaomi Mi Robot Vacuum?