Maxtor DiamondMax Plus 9 160GB , 160GB Review

dvoers 25 november 2005, 239 views

Maxtor DiamondMax Plus 9 160GB , 160GB

Pluspunten

• S-ATA
  • Stabiliteit

Minpunten

• Geluidsproductie

Op zich een goede schijf voor het geld (prijs/kwaliteit).

Tot nu toe nog niet defect of andere problemen gehad met deze schijf. Een tweetal dingen vallen een beetje tegen, zoals de geluidsproductie en de prestaties. Het laatste kan overigens ook aan andere factoren liggen. Het was tegen verwachting, dus deze kan ook verkeerd zijn.

Ik heb altijd goede ervaringen gehad met Maxtor en dit veranderd hier niets aan. De schijf heb ik aangeschaft als eerste SATA schijf op mijn nForce4 aangestuurde moederbord. Als de schijf aan het schrijven is maakt het een dof rattelend geluid. Dit geluid zorgt soms zelfs voor trillingen in de kast (welke gebouwd is voor het tegengaan van dergelijke irritaties.)

De schijf ook gebruikt voor Linux en de recente distros hebben geen problemen met de aansturing. Dit lijkt me echter geregeld te worden door de chipset van het moederbord.

Heb jij ook een Maxtor DiamondMax Plus 9 160GB , 160GB?