×

Help Tweakers weer winnen!

Specificaties 4-bay NAS behuizing - Bekijk alle specificaties

QNAP TS-431P Review

BaronAmsterdamNewbie 25 augustus 2017, laatste update op 12 oktober 2017, 23 views

QNAP TS-431P (Product gekocht)

Deze unit is gemakkelijk in het gebruik. Er kunnen meerdere volumes worden geinstalleerd over de verschillende harde schijven. Omdat er een qnap linux staat voorgeinstaleerd moet je wel even naar de juiste knoppen zoeken, maar dat is ook omdat er heel veel mogelijkheden zijn.

Pluspunten

• Kleine unit
  • Wake on LAN
  • externe harde schijven via USB3.0

Minpunten

• SSL licentie los verkrijgbaar
  • Zoeken naar de juiste instellingen

Kwaliteit voeding Score: 3
N.A.V enkele vragen aan een ervaringsdeskundige.
Ik heb zojuist de taalinstellingen getest door even in te loggen, de gebruikersinterface stond automatisch al op Nederlands (zelf zou ik dat op Engels hebben gezet) en zowel direct als via de myQnapcloud website kan je de server in het Nederlands bereiken. Via deze interface is er ook toegan tot de handleiding en de helpdesk in het Nederlands.
De knoppen zijn voor de verschillende apps, als administrator kan je via de NAS torrents downloaden, VPN instellen, azure storage, webcams aansluiten. Hiervoor kan je steeds weer andere apps downloaden in het app-center. Als je inlogt zie je eigenlijk een remote desktop van een linux computer met harde schijven. Kort gezegd veel mogelijkheden = veel knoppen. Zelf gebruik ik het vooral als ordinaire netwerkschijf en laat ik de meeste opties voor wat het is, werkt prima!

Heb jij ook een QNAP TS-431P?