Specificaties Tower, 4 interne + 5 externe bays - Bekijk alle specificaties

Thermaltake V3 Black Edition Review

harley 13 januari 2010, 8.708 views

Thermaltake V3 Black Edition

Pluspunten

• Goedkoop
  • Snelsluiting
  • Voeding wordt onderin gemonteerd
  • Geen scherpe randen

Minpunten

• Erg dun materiaal
  • alles zwart behalve de schroeven
  • te weinig snelsluitingen
  • blauw LED in de fan achterzijde is irritant hij is wel stil

Het is een low budget kast en dat was ook wat ik zocht. Het gaat mij vooral om de inhoud niet de behuizing.

Het is een full ATX kast maar mijn MSI 770-c45 past er maar net in. Op zich is dat voldoende maar alle losse kabeltjes aansluiten was ff priegelen omdat die dus bijna tegen de voeding aanzitten.

De voeding zit bij deze kast wel onderin en het gat onder de voeding is voorzien van een stoffilter. Alle andere montagemogelijkheden voor extra fans zijn niet voorzien van een stoffilter.

Wat mij wel stoorde was dat het PCI montage gedeelte erg dun is (zoals de gehele kast) maar juist daar merkte ik goed dat het allemaal wat minder stevig is. Als de kast eenmaal opgebouwd is merk je er vrij weinig van. De drive bay afsluit roosters zitten dan weer wel erg stevig vast. Voor het PCI gedeelte zit een soort van 1 schroefs snelsluiting maar de mogelijkheid om alles vast te schroeven is gewoon aanwezig (en door mij gebruikt)

Voor de drivebays worden snelsluitclips meegeleverd maar helaas is dit heel beperkt nl 3,5" 2x en de 5,25" 1x Voor mij was dit voor nu voldoende, Maar mocht ik gaan uitbreiden (in de nabije toekomst een blu-ray brander en nog een HDD/SDD) dan moet ik die toch echt gaan schroeven.

Als laatste vond ik het jammer om te zien dat ondanks dat de gehele kast zwart is incl interieur alle schroefjes dat niet zijn. De Corsair voeding is ook zwart en wordt zelfs geleverd met 4 zwarte schroefjes. Niks ernstigs maar wel net ff die finishing touch.

Verder ging het monteren allemaal vrij simpel en doet de kast wat hij moet doen.

Heb jij ook een Thermaltake V3 Black Edition?

idd deze kast lijkt mij zeer interessant.. prijs/kwaliteit

ik zoek ook nog een budgetkast en deze komt zeker in aanmerking
Ook wel extra interesse in deze kast. Hoe groot is het stofzuiger effect? En hoe zit het met cable management?
Jammer van de beknopte review. Zit al een tijdje te wachten op een review van deze kast.

Mocht je nog wat foto's erbij zetten, kopjes e.d dan zou dat zeer fijn zijn :)
Heb hem net vandaag gehaald maar wilde deze dingen alvast ff niet vergeten dus alvast online. Als ik hem stabiel heb (Zie forum) zal ik wel ff foto's en aanvullingen doen
idd als je nu goed bezig wilt zijn maak je hier een degelijke revieuw van, de kast is namelijk vrij interessant :)
Kopie van xigmatek asgard
Mag ik je Specs weten?
Nvm ik weet je specs al
Weet iemand of de kast een beetje stil is? Is het mogelijk om die verlichting van die ventilatoren uit te zetten?