Specificaties Geschikt voor smartphones - Bekijk alle specificaties

Samsung New Gear VR + Gear VR Controller Review

jjagtenberg 24 augustus 2017, 243 views

Samsung New Gear VR + Gear VR Controller (Product gekocht)

Je in een andere wereld waden was nog nooit zo eenvoudig. De GEAR VR 2017 verbaasd me enorm met het feit dat een smartphone zulke prestaties kan leveren, prachtig beeld, zeer snelle response tijden. Kortom, de GEAR VR 2017 is levert voor een goede prijs top-nodge entertainment.

Pluspunten

• Mooi Design
  • Verassend goede beeldkwaliteit
  • Zeer responsief
  • Remote control is zeer accuraat en snel

Minpunten

• Veel updates nodig voor je 'm kan gebruiken
  • Zuigt energie

Design & bouwkwaliteit Score: 4
Toen ik als eerste mijn GEAR VR uitpakte was ik enigszins sceptisch. In het verleden had ik wel eens de google cardboard geprobeerd. (die wel grappig waren, maar niet écht goed functioneerde). Daarnaast heb ik ook met de oculus rift gewerkt.

Kortom, de gear VR was voor mij niet de eerste ervaring met VR.

Maar wauw. Wat ben ik verrast. Het is bizar om te zien wat voor kwaliteit en gebruiksgemak de nieuw gear VR biedt.
De interactie met de controller en de digitale omgeving is adembenemend. Het is niet te geloven (dat i.c.m. mijn Samsung Galaxy S8) zo’n wereld gerenderd kan worden in 360 graden. De normale oculus rift heeft een hele gaming rig (PC) nodig om te kunnen draaien. Maar je S8 draait de GEAR VR omgeving prachtig, zonder haperingen en zonder pixels te kunnen tellen. Bizar.

Het is echt alsof je je in een andere wereld waadt vol entertainment.
De OCULUS Home (software / UI) is een baanbrekende manier van jezelf navigeren door menu’s. Alsof je in huiskamer voor een hypermodern systeem staat te navigeren. Dat is wel even wat anders dan de 2D software interfaces van je computer.

Er is een zeer divers aanbod aan entertainment te vinden; van jezelf waden in een bos vol dino’s, jezelf op een ruimteschip zetten van StarWars tot dansen met Mickey Mouse het kan allemaal. (interactief of niet).
Voor de ‘thuisblijvers’ kan er ook worden ge-netflixed in VR. Dat is Netflix zoals je gewend bent maar dan in een prachtige villa in de bergen.

Als dat nog niet genoeg is kun je ook in VR internetten, youtuben, live events bijwonen of zelfs andere mensen ontmoeten.
Bizar, met mensen aan de andere kant van de wereld interactieve spelletjes te spelen, praten en interacteren. De toekomst is hier.

Kortom, ik vind de GEAR VR 2017 dus waanzinnig product. Wel merkte ik dat de batterijen die meegeleverd waren met de controller razendsnel op waren. Waardoor de controller het al snel begaf en telkens de (bluetooth) verbinding verliesde. Echter, was dit probleem naar nieuwe (goede) batterijen al snel opgelost.

Daarnaast wordt ik (persoonlijk) na 30 minuten al een beetje misselijk na het gebruik van de headset.

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar real-reality wordt bijna saai.

Heb jij ook een Samsung New Gear VR + Gear VR Controller?

Maar de games die er voor zijn zijn wel wat simpeler dan die van de rift.