Acer X243HQbd Zwart Review

rasfire 11 januari 2010, laatste update op 12 januari 2010, 907 views

Acer X243HQbd Zwart

Pluspunten

• Goed beeld
  • Dual link dvi-d

Minpunten

• In mijn geval vooral de verwachte, maar niet behaalde resolutie van 1920x1080@75
  • Backlight bleeding

Ik heb deze monitor aangeschaft, omdat hij volgens de specs 1920x1080@75 aan kon. Na de (on)nodige correspondentie met Acer Customer Care Desk, kwamen ze uiteindelijk tot de conclusie, dat het een foute spec. vermelding op hun site betrof. Ze hebben deze nu ook aangepast. Deze monitor kan tot maximaal 1920x1080@60. Voor de een geen probleem, maar ik had liever die paar hz. erbij gehad ivm. oa. gamen. Ik vindt verder wel dat deze monitor een scherp helder kleurrijk beeld geeft. Hij heeft in mijn geval echter wel last van backlight bleeding aan alle vier zijden.
Ik ben niet tevreden over de service van Acer. Als je een product van hen koopt, informeer jezelf dan eerst extreem uitvoerig.

Ik had te hoge verwachtingen van deze monitor, overweeg nu dus ook om over een tijdje toch een beter exemplaar aan te schaffen. Vooral tijdens het spelen van fps. merk ik, dat de 60hz. bij lange na niet voldoende is, om lagloos door de levels te spelen. Als je speelt met vsync. aan, ben je zo traag als wat. Speel je zonder, heb je ontzettend veel last van tearing. Voor al het andere gebruik is hij prima geschikt.
A big NO for fraggers.

• Xfx GTX280
  • Windows Vista x64

Heb jij ook een Acer X243HQbd Zwart?

Ook ik ben in het bezit van deze monitor en kan me helemaal niet vinden in je bevinding dat het aan de resolutie van 1920x1080@75 ligt dat je regelmatig door je kop wordt geschoten!
Maar ik moet wel toegeven dat het leuk gevonden is.
In mijn fps Enemy territory haal je de resolutie natuurlijk niet maar desondanks leg ik regelmatig ook het loodje zonder daarbij nou de monitor de schuld te geven. wat betreft backlight bleeding, er is idd een klein beetje bij mij aan de linker kant maar eerlijk gezegd viel het pas op nadat jij het vermelde!
Maar goed ik heb deze monitor nu bijna een jaar en voor de 169 Euro voor een 24" monitor mag ik niet klagen en dat doe ik dus ook nu niet.
Verder een magere review maar beter dan geen! ;)
Ik dank je voor je reactie. Ik kan me uiteraard in m'n eigen bevindingen wel vinden. Ik heb ook nog een 'old skool' Eizo 21', en als ik daarop frag met een resolutie van bv. 1600x1200@100, heb ik absoluut geen problemen en wordt trouwens in allebei de gevallen niet regelmatig door mijn virtuele HOOFD geschoten. Je hebt, vind ik in zo verre gelijk met je stelling dat het hier inderdaad een relatief goedkope monitor betreft, echter doet dit niets onder aan het feit mijn keuze beinvloed werd door de specs zoals destijds op de acer site vermeldt. :)

[Reactie gewijzigd door rasfire op 3 maart 2010 17:35]