Samsung WEP301 Review

collin. 10 januari 2010, laatste update op 10 januari 2010, 409 views

Samsung WEP301

Pluspunten

• Geluidskwaliteit, zeer goede geluidsfilter
  • Verschillende groottes oordopjes
  • Eenvoudig te bedienen

Minpunten

• Steun voor oorschelp heeft weinig nut
  • Reset is nodig voor het verbinden met een nieuw apparaat
  • Nutteloze Quick-Start manual

Opnamekwaliteit Score: 4
Aanschaf
Ik heb de headset bij een kleine telefoonzaak gekocht en daar 19 euro voor betaald. Ik heb een samsung, en voor de beste kwaliteit kon ik dan ook het beste een samsung headset kopen was zijn verhaal. De prijs vond ik meevallen, en als ik niet tevreden was mocht ik het ruilen.

Inhoud verpakking
De headset met alvast een oordopje bevestigd en een oorklem bevestigd
4 andere maten oordopjes
Adaptor
Quick start guide (bij mij in het Spaans, Portugees en Pools)

Bevestiging en knoppen
Het is een beetje gepiel, en de oorsteun bied weinig steun, maar als hij eenmaal goed zit heb je nergens last van, en zit de headset stevig. De knoppen zijn slim geplaatst zodat je ze makkelijk kan bedienen, namelijk een dial-knop, volume + en volume - knop. Samsung heeft er goed aan gedaan de dubbele knop aan n kant uit eerdere modellen te vervangen door een knop aan 2 kanten voor het volume. Verder zit er nog een gaatje voor met een pen headset te resetten.

Gebruiksgemak
Als je telefoon gaat kun je deze gemakkelijk opnemen met een druk op de grote knop aan de zijkant. Ophangen is echter iets lastiger, als je dit namelijk iets te laat doet gaat hij direct de persoon weer terug bellen. Aan en uit zetten gaat door langdurig indrukken van de dial-knop, een oranje lampje laat zien wanneer hij uit gaat.

Verbinding maken
De headset kan met n apparaat verbinden, en moet met een pen gereset worden om met een nieuw apparaat te verbinden. De standaard code 1234 is niet aan te passen.

Geluidskwaliteit
Het volume kan heel erg hard, en ook zacht genoeg. Zelfs in een zeer lawaaierige auto is de persoon aan de andere kant van de denkbeeldige lijn goed te verstaan. In tegenstelling tot menig samsung telefoon hebben ze hier de filters wl goed ingesteld. Zo is het dus niet nodig het volume helemaal zacht te zetten als je een vrouw aan de telefoon hebt met een redelijk hoge stel, en is het ook niet nodig het volume hoog te zetten bij een zware stem.

In combinatie met de computer
Ik heb ook onder linux nog dit product getest. Alles werkt perfect, maar doordat je continu moet resetten als je met een ander apparaat wilt verbinden gebruik ik dit niet. De kwaliteit van muziek vond ik uitzonderlijk goed voor een headset

Heb jij ook een Samsung WEP301?