Freecom Mobile Drive Classic 3.0 1TB Zwart Review

The Narrator 20 augustus 2017, 514 views Product gekocht

Freecom Mobile Drive Classic 3.0 1TB Zwart

Voor thuis gebruik misschien een oké tot redelijke schijf maar voor onderweg een totale AFRADER!!!

Pluspunten

• Uiterlijk (simpel, daar hou ik van)
  • Compact

Minpunten

• Bouwkwaliteit (enorm goedkoop gemaakt en dat heb ik geweten ook)
  • Geluid
  • Tempratuur (Vond hem zelf behoorlijk warm worden)
  • Lees/schrijf snelheden (zijn niet om over naar huis te schrijven, zijn IMO echt betere opties, mijn ervaring met deze schijf is net iets boven de 60MB Lees snelheden, dat is voor USB3 toch een beetje een tegenvaller)

Mobiliteit Score: 1
Ik heb deze schijf in mijn bezit gehad, maar een lang leven heeft hij jammer genoeg niet mogen hebben, binnen een half jaar heeft hij het begeven.

Ik moet hierbij vermelden dat hij het heeft begeven na een val toen ik m’n tas open deed om m’n spullen eruit te halen (hij zat in m’n tas en viel eruit). De val was niet van erg hoog, m’n tas stond op de tafel, de schijf was logischerwijs niet aangesloten of in werking maar toch in één val was de schijf niet goed werkend meer. M’n macbook herkende hem bij aansluiten nog een paar seconden maar daarna kon die hem niet meer identificeren. De schijf ging dus nog wel aan, goed klinken deed dat niet hij maakte een behoorlijk lawaai en dat is nooit een goed teken. Heb nog een aantal pogingen gedaan om hem met behulp van internet/recover guides/tutorials de schijf werkend te krijgen maar dat was tevergeefs.

Begrijp me niet verkeerd, het is natuurlijk nooit goed voor een schijf om te vallen, en dat is ook zeker af te raden, maar als een schijf na één val van zeker minder dan een meter terwijl hij niet aangesloten is het al begeeft is dat voor mij een “total no go” aangezien ik zulke form factor schijven juist gebruik voor onderweg.

Naast de onbetrouwbare behuizing/constructie vond ik de Lees/Schrijf snelheden ook enorm tegenvallen voor een USB3 schijf

Uiteindelijk heb ik nu al twee jaar een Transcend StoreJet 25M3 2TB voor onderweg en die bevalt me echt enorm goed. Hij heeft de nodige klapjes al doorstaan en doet het nog steeds naar behoren, buiten dat zijn de Lees/Schrijfsnelheden ook superieur in vergelijking met de “Freecom Mobile Drive Classic” die zeker niet “Mobile” te noemen is naar mijn mening.

Heb jij ook een Freecom Mobile Drive Classic 3.0 1TB Zwart?