Transcend StoreJet 25M3 2TB Zwart Review

The Narrator 20 augustus 2017, 43 views

Transcend StoreJet 25M3 2TB Zwart (Product gekocht)

De reden dat ik voor deze schijf ben gegaan is de beschermde behuizing en daar ben ik tot nu toe enorm tevreden over.

Pluspunten

• De behuizing (voornaamste reden voor mij om voor deze schijf te gaan)
  • Relatief Compact (is natuurlijk wat dikker/groter ivm met de bescherming als concurerende schijven in deze prijsklasse)
  • Lees/Schrijf snelheden (meer dan redelijk)
  • Prijs /Kwaliteitsverhouding

Minpunten

• USB kabel had ietsje verder in de drive mogen gaan voor meer stevigheid (zou los kunnen schieten bij beweging)
  • Gewicht (is wat zwaarder als concurerende schijven in deze prijsklasse maar daar krijg je een veel betere bescherming voor terug)
  • Lampje/Back-up knop (ik ben niet zo van die extra opties op een simpele schijf, maar dat is persoonlijk. Voor zulke schijven prefereer ik zo simpel, compact, licht en snel als mogelijk, meer niet)

Mobiliteit Score: 4
Ik heb deze schijf net wat meer dan twee jaar in gebruik en hij werkt gelukkig nog naar behoren.
De reden dat ik voor deze schijf heb gekozen is omdat ik grote problemen met andere externe schijven had die mee wou nemen voor onderweg. Na twee keer data verloren te hebben (Bij de eerste keer had ik er geen back-up van, bij de tweede had ik gelukkig mijn lesje geleerd en wel een back-up) besloot ik dat ik voor een schijf moest gaan die een meer beschermende behuizing bevat, en dat doe deze en daarmee heeft hij zijn werk tot nu toe prima gedaan. Hij is nu al een aantal keren gevallen, wat ik natuurlijk niet aanbeveel maar dat kan nu eenmaal gebeuren onderweg, en hij heeft al die klapjes goed doorstaan waar de andere schijven die ik vroeger had dus kaduuk gingen.

De schrijf/leessnelheden zijn voor een optical HDD meer dan voldoende, hoewel voor speed zijn er natuurlijk ook echt betere opties, maar wil je enigszins een beetje extra bescherming voor je files onderweg (advies is natuurlijk om altijd nog back-ups te maken wanneer je kan) en toch een relatief compacte form factor dan is deze schijf waarschijnlijk het gene wat je zoekt.

Ik gebruik deze schijf als een library schijf voor onderweg in combinatie met m’n Macbook Pro, een thunderbolt 2 to USB3 adapter en met 2x Samsung T1 (1xT1 voor project files, 1xT1 voor cash drive) en ben enorm tevreden over deze setup.

Heb jij ook een Transcend StoreJet 25M3 2TB Zwart?