Specificaties 250GB 1,8" Slim SSD met USB3.0 - Bekijk alle specificaties

Samsung Portable SSD T1 USB 3.0 250GB Zwart Review

The Narrator 20 augustus 2017, 51 views

Samsung Portable SSD T1 USB 3.0 250GB Zwart (Product gekocht)

De Samsung T1 is een geweldige uitkomst voor “on the go” editors.

Pluspunten

• Licht (gewicht)
  • Compact
  • Lees/Schrijf snelheden
  • Relatief stevige meegeleverde USB3-kabel
  • Prijs in de UK

Minpunten

• Behoorlijk korte USB3-Kabel (Is tevens een voordeel voor onderweg)
  • Plastic bouw (Tevens de reden dat die zo licht is)
  • Prijs in Nederland zijn behoorlijk hoog

Mobiliteit Score: 5
Er zijn de laatste tijd steeds meer producenten met portable SSD’s uitgekomen, ik heb zelf ook de Sandisk Extreme 510 Portable SSD geprobeerd maar voor performance kun je beter voor de Samsung T1 gaan.
Ook heb ik de Samsung T3 geprobeerd, en al is die weer net ietsje sneller dan de T1 met het schrijven van hele kleine bestanden (een paar MB uit mijn persoonlijke ervaring dus echt nihil) en is die waterspat resistant vind ik het prijsverschil het niet waard en zou ik nog steeds de T1 adviseren die ook nog net wat kleiner is dan de T3.

Het schijfje is extreem licht, dat komt natuurlijk ook door de simpele plastieken behuizing, maar door dat plastic is die waarschijnlijk wel wat minder robuust in vergelijking met de T3.

Ik heb zelf 4x Samsung T1’s voor nu ongeveer een anderhalf jaar in gebruik waarvan ik er altijd 2 meeneem voor onderweg. Onderweg zitten de schijfjes in het voorvak van m’n water resistant padded bag en heb er nog nooit problemen mee gehad. Dus goed mee te nemen voor dagelijks gebruik mits goed beschermd denk ik.

Heb jij ook een Samsung Portable SSD T1 USB 3.0 250GB Zwart?