Delock PCI Express Card > 4 x USB 3.0 Review

BRNRDS 19 augustus 2017, 250 views

Delock PCI Express Card > 4 x USB 3.0 (Product gekocht)

Voldoet niet. De kaart wordt niet herkend door W7 en de software is niet te installeren van de website nog van de bijbehorende CD. Als ik de kaart retour stuur loop ik het risico dat er 20 Euro in rekening wordt gebracht aan onderzoeks- +retourkosten. (SI computers).

Pluspunten

• prijs

Minpunten

• Software voldoet niet
  • Systeem hangt of crasht
  • Service en support

Beheerbaarheid Score: 1
Drivers en ondersteuning Score: 1
Het systeem crashte meerdere keren na hardware installatie.
De software vanaf CD werkte niet.
Driver gedownload, maar de kaart werd niet herkend en de setup werd automatisch geannuleerd. Met veel moeite handmatig additionele drivers (xHCX64Install.exe and xHCInstall.dll) toegevoegd, anders werkt de setup niet. De drivers deden er maar liefst een uur over om toe te voegen (bestandjes van niks) Daarna duurde het nog een half uur voor de setup werd afgerond. Het systeem hing al die tijd en was niet af te sluiten of te stoppen.
Support meent dat het met de power te maken heeft, zou op alle W7 moeten werken, wat niet spoort, want later startte het geheel wel op zonder wijzigingen in de hardware.
Retour bij SI computers kan 20 Euro onderzoekskosten betekenen als het daar wel zou blijken te werken plus verzend en retourneringskosten.
Kopen op afstand houdt een retourrecht in en de bewijslast ligt niet bij de client.
Ook het berekenen van retourkosten is volgens mij niet terecht.
Geen aanbeveling dus voor een kaartje van 25 Euro.

Heb jij ook een Delock PCI Express Card > 4 x USB 3.0?

Retour bij SI computers kan [...]
Dit is een shopreview en heeft verder niks met deze kaart te maken.

Verder, ken je rechten en sta op je strepen als je het rechtmatig onder koop of afstand terug stuurt. Daar zijn genoeg topics over op het forum.
Inderdaad. Je kunt zoiets terugsturen zonder opgaaf van reden. En let op dat je ook de porto kosten (van het pakket naar jouw toe, retour moet je wel zelf betalen) terug krijgt.
Dat laatste is denk ik betwistbaar als het om een defect of niet naar behoren functionerend product gaat.
Retourneren zonder opgaaf van redenen kost je soms inderdaad eventueel frankering.
Hier betreft het echter een waarschijnlijk technisch probleem?
Dan dient een zaak zijn verantwoording te nemen en de kosten te dragen.
Nu ben ik zogenaamd afhankelijk van de goedkeuring of regels van de leverancier.
Ik wil een geen gezeur garantie.
Beter zwijg je in sommige gevallen over de reden, al kost dat dan frankering.
Maar het is ook belangrijk dat anderen leren waar je tegenop kunt lopen bij kopen op afstand.
Ik zou volgens hun aanbevelingen het product het best aangetekend in een anonieme doos retourneren.
Ze behoren mijns inziens een antwoordnummer met label te leveren en zelf de kosten te dragen.
Ik kan het immers niet helpen dat het product niet voldoet.

Bedankt voor de reply
Als jij binnen je 14 dagen zit kan dat gewoon terug, en zou je porto naar jou toe terug moeten krijgen. Soms kan je retourneren naar een antwoord nummer of krijg je een label voor een verdoerde via mail. Op dat recht (retourneren binnen 14 dagen) kun je je gewoon altijd beroepen, en hoef je geen reden op te geven. Of in het ergste geval: het was niet wat ik had verwacht.
Zoals ook vaak door @Floppus wordt aangehaald gaat het niet om wat jij denkt of wat jij vind, maar om wat het wetboek erover zegt. Die is helder. Binnen 2 weken kan je zonder opgaaf van reden terugsturen.
Die je altijd vergoed dient te krijgen. Ook simpel bij wet geregeld. Soms is het inderdaad gedoe om het ook echt vergoed te krijgen.

Oftewel, veel van wat je zegt klopt simpelweg niet. Het maakt mij niet uit, maar andere die dit lezen gaan je misschien onterecht geloven en dat zou jammer zijn.

Daarnaast, zoals eerder aangegeven, heeft dit niks met dit product te maken maar alles met SI computers. Oftewel, open een forum topic als je niet weet of twijfel hoe het NL consumentenrecht in elkaar zit en/of maak een shop review.

[Reactie gewijzigd door CurlyMo op 20 augustus 2017 19:44]

Zeg CurlyMo

Je haalt een regel aan en daarop concludeer je dat veel van wat ik stel niet klopt.
Dat is generaliseren. Aangezien je zelf noteert dat ook de retourkosten moeten worden terugbetaald is mijn denken niet verkeerd toch? Ik ben geen rechtsgeleerde.
De shopreview was overigens al geplaatst en ook op het forum staat een en ander.
Het is inderdaad een afhandeling van SI computers die mensen op het verkeerde been zet met dreigende hoge onkosten. Dit kaartje is al meerdere malen gelabeld als een probleemgeval.
Bij de een zal het werken bij de ander niet. Als het bij SI wel zou werken kunnen ze dus onderzoekskosten in rekening brengen. Ze maken onderscheid in RMA en DMA

Hier even de tekst: Indien een RMA niet de getoonde klachten vertoont zijn wij genoodzaakt 20 euro onderzoekskosten in rekening te brengen. Hierin zitten onze handelingskosten Ún de kosten om het weer te retourneren naar u. Indien de klacht wordt geconstateerd, zullen er uiteraard geen onderzoekskosten worden gerekend. (Let op: Wet kopen op afstand artikelen worden uitgesloten van onderzoekskosten)
Voor de veiligheid van het retourneren, raden wij aan om uw product aangetekend op te sturen en het product in een anonieme doos te verzenden. Dit geldt voor artikelen die onder “Wet kopen op afstand” worden geretourneerd, maar ook defecte producten (DOA of defect). Bij Wet kopen op afstand retour ontvangt u de verzendkosten in uw order retour als de gehele order retour komt, bij een enkel artikel uit een order met meerdere artikelen, is dit niet zo. Verzendkosten richting SiComputers zijn bij Wet kopen op afstand voor eigen rekening.
Wanneer heeft u recht op een retourlabel:
• Product is DOA: (Meer info over DOA kunt u hier vinden: DOA. *zie ook onderzoekskosten in 1e alinea). Vraag uw retourlabel aan bij support@sicomputers.nl
Wanneer heeft u geen recht op een label:
• Product wordt retour gestuurd onder “Wet kopen op afstand”.

[Reactie gewijzigd door BRNRDS op 21 augustus 2017 12:07]

Je haalt RMA en zichttermijn door elkaar. Wat je zegt over RMA klopt, maar is niet van toepassing op je zichttermijn die wordt beschreven in de Wet koop op afstand.

Als je je product onder RMA hebt teruggestuurd, dan verlies je je recht vanuit de WKOA. Sommige webwinkels handelen WKOA ook af via een RMA, maar dan moet je expliciet hebben aangegeven dat het betreffende product onder WKOA is teruggestuurd en niet onder RMA voor garantieafhandeling.