Bosch Haakse slijpmachine GWS 850C + 2 Diamantzaagbladen Review

Helhond 18 augustus 2017, laatste update op 18 augustus 2017, 209 views

Bosch Haakse slijpmachine GWS 850C + 2 Diamantzaagbladen (Product gekocht)

Compact, handzaam maar toch een krachtig apparaat, ligt degelijk in de hand. Voor een mooie prijs Helaas met een standaard greep geleverd, ik had graag de greep erbij gehad die de trillingen beter dempt. Kwam met twee diamantschijven en een degelijke ruime koffer. (plus punten!)

Pluspunten

• Compact
  • Handzaam
  • Krachtig
  • Koffer

Minpunten

• Standaard greep

Ik heb de Bosch Haakse slijpmachine GWS 850C na lang wikken en wegen gekocht, ik was op zoek naar een krachtig en handzaam apparaat. Hiervoor had ik eerst de Bosch (Groen) PWS 1300-125CE gekocht maar deze heb ik vrijwel direct weer terug gebracht.
Deze lag lekker in de hand, maar was achteraf ook aan de grote kant en ben nadat ik hem had geretourneerd vanwege en defect (zie andere review) dan ook gaan kijken voor een toch maar Bosch Professional haakse slijper.

Dit bleek toch een wat lastigere opgaven gezien ik wat wensen had: compact, handzaam, krachtig en een (ruime) koffer. Dat dan het liefst ook nog voor een schappelijke prijs. (Dit was waar de PWS 1300-125CE ook zwaar overpriced was voor wat je uiteindelijk kreeg, nog minder spijt :P )

Het zoeken op elektrisch gereedschap op Tweakers is nog vrij beperkt dus heb ik her en der wat rondlopen kijken, en het viel me uiteindelijk tegen bij de haakse slijpers dat je er bijna geen opbergkoffer bij krijgt. (En dit vind ik toch altijd wel zo netjes en houd ik graag alles per tool bij elkaar)

Uiteindelijk kwam ik op de GWS 850C welke voldeed aan m'n eisen en wensen en dat ook voor een schappelijke prijs van 79 euro.
De GWS 850C kwam met ruime koffer dan verwacht, en ik weet niet of het een het een speciaal model of editie is want hij was nergens in de bekende (en onbekende) bouwmarkten te krijgen. Want wel prettig is dat je er twee diamantschijven van Bosch erbij (die ik in de winkel zag hangen voor 20 euro per stuk), en laat ik die nou toevallig direct nodig zijn.

Het enige minpuntje vindt ik dan wel het handvat (waar overigens niks mis mee is), ik had echter graag de trillingsdempende greep gezien, zeker op de Bosch Professional range, en deze zie je vaak pas standaard bij producten vanaf 150+ euro. Dit stukje kwaliteit had ik er dan toch nog wel bij verwacht.

Afgelopen week de haakse slijper binnen gekregen (via Toolstation: prima service, prijs en was volgende dag geleverd), en deze gelijk maar getest gezien ik een paar leidingen moest infrezen in de muren (kalkzandstenen en van die slappe rode (kanaal) bouwblokken). Nu zijn beide type steen niet erg hard maar ik moet zeggen dat ik er doorheen vloog. Dit zou kunnen liggen aan de nieuwe diamantschijven, de slijper zelf, of de slappe muurtjes. Het beviel me in ieder geval prima, en de GWS 850C gaf zelf verder geen kick.

Over het algemeen dus erg tevreden voor de korte periode dat ik de slijper nu heb.
Mocht dit nog veranderen dan kom ik er nog op terug.

Heb jij ook een Bosch Haakse slijpmachine GWS 850C + 2 Diamantzaagbladen?