Wileyfox Swift 2X Goud

Specificaties 5,2" • 1920x1080 (Full HD) • 32GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Wileyfox Swift 2X Goud Review

DiedX 18 augustus 2017, laatste update op 19 januari 2018, 694 views Product gekocht

Wileyfox Swift 2X Goud

Voor de Android kenner is dit een prima instapper. Ik ben benieuwd of software-resetten een permanente oplossing biedt voor crashes

Pluspunten

• Goedkoop
  • Stock Android

Minpunten

• Knoppen zitten knudde
  • Crashes
  • Camera kan beter

En een review van een overstapper van iOS. Ik ben overgestapt van een Apple iPhone 5s, naar de nieuwe WileyFox.

De primaire reden voor de overstap is een financiele geweest. De nieuwste iPhone is te koop vanaf €760 euro. ZEVENHONDERDZESTIG EURO. Dat is een heleboel geld, zelfs als je het uitspreidt met een abonnement.

Mijn oude iPhone was 3,5 jaar oud, en echt toe aan vernieuwing. Apple lijkt technieken te gebruiken om de batterij korter te laten mee doen, en langzamer te worden. Tijd voor een overstap!

Via onder andere Tweakers.net, en een goede aanbieding bij Coolblue ben ik overgestapt. Ik heb daarvoor nagenoeg geen Android aangeraakt, en acht mezelf redelijk bewust met privacy (Google!) en software updates. De wileyfox loopt netjes mee met Android, en wordt netjes geüpdatet naar 7.1.2.

Mijn eerste ervaringen met Android, of wellicht WileyFox, zijn niet bizar goed. Ik heb bijna elke dag een reset nodig, of de WileyFox crasht vanzelf. Het schijnt dat een 'harde' reset dan de oplossing is. Helaas heb ik ook software van de zaak erop staan, dus dat zal even moeten wachten.

Dit zorgt er ook voor dat mijn mening bij de WileyFox gemixed is. De knoppen aan de zijkant zijn knudde, maar als de software stabiel is, dan zou het een blijvertje kunnen blijven.

Voor de Android liefhebbers: prima toestel....

Heb jij ook een Wileyfox Swift 2X Goud?

En heeft het geholpen? Ik heb namelijk ook last van die crashes..
Ik ben terug bij Apple. Een tweaker heeft m overgenomen, en is er volgens mij helemaal gelukkig mee.
Wat was je reden om op vlak van privacy negatief te beoordelen?
Privacy heeft in deze geen invloed op de Wileyfox (en daarmee zou het negatieve punt verwijderd moeten worden), maar op Android als ecosysteem in het geheel.

Edit: ik heb privacy als negatief punt voor de Wileyfox verwijderd. Dank @mrbullet !

[Reactie gewijzigd door DiedX op 19 januari 2018 10:37]