Specificaties Radiogestuurde muis en 800dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech Mouse MX Revolution Laser Cordless Review

Sloeber 9 januari 2010, laatste update op 9 januari 2010, 360 views

Logitech Mouse MX Revolution Laser Cordless

Pluspunten

• Ergonomisch design
  • Mooi
  • Oplaaddock handig in gebruik
  • Batterijindicator geeft goed aan wanneer het tijd is weer op het dock te zetten

Minpunten

• Duur

Een tijd geleden heb ik deze muis gekocht, omdat ik nogal veel waarde hecht aan een goede muis. Ik heb hem destijd gekocht voor ongeveer 70 euro. Daar komen we al op het eerste minpuntje. Hij is nogal duur...

Eerste indruk

De eerste indruk van deze muis is gewoon heel goed. Hij is zeer mooi en ergonomisch vormgegeven, met een pianolak afwerking aan de zijkant, en een gelpad waar je duim rust. Tevens zitten hier een aantal regelknoppen. een horizontaal scrollwiel, en de 2 bekende knoppen volgende en vorige. Op de bovenkant zitten uiteraard linkermuisknop, rechtermuisknop en een heel fijn scrollwiel, ook nog een knopje net onder het scrollwiel. Aanvankelijk is deze ingesteld op zoeken op google. Er zit in de pianolak afwerking ook nog een batterij-indicator. Deze geeft een batterijtje weer met 3 puntjes, 3 puntjes is "vol", en hoe minder puntjes hoe leger enz. Hij wordt rood als hij heel leeg is.

What's in the box?

Logitech MX Revolution
Driver cd+software
Oplaaddock
Adapter naar oplaaddock.

Na een tijd gebruikt te hebben

Bij het gebruik van deze muis valt natuurlijk ontzettend op dat het gewoon enorm fijn is in gebruik. Met behulp van de Logitech Setpoint software zijn alle knoppen in te stellen naar wens.
Ik gebruikt het zilveren knopje op de bovenkant voor bureaublad weergeven, voor het snel switchen. Het horizontale scrollwiel voor volume(indrukken is dempen). en voor de rest de standaardwaarden behouden.

Na een stuk of 5 dagen is de resterende batterijduur na een proeftijd van gemiddeld gebruik af te lezen. In het begin stond dit op 13 dagen bij 90%. na 6 dagen stond dit op 2 dagen bij 95%. Dit geeft dus ook aan hoeveel je achter de computer zit.

Het oplaaddock ziet er mooi uit en is heel handig in gebruikt. Je komt niet meer voor verassingen te staan als je muis ineens uitgaat. Na gebruikt zet je hem er gewoon op, en hij klikt er goed in, niet zo vaak last van verkeerd erin gezet te hebben. Je moet wel even wennen om dit na gebruik steeds te doen. In principe hoeft het niet zo vaak. Als Setpoint aan geeft dat je 3 dagen met je muis kunt doen, dan kun je hem om de 2 dagen alleen 's nachts wel even opladen.

Bij veel gebruik van de muis blijft je hand gewoon comfortabel, en niet zweterig. Dit is ook dankzij het gelpad, dat niet van het soort is dat veel te veel grip heeft, precies goed dus..

Een ontzettend fijne muis voor mensen die veel waarde hechten aan een ergonomisch ontwerp, waarmee je lang zonder last van je hand te krijgen kunt werken. Het oplaaddock is handig in gebruik, en ziet er niet lelijk uit op je bureau. Alle knoppen zijn in te stellen, je kunt er echt Alles voor instellen. Met een druk op de knop kun je bijv. ook een spel starten als je dat wil.

Een topmuis dus, maar als je niet veel gebruikt, ben je ook net zo goed af met een (bedrade) muis van <40 euro.

Afbeeldingen komen nog!

Heb jij ook een Logitech Mouse MX Revolution Laser Cordless?

Mooie, nette review.
Foto's zijn natuurlijk altijd welkom in reviews om nog meer kracht achter je woorden te zetten.
Zelf heb ik deze muis ook, maar ik vind wel dat je je muis precies goed er op moet zetten anders laad hij maar heel even of helemaal niet.
Een ander klein minpuntje vind ik ook dat als de batterijen bijna leeg zijn dat je een slecht bereik hebt met de muis naar de ontvanger, maar dat kan ook komen omdat ik hem achter in de PC heb zitten.

2 sterren van mijn, als je foto's toevoegt 3.

[Reactie gewijzigd door Khatarian op 9 januari 2010 18:17]