Specificaties Mono Bluetoothspeaker (USB-)bus powered - Bekijk alle specificaties

Creative Muvo 2 Zwart Review

klokslag 17 augustus 2017, laatste update op 25 augustus 2017, 54 views

Creative Muvo 2 Zwart (Product gekocht)

voor prima prijs een ok speaker met veel extra functionaliteiten.

Pluspunten

• prijs
  • micro sd kaart slot
  • usb audio
  • aux in
  • kan zeer luid

Minpunten

• bass naar mijn smaak te hoog
  • stereo sound gaat verloren

Mid- en hoogweergave Score: 4
Basweergave Score: 3
Film/gameweergave Score: 4
Muziekweergave Score: 4

Soundblaster Muvo 2

Ik was op zoek naar boxjes om te gebruiken als speaker voor mijn intel NUC computer. Veel geld wou ik er niet aan uit geven met bluetooth 5 die voor de deur staat maar wil wel alle mogelijke bang for bucks.
Eisen waren: goedkoop, Bluetooth, AUX in en ingebouwde batterij. Blijk ik met de muvo 2 toch zeer veel extra functionaliteiten te hebben binnengehaald.

Bedoeling is naar mate ik dit speakertje verder gebruik mijn review aanvul.
Modus
Lastige aan de modus selecteren voorlopig vind ik dat de speaker niet onthoudt welke functie laatst is gebruikt. Iedere keer je de speaker opnieuw opstart moet je dus terug de gewenste modus selecteren.
Bluetooth
Pairen ging zeer vlot. Via BLE houdt de app contact met de smartphone; ook als hij met een ander apparaat is verbonden. In de androidnotificatiebalk is de batterij status af te lezen.
AUX in
Aansluiten gaat zeer vlot en het geluid klinkt merkbaar beter dan over bluetooth. Deze heeft ondertussen mijn stereoketen vervangen die met een cassette adapter was aangesloten op mijn Raspberry pi DAC.
USB
Hier heb ik toch wat moeilijkheden gehad. De extra software kan niet geïnstalleerd voor de muvo als USB audio op uw computer staat ingesteld. Maar hoe installeer je de speaker dan zonder de software??? Oplossing bleek eerst via de mode knop tot de USB mode te gaan en vanaf dan was het plug & play.
Micro-sd
Ik heb wat muziek op sd kaart gezet. Via de android-app is het mogelijk de folders te verkennen en muziek uit de folder af te spelen. Ondersteunt flac en mp3 formaat (getest).
Android App
Beperkte functionaliteit die ik tot nu toe heb uitgetest werkt. Mogelijkheid om de audio input te kunnen selecteren vanuit app plan ik veel te gebruiken. Lijkt geen equalizer te bevatten. Soms is er in de app de keuze tussen 4 audio-instellingen. Wanneer dit wel tevoorschijn komt hangt waarschijnlijk af hoe de speaker op dat moment aangesloten is. Ik blijf de speaker op neutraal gebruiken.
Hardwarematige bediening
Aan te vullen.
Geluid
  • Bass is mij te zwaar.
  • Kan zeer luid, zo luid dat ik het niet ten volle durf uit te testen op mijn appartement.
  • Radiostream WDR 4 en StuBru was ok.
  • Stereo sound gaat verloren door de kleine omvang van speaker.
Accuduur
Ik heb deze al één maal op een BBQ gebruikt ging toen meer dan 7u mee (dan terug naar huis meegenomen). Muziek stond niet superluid en was als achtergrondgeluid bedoeld.
Verdere opmerkingen
  • Getest met firmware versie 7.07
  • Gebruikt in combinatie met Raspberry Pi met suptronics X400 DAC (volumio OS) en USB laptop.
  • Via amazon warehouse deal gekocht voor iets minder dan ¤50.
  • Gewicht is met 340 gram zeer beheersbaar.
  • Er is een mogelijkheid om twee speakers (draadloos) te koppelen waarbij de ene het left-channel voor zijn rekening neemt en het andere het rechtse. Wegens maar één speaker is het mij onmogelijk deze functionaliteit uit te testen.
Handige links:
Hoe audio modus selecteren

Heb jij ook een Creative Muvo 2 Zwart?