Doogee Valencia DG800 Review

sushi-nori 16 augustus 2017, laatste update op 18 augustus 2017, 104 views

Doogee Valencia DG800 (Product gekocht)

Als ie het doet, is het een prima telefoon, maar de accu, oplader en usb-aansluiting zijn een problemkaya.

Pluspunten

• Behoorlijke Android 4.4 smartphone
  • Goedkoop
  • Dubbele simkaart
  • Goede camera

Minpunten

• Accu gaat supersnel leeg
  • Je kunt praktisch niet reizen zonder powerpack
  • Oplader is levensgevaarlijk en vliegt in de fik
  • Accu gaat na een jaar kapot
  • De USB-aansluiting is heel eenkennig

Prima telefoon.
Minpunten zijn er wel: de lader vloog na twee weken in de fik, ik had nog geluk dat ik thuis was of m'n huis was in de fik gevlogen. Niet gebruiken dus die meegeleverde lader, en gelijk aan de usb leggen.

Minpunt 2: de accu gaat bij normaal gebruik een minuut of 20 mee, en dan moet je nog geen gekke dingen doen, zoals filmpjes kijken of je navigatie aanzetten. Dus je kunt praktisch niet reizen zonder je powerbank en je usb-kabel bij je te hebben.

Minpunt 3: Mijn accu smolt na een jaar, en dan moet je een nieuwe laten komen uit China. Mijn advies: als je hem koopt, bestel er gelijk even twee reserveaccuutjes bij. Die dingen kosten us$8 per stuk.

Minpunt 4: hij is erg kieskeurig over z'n usb-aansluiting. Veel kabels passen wel, maar die lust ie niet.
Dus ja, hij is weliswaar goedkoop (mij kostte hij 88 euro, inc. shipping), maar alle waar is naar z'n geld.

Kort en goed: het is een prima telefoontje, dat bijna alles ook kan wat een iphone of samsung galaxy s8 kan, maar dan kost hij 88 euro, in plaats van 700. Okee, er zit geen hygrometer in, snik. Maar wel alles wat je nodig heb. Een redelijk scherm, standaard Android 4.4, snelle wifi, tethering (erg handig), gyroscoop, GPS met een snelle fix - dus de telefoon is prima te doen, mits je de elektrische problemen even aanpakt.

Ik heb 'm gekocht bij dx.com. Lag vanuit China binnen een week in m'n Amsterdamse brievenbusje.

Heb jij ook een Doogee Valencia DG800?

Hoe kun je een telefoon met zo'n rukke accu nog drie sterren geven dan?
Door altijd twee powerbanks van 13.000-15.000 mAh bij je te hebben, en een goeie USB verbinding.
Zeg maar, als het een huis zou zijn, zou de makelaar adverteren: een prachtig huis, en een buitenkansje voor de echte klusser.