Samsung Galaxy S8 Zwart Review

senorlimonysalNewbie 16 augustus 2017, laatste update op 23 augustus 2017, 447 views

Samsung Galaxy S8 Zwart (Product volledig gesponsord)

Prima toestel, maar de lovende woorden die ik zie in andere reviews zie ik gewoon niet. Het is Android, het voelt als Android, en is in mijn ogen vrijwel hetzelfde als alle andere Android phones.

Pluspunten

• Batterijduur
  • Universeel
  • Geen Apple
  • Opladen gaat razendsnel
  • USB-C

Minpunten

• Scherm krast heel snel
  • Camera
  • Woordenboek is drama

Ik snap niet dat dit de beste telefoon van 2017 is. Doet alles het? Ja. Net als zoveel andere merken. Het verschil is voor mij gewoon niet merkbaar. Beste camera? Ik vind van niet, álle camera's op smartphones zijn in de basis ontzettend slecht. Een bewegend object fotograferen, onmogelijk. Altijd bewogen. Dus classificerering 'beste camera', ja als best van de worst. Beste scherm? Andere schermen zijn écht feller in buitensituaties. Waarom dan deze telefoon? Ik had een Sony Xperia Z3+, fijn toestel, goede batterij en Android. Maar ik ben er te lomp mee geweest, dus te vaak laten vallen. Vandaar vervanging. Ik had in deze, na de reviews te hebben gelezen het beste gevoel bij.

Wat vind ik goed: batterijduur, up to 24 uur. Echt prima. Ik doe er niks spannends mee zoals spelletjes oid. Zoals iedereen de socials scrollen, en Google Maps, Flitsmeister, Camera, en muziek luisteren.

Minder goed: de woordenvervanging in Whatsapp, echt hoogst storend. Maakt de meest wonderlijke combinaties ondanks dat je letterlijk het woord typt dat je wilt. Hij maakt er doodleuk iets anders van. Hier had ik bij mijn Sony geen problemen mee.

Aanvulling: ik lees veel over de slechte plaatsing van de fingerprint optie. Hier heb ik echt he-le-maal geen last van. Werkt prima en positie is ook echt prima.

Heb jij ook een Samsung Galaxy S8 Zwart?

Meer advertenties

Dan zet je die functie mbt woordvervanging toch uit en heb je er geen last meer van?
snap het probleem ook niet zo. Het is Android. Dan kun je álles aanpassen.
Zelf gebruik ik https://play.google.com/s...d.inputmethod.latin&hl=nl
Ja, die werkt ook erg prettig merk ik, bedank!
Ik vind juist alles goed aan de S8 behalve de accuduur. Ik heb wel mijn scherm op WQHD+ staan ipv FHD+ (als je een telefoon verkoopt met een WQHD scherm, gebruik dan ook WQHD+ :p)

Dit is mijn eerste Android device weer na de Note2. En vind de stappen die Android heeft gedaan in de tussen tijd maar karig. Ik had er zelf wat meer van verwacht.

Conclusie bij mij is: goeie telefoon, alleen veel te duur voor wat je krijgt.
@Nogne Probeer anders, ondanks dat je liever de hoogste resolutie wilt gebruiken, toch ook één standje lager.
En kijk wat dat doet met je batterijleven.

Ik heb 'm pas een paar dagen, mooi doorzichtig hoesje eromheen en een glazen screenprotector op gedaan en ben er ontzettend content mee. Kom van de S6 en heb er geen moment spijt van gehad.

[Reactie gewijzigd door Spiritual89 op 19 augustus 2017 16:57]

Ik vind Bixbi overigens ook totaal geen aanwinst. Ik heb middels een app de hele knop maar uitgeschakeld. Beter dat, dan dat ik 45x per dag per ongeluk de knop aanraak en Bixbi wordt opgestart.