Specificaties 32" Full HD LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Sony KDL-32W5500 Review

leutscher 8 januari 2010, laatste update op 8 januari 2010, 3.268 views

Sony KDL-32W5500

Pluspunten

• Full HD
  • Natuurlijke kleurweergave
  • 2x HDMI aan de zijkant en 2 achter
  • Weinig of geen bleeding
  • Internet mogelijkheid
  • Werkt heel goed samen met ps3

Minpunten

• Analoge beeldkwaliteit is niet geweldig
  • Surround geluid doorsturen naar audiosysteem werkt niet optimaal.

Inbrandgevoeligheid Score: 5
Het uitpakken:
De doos zag er goed uit, erg stevig en ik kreeg in ieder geval niet het idee dat ik een defect product zou aantreffen in de doos. Toen ik hem open deed lagen de boekjes en afstandsbediening netjes in een apart vakje en de tv was in piepschuim en beschermende hoes gehesen.

Om uit te vinden hoe de poot onder de tv bevestigd moest worden was erg makkelijk aangezien er op de buitenkant, binnenkant en boekjes uitgelegd werd wat de bedoeling is. Voor iedereen een simpel klusje dus.

Bouwkwaliteit
De voet zelf is erg zwaar, dat is iets wat ik altijd erg fijn vind aangezien dat meer stevigheid geeft. Op het moment dat de voet bevestigd is met vier schroeven is de tv horizontaal heel makkelijk te draaien en dat gaat ook erg soepel. Als ik een tik tegen de zijkant geef dan beweegt de tv ook niet dus dat geeft ook aan hoe goed de voet aan de tv zit bevestigd.

Bij het optillen van de tv hoorde ik geen gekraak of iets dergelijks dus dat geeft wel aan dat de algemene bouwkwaliteit gewoon goed is.

Het aansluiten

De tv wordt aan het stroom gesloten d.m.v. een kabel die vast zit in de tv, misschien dat mensen die de kabel willen vervangen voor een langere dit wat minder is, maar voor mij was dit totaal geen probleem.

De tv heeft aansluit mogelijkheden voor 2 HDMI aan de achterkant en 2 aan de linker zijkant. Wat ik persoonlijk erg slim vind, er komt namelijk regelmatig voor dat ik even snel tijdelijk iets wil aansluiten en dan hoef je nu niet helemaal aan de achterkant te kruipen. En dat is vooral handig als je hem op gaat hangen.

Voor de rest zijn er twee scarts aan de achterkant, die ik niet gebruik. Een optische digitale audio uitgang, een analoge audio uitgang, een component ingang en uiteraard de coax aansluiting aan de achterkant.

Het aansluiten van de digitale audio is nog even afwachten of ik dit voor elkaar krijg, het geluid komt namelijk wel door maar als ik een blu-ray met DTS geluid aanstuur komt dit DTS geluid niet uiteindelijk bij het audiosysteem maar gewoon in 2.0 PCM geluid. Wat behoorlijk minder mooi is. Wat hier precies de reden van is moet ik dus nog uitzoeken, voorlopig houd ik het er bij dat het niet aan de TV ligt.

Compatibiliteit met andere aparatuur

De sony bravia beschikt over een Theatre Sync functie wat ik persoonlijk erg fijn vind, ik beschik namelijk over een ps3 en op het moment dat je die aansluit en instelt kan je met de afstandbediening van de tv de ps3 ook besturen, wat voor het kijken van films, blu-ray's en dvd's erg handig is. Ook is er goed naar het milieu gekeken, als ik de tv uit doe schakeld de tv ook automatisch alle aangesloten apparatuur uit. Slim!

Beeldkwaliteit

Dit is ronduit geweldig, als ik de blu-ray van The Dark Knight of Earth erin doe zie je heel goed wat de tv eigenlijk allemaal kan. Het beeld is bijzonder scherp en ook de kleuren komen heel natuurlijk over, vooral als je een fiilm kijkt en de kleur op 'Theater' zet lijkt het net alsof je een film in de bioscoop kijkt. Ik ben hier erg tevreden over.

Kleuren

De kleuren van dit scherm zijn erg natuurlijk, maar mocht je hier juist niet van houden kan je dit bijzonder goed instellen, of het nou door middel van de presets is of dat je zelf in de instellingen gaat knoeien, je kunt elk gewenste instelling bereiken.

Featureset

De tv is erg makkelijk in het gebruik door de XMB, dit is een soort van mediacenter menu waar je kan kiezen tussen wat je wilt gaan doen, of het nou het instellen van je tv of het kijken van je vakantiefoto's is, het kan allemaal.

De tv beschikt ook over een LAN verbinding, maar deze heb ik niet in gebruik. De functies die hier op aanwezig zijn zijn namelijk nog erg klein en dus op dit moment totaal niet interessant. Ik gebruik liever de internet functie op de ps3.

Voor relatief weinig geld heb je een tv die van alles wat heeft, met deze televisie kan je nog een tijd vooruit aangezien het Full-HD is en een internet mogelijkheid bevat, wat in de toekomst nog veel extra's kan gaan bieden.

Ik ben erg tevreden over dit product en raad het iedereen aan die niet te veel geld wil besteden maar wel de mooiste technieken in huis wilt halen.

Heb jij ook een Sony KDL-32W5500?

Foto's zouden de review stukken mooier maken.Kun je wat meer vertellen over bleeding en hoe je dat hebt beoordeeld. De conclusies die je trekt zou ik graag wat meer onderbouwd zien. Wel goed dat je de voorbeelden van een sony- sony combi hebt toegelicht
geluid is in pcm 2.0 omdat je tv wel Dolby digital ondersteund maar geen DTS.
blijft vervelend :'(
Hmm ik heb een vraagje over de backnoise. Sommige tv's vertonen een hoge zoemgeluid door de backlight. Kan je vertellen of deze tv dat ook doet? Kan je het beste testen door geluid uit te zetten en de licht onder de max te zetten.

Wel nice review, kort en krachtig.

[Reactie gewijzigd door Mojo666 op 8 januari 2010 17:55]

Dit kan toch ook vervelend zijn wanneer je bijvoorbeeld een paar demo's aan het downloaden bent op de ps3 waar je niet bij wilt zitten. Dan moet je tv aan blijven staan en dan is het niet meer energiebewust. Of wanneer je alleen muziek wilt luisteren op de dvd speler.

Kan deze functie worden uitgeschakeld?
Waarom is DTS vaker een probleem en Dolby Dig niet ? bijv. bij WD mediaplayer.
Wow tnx man! Buiten dat dit een leuke review is wist ik niet dat ik m'n PS3 ook met de afstandsbediening kan gebruiken..

Ben zelf zeer tevreden over deze TV, DTS gebruik ik toch alleen via de PS3 :)
Deze TV is vrijwel gelijk aan de KDL-32V5500, maar kost op dit moment maar liefst 150 euro meer (als je bij een betrouwbare shop koopt, incl. verzendkosten.)
Het enige verschil is de 100Hz en 80.000:1 contrast ipv 60.000:1. Is dat het extra geld wel waard? Is het beeld zichtbaar beter?
**************************************************************************************************

Geen idee wat voor audiosysteem je hebt ,aar ik had dit in eerste instantie ook. Blijkt aan de wijze van aansluiten gelegen te hebben bij mij.

Blu-ray via HDMI naar versterker hdmi-in -> vervolgens versterker via HDMI-out naar TV-HDMI in
Zo zitten alle randapparaten nu aangesloten op mijn versterker en "zappen" van PS3 naar mijn Blu-ray doe ik via versterker (switch van HDMI1 naar HDMI2)
Nu heb ik alle mogelijke audio ondersteuningen (incl DTS True HD etc etc)

Misschien dat dit in jou geval ook werkt ?
review had wel wat uitgebreider gemogen
Al langere tijd zit ik ook naar dit type te kijken, omdat ik ook graag foto's via een USB-stick of via het fototoestel zelf op het scherm zou willen bekijken.
Toevallig heeft mijn broer dit toestel ook net aangeschaft en kon ik dat onderdeel eerst eens uitproberen. Dit was geen onverdeeld genoegen. Alhoewel ik de foto's op een stick met een snelle uitleestijd gebruik (Corsair Flash Voyager) wordt het beeld tergend langzaam opgebouwd en kun je daardoor geen fatsoenlijk slide-show mee vertonen. De aansluiting met mijn Canon camera was al helemaal niet mogelijk (USB / Video kabeltje). Misschien alleen met een Sony camera? Wie heeft hier mogelijk betere ervaringen mee of moet moet ik nog maar wachten op andere (technologische) tijden?