HP Stream 11-d000nd

Specificaties 11,6" • 1366x768 • 32GB • Intel Celeron - Bekijk alle specificaties

HP Stream 11-d000nd Review

jetspiking 14 augustus 2017, laatste update op 1 maart 2018, 425 views Product gekocht

HP Stream 11-d000nd

Dit is een mooie laptop, echter schiet hij wat te kort m.b.t het scherm, het contrast hiervan is niet al te best. Doordat het een mat scherm is heb je geen last van reflecterend licht in je ogen, dit komt alleen voor bij glanzende schermen.

Pluspunten

• Mat scherm
  • Goede accuduur
  • Supersnelle processor
  • Wit toetsenbord op blauwe behuizing oogt mooi
  • Trackpad werkt prettig
  • Mooi patroon in de behuizing aan de binnenkant
  • Lekker compact
  • Ethernet en HDMI aansluiting zijn handig

Minpunten

• Contrast van het scherm had beter gemogen

Deze laptop heb ik tweedehands overgenomen om te repareren, wat gelukt is. Inmiddels is de laptop vekocht (was ook het doel van de koop, repareren en verkopen), maar het leek mij leuk om hier nog een recensie over te schrijven. Helaas zal ik geen "uitpakken" kunnen doen, want de doos zat er niet bij.

Processor: Intel Celeron N2840 2,16GHZ met 2,58GHZ turbo (Intel Bay Trail)
RAM: 2GB
Opslag: 32gb ssd
Scherm: 11,6 inch (mat, tn paneel)
Schermresolutie: 1366 * 768
Bluetooth: Bluetooth 4.0
GPU: Intel HD Graphics

Het scherm is niet je van het al zeg ik het zelf, je mag dan wel geen last hebben van reflecties (het is immers een mat scherm), maar het contrast is slecht. Kleuren komen niet duidelijk genoeg naar voren. Voor foto en kleur intensief werk is deze laptop dus niet geschikt, echter is het niet zo frustrerend als ik het misschien doe overkomen.

Koude kleuren zien er wel oké uit, maar bij warme kleuren gaat er iets mis. Het lijkt alsof de helderheid op dat deel lager staat (natuurlijk niet het geval).

De kijkhoeken zijn verticaal heel, maar dan ook écht heel slecht, terwijl het horizontaal eigenlijk heel erg mee valt. Maar goed, het lijkt mij dan ook niet te bedoeling om op een 11,6 inch scherm met vrienden / vriendinnen gezellig een film te gaan kijken...

Het licht in het scherm is dus gewoon doorheen te kijken (niet goed op de foto zichtbaar) terwijl je met een glanzend scherm je zou irriteren aan de lamp die boven / schuin-boven je hangt. De laptop is dus ideaal om buiten mee te werken of in lichte omgevingen.

Het toetsenbord en trackpad heb ik niets op aan te merken. De laptop typt lekker en heeft genoeg travel, wat het schrijven van langere berichten of documenten prettig maakt. Dat neemt niet weg dat als je van een grote laptop komt je enigzins moet wennen aan de toetsen die wat dichter bij elkaar zitten, daarnaast beschikt de laptop niet over een numpad, dus als je het vreselijk vind om de cijfertoetsen boven "qwertyuiop" te gebruiken is het wellicht verstandig om een usb numpad te bestellen.

Ondanks vele toetsenborden en laptops heeft deze laptop wél een capslock indicator, ik heb zelf nog wel is dat ik een verkeerde toets aanraak en dat het even later tijdens het schrijven capslock bleek te zijn, dat lampje valt behoorlijk op dus dat kun je niet missen.

Ondanks dat de processor een Intel Celeron is heeft deze bij mij een hele andere kant van de Intel Celeron laten zien. Met gemak kon ik spellen aan zoals de oude Counter Strike en Counter Strike Global Offensive (deze wel op lage instellingen), dit hoefde ik bij mijn Acer Aspire Switch 10 noch mijn Lenovo Ideapad 100s niet eens te proberen (beide uitgerust met een Intel Atom procesor).

Het is handig dat de laptop over HDMI en een ethernet poort beschikt, dit is toch een beetje uit de mode geraakt en tegenwoordig wordt alles "opgelost" door het meeleveren van een adapter. Een laptop op een groter scherm aansluiten via HDMI of even verbinden met ethernet voor snel internet is toch geen overbodige luxe.

De HP Stream 11 is een praktische laptop waar in het OV gemakkelijk gewerkt kan worden wegens het kleine formaat. De laptop is prettig om mee te nemen indien je niet zoveel plek beschikbaar hebt, bijvoorbeeld in een hantas of rugzak.

Doordat de laptop beschikt over een relatief acceptabele processor en HD graphics kan er nog best een game op gespeeld worden, je zal het dan wel moeten doen met gamen op een lagere resolutie en op de laagste instellingen.

Het scherm van de notebook is niet uitmuntend, door de slechte kijkhoeken en contrast moet je een beetje met de hoek rommelen om te zorgen dat het goed uitkomt, wel prettig is de matte afwerking waardoor de zon niet reflecteert in je ogen.

Het toetsenbord en trackpad van de laptop zijn erg prettig en zijn voor een goedkope laptop zoals deze goed uitgevoerd, natuurlijk moet je er niet 5 uur achter gaan werken, maar een uurtje of twee per dag moet zeker kunnen.

Het kleine formaat + ethernet poort maakt de laptop geschikt om als patchlaptopje te functioneren. Dat schilt weer het vergeten van vele adaptertjes.

Voor vragen of opmerkingen kun je gerust een reactie achter laten, een beoordeling vind ik ook altijd leuk om te zien.

Heb jij ook een HP Stream 11-d000nd?