Specificaties 120mm diameter met 14,5dB geluidsproductie - Bekijk alle specificaties

Scythe Mugen 5 PCGH Edition Review

Cybermonk 13 augustus 2017, laatste update op 16 augustus 2017, 475 views Product gekocht

Scythe Mugen 5 PCGH Edition

Overtreft ruimschoots de verwachtingen. De achterste cpu fan zit echter heel dicht op de achterste case fan. Daarom heb ik hem andersom gemonteerd. Dit is echter alleen een optie indien je geheugen hebt zonder heatspreaders. Hierdoor komt de voorste cpu fan namelijk pal boven je werkgeheugen te zitten (zie foto).

Pluspunten

• Heel stil, 14,5db op max 800rpm
  • Snel en makkelijk te installeren (AM3+)
  • Goed ontwerp, past ondanks formaat altijd
  • Meegeleverde fatsoenlijke magnetische schroevendraaier en tube koelpasta.

Minpunten

• Achterste cpu fan erg dicht op case fan, de vraag is of de 2e cpu fan dan nog wel zin heeft.

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 5
Koelvermogen Score: 4

Heb jij ook een Scythe Mugen 5 PCGH Edition?

Hoe zit het met de ram slots?
Alleen geschikt voor low profile geheugen gebruiken lijkt me, nu worden alle slots overlapt door de manier waarop ik hem ingebouwd heb maar zelfs als ik hem andersom had geplaatst overlapt de fan alsnog 1 of 2 slots. Die tweede fan eraf laten kan natuurlijk ook... heel veel toegevoegde waarde heeft die 2e fan behalve voor de looks toch niet.

[Reactie gewijzigd door Cybermonk op 22 februari 2018 12:25]