Specificaties In-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Apple Airpods (Wit) Review

South_Styler 13 augustus 2017, laatste update op 15 augustus 2017, 2.433 views

Apple Airpods (Wit) (Product gekocht)

De Apple Airpods zijn innovatief, maar niet baanbrekend. Gemak is het sleutelwoord.

Pluspunten

• Zitvorm
  • Geluid
  • Eenvoudig
  • pairen gaat snel

Minpunten

• Duur
  • Weinig navigatiemogelijkheden (zonder Siri)

Voorwoord

Ik schrijf deze review omdat ik heb geprobeerd de geluidskwaliteit van de Airpods te meten. Die meting heb ik niet verricht met apparatuur, maar door gebruik te maken van verschillende muzieksoorten, waarvan ik ook de playlist heb bijgevoegd. Mijn review is dus niet bedoeld voor audiofielen, want daar heb ik geen verstand van. Wat ik in deze review wel test is een verscheidenheid aan muziekstijlen en de subjectieve ervaring van de geluidskwaliteit te beschrijven.

Unboxing

Het unboxen is ontzettend eenvoudig. Je krijgt een vierkant doosje, met daarin de Airpods. Je opent het doosje en dan ontdek je een mini flos apparaat dat dient als opbergdoosje van de Airpods. Het is een simpel, onopvallend design en daardoor perfect. Het is niet opzichtig, maar elegant. Een nadeel is wel dat zo'n doosje snel weg komt tussen andere spullen - zeker bij een chaoot zoals ik.
Ik heb een boxing video toegevoegd van YouTube: Video: https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjP5PqPqNTVAhVNGhQKHV1GCwIQtwIILTAC&url=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DxzQi69qMPHE&usg=AFQjCNHDlDUU0Kf5SALjbE7SbcRXA1GYDw

Koppelen

Het koppelen van de Airpods is de eenvoud zelf. Je opent de case, houdt deze gedrukt aan de iPhone met bluetooth aan en ze worden automatisch gekoppeld. Het is een proces dat zo simpel verloopt dat ik dacht dat het niet was gelukt. Het is de eenvoud zelf. Ik heb in het verleden meerdere oordopjes gekoppeld, maar geen een ging zo gemakkelijk, zo vloeiend. Het is in een woord eigenlijk gewoonweg perfect en een voorbeeld voor andere bluetooth apparaten.
Een voorbeeld daarvan zie je ook op de Apple site zelf en eigenlijk gaat het in het echt ook zo snel: https://support.apple.com/nl-nl/HT207010
Gezien dat de Airpods met meerdere apparaten kunnen pairen heb ik hierbij nog een link naar een informatief artikel waarin alle manieren waarop de Airpods gepaird kunnen worden staan beschreven: https://www.appletips.nl/airpods-koppelen/Wat mij betreft was het ongekend.

De pasvorm

De pasvorm is in een zin: de gewone apple oordopjes. Als deze oordopjes passen, dan passen de airpods ook. Ik hou zelf niet van de oordopjes die je half in je oor duwt dus voor mij is het de perfecte pasvorm. Wel raad ik iedereen aan om de oordopjes van Apple eerst uit te proberen alvorens de Airpods te overwegen, laat staan te kopen. Het is immers erg persoonlijk en hangt ook af van je eigen voorkeur.

Gebruik

Het gebruik is in een woord simpel. Het woord "simpel" beschrijf het gehele gebruik en is zowel een voordeel als een nadeel. Daarbij moet gezegd worden dat ik Siri niet gebruik en daarmee het gebruik af en toe beperk. Het is simpel doordat er haast geen handelingen uitgevoerd hoeven te worden, maar het gebrek aan handelingen is ook het nadeel. Je kunt muziek niet doorspoelen zonder Siri, elke vorm van navigatie door een lijst van muzieknummers is niet mogelijk zonder interactie met de telefoon. Dat is aan een kant te begrijpen, doordat ze klein zijn, maar persoonlijk vind ik het jammer en waren de Airpods af geweest.

Wat ik wel handig vind is dat wanneer je een oordopje uit doet de muziek stopt. Dat is een zeer eenvoudige handeling die al snel onmisbaar wordt - zeker bij gebruik op het werk. Mensen zien dat je luistert, doordat je een oordopje uit je oor haalt. Het is ook netter en heel elegant. Mocht je desondanks toch verder willen luisteren is dat ook mogelijk door de airpod in de hand dicht te knijpen - in mijn geval start de muziek weer. In sommige cases erg handig als je alsnog niet alles wilt meekrijgen.

Het is ook mogelijk om slechts een oordopje in te doen en muziek te luisteren wanneer je het andere oordopje in de case laat. Wat ook een geweldige manier is om de accuduur te vergroten - mocht dat nodig zijn. Het pairen met andere apparaten gaat erg snel en eigenlijk niet erg noemenswaardig - wat als voordeel mag worden gerekend.

Geluidskwaliteit

Het belangrijkste van bluetooth oordopjes is de geluidskwaliteit. Ik ben geen audiofiel, maar ik vind het wel belangrijk dat het geluid goed klinkt. Daarvoor maak ik gebruik van verschillende nummers om te ontdekken hoe het geluid klinkt. Ik heb mijn airpods met verschillende systemen "vergeleken", waaronder de luidsprekers van de Imac, een Harbon Kardon surroundsysteem, de Surface pro speakers, de iPhone 6s en de oordopjes van Apple zelf en de HTC oordopjes van de M8. Meer oordopjes heb ik niet meer. Overal heb ik het volume op de helft gezet.

De volgende nummers heb ik gebruik, dus zodoende heb ik de links en mijn conclusies na elk nummer toegevoegd. Ik heb een redelijk diverse muziek library dus ik wil van tevoren weten hoe oordopjes met verschillende muziekstijlen om gaan. Een veel gehoorde klacht/kritiekpunt van de Airpods zou de bass zijn, dus ik heb ook mijn hardere muziekstijlen collectie aangesproken.
Top 40: Shawn Mendes

Ik heb een willekeurige top 40 plaat gekozen, in dit geval Shawn Mendes als een eerste toon om te kijken wat de kwaliteit is. Het eerste dat me opviel was het volume van de Airpods. Ze kunnen erg hard, maar gelukkig niet hard genoeg om een piep in je oren te veroorzaken. Een limiet dat de oordopjes van de HTC M8 niet hebben - deze gaan ng harder. Eerlijk gezegd vond ik weinig verschil tussen de verschillende apparaten, echter klonk het geluid van de iPhone 6s het minst goed - scheller naar mijn mening.
Klassiek/Filmmuziek: Vangelis

Als klassiek/filmmuziek heb ik gekozen voor Vangelis uit de film 1942. Persoonlijk vind ik dit nummer al een betere momentsopname vanwege de verschillende intonaties, het tempo en het koor. Hier zijn de Airpods niet bovenmatig goed, ze klinken net zo goed als de oordopjes van de M8, de gewone oordopjes en de andere speakers.
Rock: Nightwish

Voor rock/metal heb ik gekozen voor Nightwish. In feite heb ik gekozen voor Planet Hell. Vooral het eerste stuk dat opbouwt voor de zang vind ik zelf een belangrijke graadmeter om te horen hoe de oordopjes daarin klinken. Ook hier merk ik heel weinig verschil, behalve dat de gitaren minder hard klinken bij de Airpods dan bij bijvoorbeeld de M8 oordopjes. Mogelijk dat dat komt door de instellingen bij HTC's equilizer die ik gewoon op standaard heb laten staan.
Dance: Gigi D'Agostino & Mauro Picotto

Voor dance heb ik gekozen voor een nummer van Gigi D'Agostino en Mauro Picotto genaamd "Angel's Symphony". Het is een rustig nummer met een niet al te harde bass die desondanks wel aanwezig is. Het is de eerste echte basstest en daar zakt de Airpods door... de usecase. De bass klinkt niet erg goed en wordt overstemd door de hoge tonen waardoor het samenspel van de geluiden uit balans raakt. De M8 geluidsoordopjes geven meer bass, teveel zelfs. De enige die het nummer goed afspeelt is de geluidsinstallatie, want de speakers van de Imac, de iPhone en de Surface Pro klinken allemaal maar ietsje beter. Het is een lastig nummer voor goed af te spelen - zo blijkt.
Hardstyle: Sub Zero Project

Om de bass goed te testen heb ik gekozen voor een recent nummer van Sub Zero Project genaamd Burn, wat een remix is van DJ Isaac's nummer. Het nummer is gekozen voor de variatie in de bass soorten.
In dit nummer wordt wl duidelijk dat de Airpods een bass hebben en niet zo zuinig ook. Het klinkt agressief, maar wel een tikkeltje doffer dan de andere sets. Het is aanwezig, maar minder aanwezig dan bij de bekabelde varianten en de speakers, laat staan de geluidsinstallatie. Een punt is wel duidelijk: de Airpods hebben een bass die van zich laat horen. Persoonlijk vind ik dit een perfect nummer om bass testen mee uit te voeren.
Hardcore: G-Town Madness & The Viper

Een stap verder is hardcore, waarbij de bass sneller en vaak nog meer wordt getest. Ik heb gekozen voor het nummer van G-Town Madness en the Viper vanwege de snelle bass die een andere sound heeft dan Sub Zero Project. Ook hier tonen de Airpods zeer duidelijk over een bass te beschikken en klinkt het niet doffer dan de bekabelde varianten. Ik denk dus dat het heel erg fluctueert hoe sterk de bass doorkomt afhankelijk van wat voor soort bass het is en niet zozeer de muzieksoort zelf.

Bellen

Met bellen vind ik dat de geluidskwaliteit erg goed is. Doordat je beide oordopjes in hebt wordt geluid redelijk goed overgebracht. Ik was goed verstaanbaar voor de tegenpartij en achtergrondgeluiden worden redelijk weggefilterd. Ik zeg met nadruk redelijk, want bellen op straat bij een drukke weg of met veel wind is wel duidelijk hoorbaar tijdens het gesprek. Er wordt dus, zover ik weet, geen actieve noise cancelling toegepast.

Accuduur

De accuduur vind ik fenomenaal. Op papier is drie uur niet lang. Echter zijn de oordopjes snel opgeladen in de case (ongeveer een kwartier) en kunnen ze dan weer gebruikt worden. De accuduur is verlengbaar door slechts n oordopje te gebruiken en de ander op te laden in de case, maar persoonlijk vind ik drie uur en dan een korte onderbreking zeker niet slecht. Het ligt aan het eigen verbruik of drie uur aan een stuk lang genoeg is. De accu van de case gaat ook lang mee en is binnen minder dan een uur volledig opgeladen. Zeker doordat de accuduur van de oordopjes in de case worden opgeladen ben ik erg tevreden met de accuduur.

Ik ben helaas genoodzaakt een paragraaf te besteden aan de prijs. De prijs vind ik zelf fors. Het wordt niet gerechtvaardigd door het feit dat het Apple is of het gebruikersgemak, ik vind de prijs gewoonweg hoog. Vergelijk ik dat met andere bluetooth sets zoals Bose of enig ander merk kan ik voor die prijs grotere, mogelijk betere bluetooth sets krijgen. Ik raad dan ook aan een afweging te maken. Voor mij speelde het mee dat ze eenvoudig zijn mee te nemen in die case, terwijl dat met andere bluetooth setjes toch moeilijker is om in je broekzak mee te nemen.

Ik ben zelf van mening dat de Airpods niet baanbrekend zijn, ondanks wat alle marketing zegt. Wel zijn de airpods innovatief. Het is wat mij betreft knap wat Apple heeft gedaan; een nieuwe pasvorm, met oplaadbare case en zulke gebruiksvriendelijkheid. Te samen vind ik het innovatief en zeker een pluim waard. Echter zijn de airpods niet baanbrekend. Een product is in mijn ogen baanbrekend wanneer er features worden geintroduceerd die onmisbaar zijn. Dat is hier niet het geval. Er zijn voldoende alternatieven op de markt die weliswaar (mogelijk) minder gemak aanbieden, maar zeker dezelfde of betere geluidskwaliteit of actieve noisecancelling. Daarnaast zijn er ook nog de bedrade varianten die weliswaar nadelen hebben, maar ook het werk gedaan krijgen. De airpods zijn zodoende in mijn ogen niet baanbrekend.
Desondanks zijn ze wel erg handig en simpel in gebruik. Vooral het woord simpel blijft bij mij hangen als ik aan de Airpods denk. Ze zullen ongetwijfeld niet de beste bluetooth oordoppen zijn op de markt, maar ze voldoen voor de meeste muzieksoorten goed. Ook is er een bass aanwezig, maar niet altijd. Het lijkt erop dat de Airpods erg gevoelig zijn voor verschillende basstypes, niet zozeer de muzieksoorten zelf. Echter is dat persoonlijk, iemand kan daar meer of minder verschil in horen. Ik denk dat ze goed geluid produceren die voor heel veel mensen zeker acceptabel is.
In het kort, de Airpods zijn fijn en hebben een goede geluidskwaliteit maar blinken vooral uit in gemak. Voor dat gemak betaal je ook bij Apple. Een extra vermelding is waard met betrekking tot het pairen van de airpods met andere, niet-Apple apparaten: dat gaat even gemakkelijk en er zijn vervolgens geen artefacten of haleringen. Het werkt feilloos. De airpods zijn dus ook een mogelijkheid voor de niet-Apple hardware, wat in het verleden wel eens anders is geweest bij Apple.

Handige links

Veel tips: https://www.appletips.nl/cat/airpods/
(Engels) Handige tips voor mensen die geen handleidingen lezen (zoals ik zelf): https://www.cnet.com/how-...tricks-for-apple-airpods/

kleine tekstaanpassingen

Heb jij ook een Apple Airpods (Wit)?

Leuke, duidelijke review.
Ik vraag me eigenlijk af of er wel alternatieven zijn voor de door jou genoemde 80 Euro. Alvast niet bij de alternatieven die Tweakers suggereert, die zitten allemaal in de buurt van deze Apple dopjes. Heeft iemand al ervaring met alternatieven?
De enige alternatieven die ik heb gezien zijn namaak en Samsung heeft specifieke oordopjes, maar die zijn ongeveer even duur. De namaak airpods hebben een langer, vierkant doosje. Ik weet niet meer waar ze verkrijgbaar waren, maar de kosten waren rond de 60 euro.
Mooie review.
Het is mij alleen niet helemaal duidelijk hoe het opladen werkt. Ik kan wel zelf conclusies trekken door je filmpje, maar maak daar niet uit op of dit nou handig is of niet.
En dat doosje waar je de pods in bewaart, is dat (door de batterij er in) nog specifiek zwaar?
Goed punt. Het opladen van de oordopjes gebeurd door ze in de case te stoppen. Dat kan met eentje of met beide. Zodra de case dicht is begint het opladen. De case zelf kan worden opgeladen met een lightning kabel en is in ongeveer een half uur volledig vol. Je kunt vier a vijf charges op volledig lege airpods doen. Het opladen duurt dan ongeveer een kwartier. Het doosje zelf weegt nauwelijk iets, ook niet met de oordopjes erin. Ik vind het gewicht verwaarloosbaar, waardoor ik ook elke keer bang ben ze ergens te verliezen vanwege het onopvallende design.
3 uur accuduur fenominaal? Mijn koptelefoon doet 20 uur met de accu en dat vind ik soms al aan de korte kant :X
3 uur zou ik voor oodopjes nt aan redden als ik ze met fietsen voor woon-werk zou gebruiken dus vl te kort voor mijn gebruik.
Ik denk wel dat de AirPods baanbrekend zijn. Gemak, perfect synchroon stereo, Siri, allemaal eigenschappen die de concurrentie niet of lang niet zo goed heeft.

Qua kwaliteit is het gewoon goed, niet uitmuntend. Of het z'n geld waard is, is aan ieder afzonderlijk te bepalen.
synchroon stereo
Wat is dit nu weer voor vage marketingsterm? Even Googlen op "synchroon stereo" leverde n.l. niets op.
D-uh: ICT Consultant doelt natuurlijk op het feit dat het linker geluid synchroon loopt aan het rechter geluid; met draadloze oplossingen kan dat wel eens verkeerd gaan.
Inderdaad, Neus snapt het.

Deze oortjes hebben geen onderling draadje, wat andere BT headsets en koptelefoons wel hebben. De timing komt nogal precies. Een paar milliseconden verschil en het klinkt stukken minder goed.

Bij de AirPods lopen links en rechts perfect synchroon.
Ik ben het in grote lijnen met je eens, vooral met betrekking tot het gemak. Ze zijn zo gemakkelijk dat je niet meer terug wilt naar de draadjes wat behoorlijk knap is. Dat zal voor iedereen natuurlijk anders zijn, maar ik persoonlijk ga niet meer terug naar bedrade oordopjes. Ik weet niet of andere niet ook perfect synchroon zijn, maar ik weet wel dat de Siri toevoeging voor mij niet had gehoeven. Een vorm van navigatie (zoals de Magic mouse met touch) was meer dan genoeg geweest. Ook denk ik dat ze wel degelijk de markt openbreken, maar vond ik ze net niet baanbrekend. Desondanks is Apple er wel weer in geslaagd een markt goed te laten ontwaken.
Ik denk wel dat de AirPods baanbrekend zijn.
Dat zegt hij toch ook in de conclusie?
Quote:
"Ik ben zelf niet van mening dat de Airpods niet baanbrekend zijn"
Het was inderdaad een dubbele ontkenning dus zodoende aangepast. Ik vind de Airpods niet baanbrekend.

Misschien komt de verwarring doordat ik anders kijk tegen baanbrekend en bijvoorbeeld innovatief. Ik vind de airpods innovatief, vanwege het gemak, de vorm, de accu en het doosje. Oftewel, de gehele implementatie. Het is iets nieuws binnen een gevestigde markt. Het is echter pas in mijn ogen baanbrekend wanneer het product iets doet wat andere, soortgelijke producten niet doen. Dat is wat mij betreft hier niet het geval: andere bluetooth oordopjes zullen het net zo goed doen met sommige waarschijnlijk betere geluidskwaliteit. Dus ja, innovatief, maar niet baanbrekend. Kijk ik naar de reactie van ICT consultant dan zou dat passen onder innovatief. Zodoende zal ik deze logica ook vermelden in de conclusie en samenvatting.

[Reactie gewijzigd door South_Styler op 15 augustus 2017 20:30]

De manier waarop je ze pairt met een Apple device is toch uniek?
Klepje open en op Connect tappen.

De manier waarop ze daarna direct op alle Apple devices te gebruiken zijn is toch uniek?

Op een airpod tappen en tegen Siri zeggen dat het volume hoger of lager moet is toch uniek?

Al die anderen kunnen dat niet.
Of zit ik er naast?
Goede punten, de manier waarop de pairing tot stand komt: innovatief. De manier waarop twee verschillende oordopjes op hetzelfde moment met n signaal worden aangestuurd: uniek en innovatief. Dat het gelijk op alle apparaten te gebruiken is vind ik niet nieuw, dat is met heel veel Apple apparaten, denk aan Airplay, iCloud etc., al biedt het absoluut meerwaarde. Siri, ik gebruik het niet maar zelf had ik liever een magic mouse 2 remote gezien, bijvoorbeeld slide omhoog: volume gaat hoger, slide omlaag volume lager. Een tap: pauze, tap nogmaals verder spelen. Eenvoudig, zonder siri - dat zou wat mij betreft beter zijn geweest. Dus nee, je zit er niet naast en vandaar is het innovatief. Echter, de basisfunctionaliteit is muziek afspelen en ik denk dat de airpods daar genoeg concurrentie in hebben. Want alle genoemde zaken zijn super handig en verbeteren het gebruikersgemak. Echter, ik kan met elke bluetooth set muziek luisteren, pairen met andere apparaten, navigeren via eventuele knoppen met zelfs meer mogelijkheden. Apple doet dat op een nieuwe manier, maar anderen kunnen het ook. Dat maakt het voor mij innovatief, niet baanbrekend. Met een beetje minder gemak kan hetzelfde worden bereikt. Begrijp me niet verkeerd, ASS-Ware - ik ben gek op mijn airpods, ik zou niet snel meer zonder willen, maar het is niet zo dat op andere manieren bluetooth sets hetzelfde bereiken via een andere (meestal omslachterige) manier.
Goeie review. In hoeverre speelt in het gebruik nog mee dat je evt. bang bent om ze te verliezen? Het idee dat je geen draden meer hebt spreekt mij erg aan, omdat die of bungelen, of onder je shirt zitten waardoor de draad strak komt te staan.

Nog een flauwe opmerking in de kantlijn: "De pasvorm is in een woord de gewone apple oordopjes", dat zijn 4 woorden. :+
Hahaha leuk die flauwe opmerking 😊, desondanks de review voor de netheid aangepast.
Met betrekking tot het bang zijn, daar maakte ik me in het begin erg veel zorgen over. Het zijn namelijk nogal dure accessoires en wanneer je een oordopje mist is dat niet heel prettig. Echter, de airpods zitten vrij stevig en je merkt het echt meteen als ze vallen. Dus verlies op die manier merk je op. Waar je wel op moet letten is het verliezen van het doosje. Doordat het weinig opzichtig is, is de kans groter dat je die vergeet dan de oordopjes. Echter, tot dusver kan ik zeggen dat de angst niet gerechtvaardigd is.
"Ik ben zelf niet van mening dat de Airpods niet baanbrekend zijn, ondanks wat alle marketing zegt"

Dus je vindt het wl baanbrekend? Of moet de eerste "niet" verwijderd worden? Ik denk het laatste.

Het lijkt mij ook makkelijk, maar ik vind ze eigenlijk veel te duur voor hoe vaak je ze in hebt. Wanneer heb je nou echt last van dat kabeltje? Ik zie meer voordelen in de winterperiode met sjaals etc. Maar aan de andere kant, "veeg" je dan niet die oortjes uit als je een sjaal om of af doet?

Voor 80euro zou ik het overwegen.

Voor 80euro zou ik het overwegen.
Je stelt de vraag wellicht aan de reviewer, maar ik reageer toch even.
Ik heb vaak last van dat draadje, of ik nu aan de telefoon ben en muis/keyboard nodig heb of buiten loop en muziek afspeel.
Vooral in het vliegtuig vind ik zo'n draadje supper irritant en al helemaal als mijn vrouw 1 dopje in heeft en ik de andere.

Wat je zegt over de sjaal, dat klopt, maar dat heb je met een bedraad koptelefoontje ook.

Ik vond hem ook duur, maar ik ben superblij dat ik hem heb gekocht.
[...]
Het is ook persoonlijk. In het vliegtuig kijk ik bijvoorbeeld veel films om mijzelf te vermaken. Dan heb je dus niks aan deze oordopjes, gezien je in moet pluggen voor geluid.

Daarnaast is het toch ook zo dat met 1 oortje de bas weer ongelijk verdeeld is?

Zo oortjes kunnen delen is natuurlijk erg handig, maar ik gebruik dit vrijwel nooit.
Dank je wel voor je reactie. Je had gelijk: de eerste niet moet weg, wat ik ook heb aangepast.
Met betrekking tot het per ongeluk weg vegen van de oordopjes, dat merk je direct - met of zonder muziek in. Zoals ik eerder al aanhaalde ben ik eerder bang dat het doosje makkelijk kwijt komt vanwege het onopvallende design. Zo dacht mijn zusje dat het een tandenstoker doosje was. Waarschijnlijk is de case daar ook toe in staat, maar ik heb liever de airpods.

Met betrekking tot de prijs: die is, zoals ik al aangaf, fors. Erg fors. Je betaald volledig voor gemak. Ik heb er geen spijt van, maar het is de prijs die me afhoudt van een uitstekende beoordeling. Voor 80 euro was dit DE deal geweest. Voor iedereen, want de airpods gaan goed samen met Apple producten, Microsoft en Android, wat ongekend is. Normaal is de bluetooth van Apple afgeschermd van Android, dus dat is al heel wat. Alleen mis je als niet-Apple gebruiker Siri, geen gemis wat mij betreft.
Maar dan loop je ook risico dat het kapot valt op de grond, niet? Dat lijkt mij wel scary gezien het bedrag.
Het is een vrij stevige case, ik denk dat je behoorlijk wat geweld moet toepassen om het echt kapot te krijgen. Maar, zoals bijna met alle elektronica, wil je het kapot krijgen dan gaat het kapot. Ik denk dat de case van een trap kan vallen zonder kapot te gaan. Mocht het me gebeuren, dan zal ik dat zeker vermelden - al ga ik het niet uitlokken haha
Na een half jaar intensief gebruik op kantoor en met sporten (zowel voor muziek luisteren als bellen) kan ik niet anders zeggen dan dat het een uitstekend product is. Ik lees wel dat een hoop mensen bang zijn voor verliezen (ook vrienden van me), maar meestal zijn dat mensen die de Airpods nog nooit geprobeerd hebben.
Voor mijn "gewone" apple earpods gebruikte ik al silicone Earhoox Earpods (www.earhoox.nl), omdat door het trekken aan de snoertjes de oortjes anders uit mijn oor werden getrokken bij het hardlopen. Bij de Airpods heb je dit getrek niet waardoor de koptelefoon beter blijft zitten dan je zou verwachten, ook bij het sporten (maar natuurlijk helemaal afhankelijk van je oor). Voor ultieme veiligheid gebruik ik bij het hardlopen en mountainbiken de Earpods ook voor mijn Airpods, je kunt ze namelijk heel makkelijk eraan bevestigen en er weer afhalen t.b.v. opladen van de Airpods. Misschien gaat het opladen zelfs ook met de Earpods eraan, maar dan zou het doosje open moeten blijven staan en uit bovenstaande begrijp ik dat ze dan niet opladen. Heb zelf de witte Earhoox Earpods, qua style passen die ook perfect bij het minimalistische design van de Earpods.

NB Er zijn ook touwtjes op de markt waarmee je de Airpods onderling verbindt, maar volgens mij worden ze daardoor juist weer eerder uit je oor getrokken, en bij gebruik van de Earpods is is ook echt onmogelijk ze zomaar te verliezen.

[Reactie gewijzigd door Dutchphotoworks op 22 augustus 2017 15:32]