Specificaties Externe TB3 videokaart met GF GTX 1070 - Bekijk alle specificaties

Gigabyte Aorus GTX 1070 Gaming Box Review

ennas7 12 augustus 2017, 282 views

Gigabyte Aorus GTX 1070 Gaming Box (Product gekocht)

Uitstekend product. Prima kwaliteit, gemakkelijk in aansluiten, handzaam en de geluidsoverlast viel mij reuze mee.

Pluspunten

• Plug-n-play
  • Dockingstation
  • Degelijke bouw
  • Robuust materiaal
  • Handzaam
  • Meegeleverde tas

Minpunten

• Toekomstige GPU upgrades onzeker
  • Korte Thunderbolt kabel

Drivers en compatibiliteit Score: 4
Makkelijk aan te sluiten en biedt - naast een eGPU - voldoende aansluitingen voor randapparatuur en 100W voeding voor de laptop aan. De case kan dan ook prima docking station vervangen. De box heeft echter geen ethernet aansluiting wat zeker een gemis is.

Hoewel de Gigabyte Aorus GTX 1070 Gaming Box niet stil is, kan ik hem zeker niet luidruchtig noemen. Doordat de GPU zich nu buiten de laptop bevindt blijft de laptop koeler en daardoor is in ieder geval mijn laptop koeling een stuk stiller.
Per saldo is mijn setup er dan ook stiller op geworden.

Of het mogelijk is om de GPU in de toekomst te vervangen is onduidelijk. Het is namelijk maar afwachten welke kaarten er in de toekomst gaan uitkomen met een mini ITX form factor. Vanwege deze onzekerheid moet ik mijn enthousiasme en de daaraan gerelateerde waardering limiteren tot 4 sterren.

De Thunderbolt software geeft bij mij aan dat de laptop geen eGPU ondersteuning biedt. Na het installeren van de Nvidia drivers en een herstart werkt de eGPU zonder piepen.

Veel ultrabooks waaronder de XPS lijn gebruiken slechts 2 PCI-e lanes in combinatie met eGPU's. Dit limiteert de prestaties van deze de GPU aanzienlijk.

Heb jij ook een Gigabyte Aorus GTX 1070 Gaming Box?

Zou je deze eGPU aanraden in combinatie met een Dell XPS 15 9550?

Wat is de performance in combinatie met een externe monitor?
Reactie is wat aan de late kant maar voor eenieder die het nu nog leest... here we go!

Dell XPS 9550 werkt prima maar je gebruikt slecht 2 thunderbolt lanes.
Het is dus niet optimaal maar ik kan meer dan uitstekend spelen.
Meer praal en pracht in je games en meer fps.
Ik heb twee externe 4k monitoren aangesloten en dat werkt prima. Geen problemen.

Omdat een aanzienlijk deel van de warmte ontwikkeling zich nu buiten de laptop bevindt, is mijn ook laptop koeler en kan het de levensduur van de laptop alleen maar ten goede komen.
Ik heb de unit ook gekocht zodat ik bij mijn volgende laptop andere eisen kan stellen. Ik heb immer geen extra gpu meer nodig om thuis te gamen (buitenshuis game ik vrijwel nooit).