Skullcandy Ink'd 2.0 Wireless (Rood, Zwart)

Niet beschikbaar
Specificaties In-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Skullcandy Ink'd 2.0 Wireless (Rood, Zwart) Review

ocf81 12 augustus 2017, laatste update op 14 augustus 2017, 281 views Product gekocht

Skullcandy Ink'd 2.0 Wireless (Rood, Zwart)

Deze headset werkt op zich goed, maar de geluidskwaliteit is niet geweldig. De verwerking van het bluetooth signaal laat te wensen over. De bouwkwaliteit is goed.

Pluspunten

• Kan een bui doorstaan
  • Redelijk stevig gebouwd

Minpunten

• Slechte BT radio
  • Geluid een beetje mat/flets
  • bediening niet zo intuïtief als met andere BT headsets
  • Earbuds blijven niet goed in oren zitten
  • Een beetje duur voor wat ie doet

Deze review, zoals in al mijn reviews, beoogt een beknopt doch volledig beeld te geven van de Skullcandy Ink'd 2.0 Wireless te geven. Plaatjes van het product kan je op hier op t.net en elders op het internet opzoeken. Die komen wat mij betreft goed overeen met het product zoals ik dat zelf ervaren heb.

Aankoopmotivatie

Ik heb deze headset als vervanging van mijn Sony SBH-20 gekocht. Ik zal deze headset dan ook vergelijken met de SBH-20, welke destijds met een aanschafprijs van net iets onder de €40, goedkoper was dan deze Ink'd wireless. Helaas was de bevestigingsclip door een stommiteit afgebroken waardoor ik hem niet zo makkelijk meer aan mijn kleding kan vastmaken. Tijd om iets nieuws te proberen dus :)

Na enig zoekwerk in de Pricewatch ben ik uiteindelijk op de Skullcandy Ink'd 2.0 Wireless uitgekomen. De belangrijkste reden was de prijs van €50, die wat lager dan vergelijkbare headsets lag. Daarnaast heb ik voor Skullcandy gekozen omdat een collega ooit eens dit merk heeft aangeraden.

Bouwkwaliteit

De bouwkwaliteit is in orde. Hoewel de plastic behuizing met enige moeite nog wel met een nagel open te maken is, is deze verder stevig genoeg om zijn taken te verrichten, zowel in droge als in natte omstandigheden.
De verbindende kabel tussen de twee einden is goed vastgemaakt aan de behuizingen en deze constructie is flexibel genoeg om tegen een stootje te kunnen.
Het enige puntje waar ik wat twijfels over heb is de manier waarop de earbuds met de behuizingen zijn verbonden, dit lijkt me een wat fragiele constructie, met een scherpe hoek in het draadje op het punt maar ze de behuizing betreden. De tijd zal leren of dat ook een probleem is. Daar kan ik na 1½ maand nog niks over zeggen.

Geluidskwaliteit

De geluidskwaliteit van de earbuds is matig te noemen. Mijn eerdere ervaring met de SBH-20 was een stuk beter te noemen als het om geluidskwaliteit gaat. Het bereik is niet geweldig. (en ik ben absoluut geen audiofiel o.i.d.) Hogere tonen lijken wat mat over te komen ten opzichte van de overmatig aanwezige bas. Al met al is de geluidskwaliteit van de Ink'd Wireless net goed genoeg om te blijven gebruiken, maar daar is het wel mee gezegd.

De kwaliteit van de microfoon is werkbaar. Ik heb geen commentaar gekregen over de verstaanbaarheid tijdens telefoongesprekken, maar het was volgens de andere kant ook niet uitmuntend.

Radio/bereik

Het bereik van de radio is matig. Ik heb regelmatig dat de verbinding wegvalt door packetloss, zelfs als ik mijn telefoon in mijn broekzak heb. Dit gebeurt met mijn SBH-20 alleen als de batterij bijna leeg is. Tevens is het bereik binnenshuis absoluut niet denderend. Ik kan met mijn SBH-20 3 verdiepingen omlaag lopen voordat ik last heb van een verbroken verbinding. Bij mijn Ink'd wireless is het na 2 muren al raak. Als de verbinding te lang wegvalt verliest het apparaat ook automatisch de pairing en moet je het apparaat opnieuw opstarten om weer een verbinding tot stand te brengen.

Bediening

De bediening van de headset is niet geheel intuïtief te noemen. Dit komt voornamelijk doordat de timings die gekozen zijn voor het bedienen van de afspeelfuncties niet helemaal stroken met wat ik gewend ben. Je moet telkens wat langer drukken dan wat bij andere apparaten normaal is. Daarbovenop komt ook nog het feit dat de plus- en minknoppen drievoudige functies hebben, dit compliceert de bediening onnodig. De knoppen zijn wel goed te onderscheiden en ook goed te bedienen, ook onder kledig.
Wat mij betreft hadden de plus en minknoppen andersom gezeten, maar dat is verder een persoonlijke voorkeur.

Qua indicaties is het wel duidelijk wat de LED signalen betekenen, maar de audiosignalen zijn niet helemaal duidelijk vormgegeven. Zo is bijvoorbeeld de indicatie of een connectie geslaagd is niet bijzonder duidelijk te onderscheiden en soms wat verwarrend. Er is geen indicatie voor het minimumvolume, waardoor het lastig is om te bepalen wat de gestelde 75% van het volume is die je nodig hebt voor de maximale batterijduur.

Gebruikservaring en overige opmerkingen

De Skullcandy Ink'd 2.0 Wireless voelt comfortabel aan bij algemeen gebruik. De kabel warmt makkelijk op in de nek en is niet hinderlijk aanwezig.

Helaas blijven de earbuds niet zo goed in mijn oren zitten. Vooral als ik wat meer ga zweten (dus bij sporten op een wat warmere dag o.i.d) of als het gaat regenen blijven de rubberen inserts niet in mijn oren zitten en moet ik bijna om de minuut wel een earbud aandrukken om te voorkomen dat deze uit mijn oren valt. Bij de SBH-20 had ik ook wel last van uitvallende earbuds, maar enkel bij (zwaardere) regen. Ik vermoed dat dit komt doordat de textuur van de rubbertjes tamelijk glad is en ze ook niet al te groot zijn. De rubbertjes worden in 2 maten meegeleverd: klein en medium. Natuurlijk inherent aan een model dat in de nek gelegd moet worden is dat het ontwerp geen 3,5mm plug heeft. Je kan dus geen andere earbuds aansluiten. Ik ga nog kijken of ik andere rubber inserts erop kan zetten om dit euvel te fixen.

De batterij zou 8 uur mee moeten gaan op 75% volume. In de praktijk valt dit tegen. Hij gaat zeker lang genoeg mee voor een paar uur luisterplezier, maar haalt doorgaans op een volle lading net de 6 uur niet. Zelfs op half volume wordt de 8 uur niet gehaald op een volle batterij. Goed genoeg, maar wel onder wat je volgens de specs mag verwachten.

Eindconclusie

Ik zou er geen 2e meer van kopen.

De kwaliteit van de SBH-20 wordt gemist in zijn vervanger. Afgezien van de batterijduur van 5 uur is de SBH-20 beter dan de Ink'd Wireless.
Ik denk dat er voor €50 ook wel wat te krijgen is dat het beter doet. Dit ding is bruikbaar, maar als het even kan zou ik doorlopen.

De bouwkwaliteit redt dit ding van de totale ondergang. Net niet waardeloos genoeg voor 1 ster.

Heb jij ook een Skullcandy Ink'd 2.0 Wireless (Rood, Zwart)?