Specificaties Geschikt voor smartphones - Bekijk alle specificaties

Samsung New Gear VR + Gear VR Controller Review

Sparkviv 11 augustus 2017, 67 views

Samsung New Gear VR + Gear VR Controller (Product deels gesponsord)

Leuke bril die je meeneemt in de VR wereld. Er zijn nog wel wat verbeterpunten voor Samsung maar ze zijn op de goede weg. Je kan er in ieder geval even mee uit de werkelijkheid ontsnappen!

Pluspunten

• Stevig
  • Robuust
  • Goed aan te passen aan hoofd
  • Geweldige ervaring

Minpunten

• Geen beschermkap binnenkant lens
  • Afstandsbediening kalibreert niet goed

Design & bouwkwaliteit Score: 4
De Samsung Gear VR is een virtual reality bril die ervoor zorgt dat je even helemaal in een andere wereld zit. De behuizing is stevig en compact en voelt alsof deze tegen een stootje kan. De banden zijn makkelijk af te stellen naar elke vorm hoofd. De zachte rand zorgt dat er geen irritatie optreed bij de bril tegen je hoofd aan. Er zitten touch knoppen aan de zijkanten waardoor je makkelijk zonder afstandbediening de bril kunt bedienen. Er zit een beschermkap op die ervoor zorgt dat, zodra je de bril niet gebruikt, je de lenzen goed kunt beschermen. Het is vervelend dat de lenzen zoveel stof aantrekken en dat je dit ook kunt zien als je de bril gebruikt. Een goed klein stofdoekje zou dus een welkome aanvulling zijn in het pakket. De bescherming voor de lenzen zit ook alleen aan de buitenkant, waardoor aan de binnenkant de lenzen nog steeds onbeschermd en kwetsbaar zijn. Ook al zitten de lenzen in de bril en heb je minder kans op beschadiging, iedereen weet dat als je de bril in een la zou opbergen er nog steeds krassen kunnen ontstaan. Ook krijg ik helaas de afstandbediening niet goed gekalibreerd. Dit zorgt ervoor dat ik altijd een totaal andere kant op moet richten dan ik eigenlijk verwacht en hierdoor gebruik ik de afstandbediening dus ook nauwelijks. De afstandbediening kun je makkelijk aan de bril zelf bevestigen zodat je ze goed bij elkaar kunt opbergen. Er zit een schakelsetje in zodat de bril geschikt is voor meerdere telefoon modellen. Ik gebruik een Samsung S6 en dit gaat prima. Je kunt de bril ook opladen met een USB snoertje vanaf de buitenkant. Altijd handig want als je wat langer gebruik maakt van de bril is je telefoon natuurlijk snel leeg. Je kunt door middel van een draaiknop de scherpte aanpassen, dit is makkelijk omdat niet iedereen hetzelfde zicht heeft. Het beeld is heel helder en duidelijk (mits er geen vervuiling op je lenzen zit en je de bril goed hebt afgesteld). De Samsung Gear VR zorgt er echt voor dat je even in een andere wereld zit. Ik kan intens genieten van de mooie films waar je echt het gevoel hebt dat je er in zit. Ik word vaak misselijk van 3d ervaringen, maar daar heb ik met deze bril tot nu toe geen last van. Ik vind het een leuke gadget. Het aanbod van VR apps en films mag nog veel uitgebreider worden. Je moet voor de meeste apps ook best wat geld neerleggen zonder of je weet of het wat voor jou is. Misschien meer try before you buy principes invoeren.

Heb jij ook een Samsung New Gear VR + Gear VR Controller?