HP Pavilion Power 15-cb061nd Review

Bramv94Newbie 10 augustus 2017, laatste update op 10 augustus 2017, 472 views

HP Pavilion Power 15-cb061nd (Product gekocht)

Het toetsenbord van deze laptop stopte binnen 5 dagen met werken, bij 2 verschillende laptops van dit model. Ik heb geen meldingen van vergelijkbare problemen bij dit model gevonden, maar dit roept wel de vraag op of dit een structureel probleem is, of dat ik zeer veel pech had.

Pluspunten

• Snel

Minpunten

• Toetsenbord stopte met werken, bij 2 verschillende laptops van dit model

Ik heb de eerste laptop van dit model zo'n maand geleden aangeschaft, meteen bij de voorverkoop al, aangezien de specificaties me erg aanstonden. Mijn eerste ervaringen waren ook positief, waarbij de laptop goed presteerde, en waarbij zich geen problemen voordeden.
Dit veranderde echter op de 5de dag, toen het toetsenbord bij thuiskomst van het werk ineens niet meer werkte, en er op geen enkele toets meer gereageerd werd. Hierom heb ik hem in overleg met de klantenservice van de zaak waarbij ik hem aangeschafte retour gestuurd, waarna ik een nieuwe laptop teruggestuurd kreeg.
Je raadt het echter al... Ook daarbij hielt het toetsenbord er binnen enkele dagen mee op, deze keer op de 2de dag, onder dezelfde omstandigheden (na thuiskomst van het werk werkte het toetsenbord niet meer). Dit terwijl er bij mijn weten niks bijzonders mee is gebeurd, en mijn oude laptop wordt al jarenlang op een vergelijkbare manier vervoerd en gebruikt.
Om deze reden wordt nu ook deze nieuwe laptop retour gestuurd, waarbij ik deze keer het geld terugvraag, aangezien ik het vertrouwen in dit model kwijt ben.

Vreemd genoeg ben ik online echter nergens vergelijkbare ervaringen tegengekomen, en ook de klantenservice van de zaak waarbij ik hem aanschafte was niet op de hoogte van vergelijkbare problemen. Ik kan daarom niet beoordelen of ik zeer veel pech heb gehad met 2 'foute' laptops op rij, of dat het om een structureel probleem gaat bij dit nieuwe model. Mochten er meer mensen met dezelfde ervaring zijn, dan zie ik dat graag gemeld worden, zodat HP ervan op de hoogte komt. Het optreden van zo'n probleem is namelijk erg jammer bij een laptop met anderzijds aantrekkelijke specificaties.

Heb jij ook een HP Pavilion Power 15-cb061nd?

bij vrienden van ons ook toetsenbord defect na paar dagen....
Bij mij hetzelfde verhaal.
Het lukte mij wel om een los toetsenbord aan te sluiten en via HP support een BIOS update uit te voeren (die al klaar stond). Toetsenbord werkt weer, dus niet defect.
Super bedankt een BIOS update hielp inderdaad!