Specificaties 5,7" • 2560x1440 • 128GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Asus Zenfone AR 6GB ram, 128GB opslag Zwart Review

TheMatrixHasYou 10 augustus 2017, 365 views

Asus Zenfone AR 6GB ram, 128GB opslag Zwart (Product gekocht)

Top telefoon! Direct vanuit je broekzak de omgeving inscannen, opmeten en exporteren als 3D object is fenomenaal!

Pluspunten

• Stevige behuizing
  • Tango 3D scanner
  • DayDream VR
  • Werkt zeer snel
  • Prachtig scherm
  • Uitstekende camera
  • wifi-ac, NFC, 4G+

Minpunten

• Matige accuduur (zeker bij Tango)
  • Aanschafprijs hoog

Telefoon vorige week in Duitsland gekocht. Echt een top telefoon. Inmiddels een week intensief gebruikt. Een korte impressie na mijn eerste week met de Zenfone AR 6GB ram 128GB opslag.

Positief
  • Telefoon reageert op alle acties snel en soepel.
  • Omgevingen scannen met Tango is echt fantastisch en werkt super goed.
  • Scans zijn te exporteren als PLY pointcloud of OBJ 3D mesh (API & SDK tevens beschikbaar).
  • Door 6GB ram en 128GB opslag genoeg buffer voor realtime Tango scans.
  • Top scherm (2560 x 1440 Super Amoled) voor VR toepassingen (Daydream certified).
  • Fast charge, 60% batterijlading in 40min.
  • AR mogelijkheden ongekent icm Tango sensor, ook gewoon buiten.
  • Camera schiet fantastische fotos. Tri-cam 90 megapixel mode leuke bonus.
  • Camera heeft goede handmatige mode met RAW uitvoer en vele instellingen.
  • Dual SIM (of 1 sim + micro SD)
  • Ik haal 240mbit/sec op T-mobile 4G+.
Nadelen / verbeterpunten
  • ZenUI niet op alle punten even customizable.
  • Batterij gaat bij gewoon gebruik dag mee. Tango 3D scannen = +- 1% lading per minuut.
  • Slow motion video opname is niet in te stellen en altijd 120fps (op 480p tm 1080p).
  • Telefoon wordt warm bij Daydream / Tango. Warmte wordt wel egaal verdeeld over bezel.
  • Nog geen apps die combi van Tango+Daydream ondersteunen (=roomscale VR tracking).
Bij interesse kan ik wel wat tests doen / foto's of scans uploaden.

Heb jij ook een Asus Zenfone AR 6GB ram, 128GB opslag Zwart?

Ik zou wel een paar foto's willen zien. Deze telefoon lijkt me beter dan de lenovo phab2 pro.