Apple Magic Keyboard met numeriek toetsenblok - Nederlands - Aluminium

Apple Magic Keyboard met numeriek toetsenblok - Nederlands - Aluminium Review

yorroy 10 augustus 2017, laatste update op 10 augustus 2017, 1.452 views Product gekocht

Apple Magic Keyboard met numeriek toetsenblok - Nederlands - Aluminium

Een heerlijk keyboard om lange tijd op te werken, daarnaast is het design echt prachtig.

Pluspunten

• Accu ipv batterijen
  • Snel opgeladen
  • Prachtig design
  • Fijne toetsaanslag

Minpunten

• Prijs aan de hoge kant

Apple besloot dit jaar om eindelijk eens een draadloos keyboard uit te brengen waar ook een numeriek deel in zit. Na jaren wachten is het dus eindelijk zo ver.

Ik schrok in eerste instantie wel van de prijs, met een adviesprijs van 149 euro niet mis. Gelukkig kreeg ik nog een redelijke prijs voor mijn oude Magic Keyboard 1 en Trackpad 1 (die ik toch nauwelijks gebruikte).

Het toetsenbord wordt geleverd met een korte gebruiksaanwijzing en lightning kabel om het toetsenbord met je mac te koppelen en op te laden. Apple claimt dat een volle batterij minimaal een maand mee zou moeten gaan, de tijd zal het leren of dat ook echt zo is.

Het is dus de bedoeling dat je de eerste keer het toetsenbord middels de lightning kabel aansluit op je Mac. Dat werkte dan ook vlekkeloos, binnen een seconde werd het toetsenbord door mijn Macbook herkent en gekoppeld, hierna kon ik dan ook gelijk de kabel weer verwijderen en draadloos verder werken.

Het toetsenbord zelf tikt wel heerlijk en is prima om lange tijd op te werken. Ik heb het oude keyboard er niet meer naast liggen, dus nu nog vergelijken is wat lastig. Uit mijn herinnering tikt deze in ieder geval een stuk lekkerder dan het Magic Keyboard 1 en ook een stuk lekkerder dan het ingebouwde toetsenbord van mijn Macbook (2015).

Het toetsenbord is aan de achterkant met een knop aan en uit te zetten, hoewel het toetsenbord wel in een slaapstand gaat als deze niet gebruikt wordt kan het dus ook nog fysiek uit gezet worden.
In het midden aan de achterkant bevindt zich de lightning aansluiting.

Prettige bijkomstigheid is dat het toetsenbord ook alleen bedraad werkt, dus bluetooth is niet altijd vereist.
Ik heb ook nog een Hackintosh staan, het oude toetsenbord werkte pas nadat het systeem is opgestart, maar nu kan ik via USB tenminste ook fatsoenlijk nog in de bios komen.

Heb jij ook een Apple Magic Keyboard met numeriek toetsenblok - Nederlands - Aluminium?

Hebben deze keyboards een beetje travel? Of is die net zo minimaal als bij de standaard bedrade Applekeyboards?
Oei, goede vraag. Op het bedrade keyboard heb ik eigenlijk nooit getikt. Het heeeft wel iets meer travel als het keyboard in mijn MacBook Pro, ik weet niet of je dat iets een idee geeft?
Een beetje wel. Ik had gehoopt dat deze bordjes meer travel zouden hebben omdat ze ook wat dikker zijn, maar dat is dus niet echt het geval.