Nokia 6 Dual Sim 3GB ram, 32GB opslag Zwart Review

-ET- 10 augustus 2017, laatste update op 10 augustus 2017, 9.057 views

Nokia 6 Dual Sim 3GB ram, 32GB opslag Zwart (Product gekocht)

Prima telefoon voor een hele schappelijke prijs. Stevig en snel voor normaal gebruik.

Pluspunten

• Bouwkwaliteit
  • Mooi scherm
  • goede accu duur
  • prijs

Minpunten

• native dual sim ondersteuning beperkt
  • 5,5" mogelijk voor sommige mensen te groot

Ik heb de Nokia 6 Dual Sim gekocht ter vervanging van een iPhone 5S (aanschaf datum 09-04-2016 ruim een jaar oud). Persoonlijk wilde ik weer terug naar Android en ik was het zat om met een zakelijke telefoon en prive telefoon te lopen. Dus een mooie Android Dual Sim lag voor de hand. Toen HMD de Nokia 6 aankondigde leek dat dus de beste keuze.

gebruik

Ik gebruik de telefoon voornamelijk voor bellen, sms, whatsapp en internet. En het incidentele spelletje (Boom Beach, Wordfeud) en dit werkt allemaal als een zonnetje op het toestel. Het wisselen tussen de verschillende apps gaat vloeiend en de apps starten ook snel op. Net zo snel als het op de 5S ging. Het streamen van video (via oa Ziggo Go app) gaat prima en het beeld ziet er mooi helder uit.

accu

de 3000mha accu voldoet voor mijn gebruik prima. in vergelijk met de 5S uitstekend zelfs. Waar de 5S in het begin van de avond nog wel eens aan de lader moest heeft de Nokia 6 vaak nog 40 tot 50% lading over. Ondanks een 5.5" Full HD scherm en 2 active sim kaarten

dual sim

De dual sim functionaliteit werkt ansich prima maar ik mis nog wat features (of ik heb ze niet kunnen vinden). Doordat ik zakelijk en prive sim erin heb, heb ik ook 2 contacten lijsten. Nu kan je tijdens het bellen iedere keer de vraag laten stellen welke sim gebruikt wordt. Dat werkt prima, maar op een carkit weer onhandig want dan moet je altijd op je scherm aangeven welke sim gebruikt moet worden. De grootste default feature die ik dus mis dat ja per contact of per contacten lijst/gmail account aan kan geven welke sim gebruikt moet worden. Dit heb ik opgelost met de Dual Sim Selector app. Hier kan je helemaal naar wens instellen wanneer welke sim gebruikt moet worden

Updates

Nog 1 van de belangrijke speerpunten van het 'nieuwe' Nokia zijn de security updates. Het toestel werd geleverd met de juni 2017 update, en direct bij het aanzetten (toestel is 4-8-2017 bij mij geleverd) kreeg ik de juli 2017 update ook al. Inmiddels heb ik vandaag ook de augustus 2017 update ook gekregen. Vooralsnog lijkt Nokia/HMD zich prima aan het update beleid te houden.

minpunten

Eigenlijk zijn er niet echte minpunten. het gemist voor dual sim is meer een android probleem dan het toestel. Wel heb ik 1x een crash gehad. Toestel rebootte en na de reboot crashte de 'telefoon' app. ook werkte bepaalde widget (klok, agenda) niet meer en kon ik ze niet meer toevoegen. Na nog een herstart was dat probleem weer opgelost en heeft zich niet meer voorgedaan.

Voor normaal gebruik voldoet het toestel als de beste, goede specs voor een prima betaalbare prijs. Toestel kan met de 5,5" voor sommige mensen aan de grote kant zijn. Maar komend van een 5s vind ik het scherm oppervlakte een verademing met onder meer browsen. Al met al een prima aankoop

Heb jij ook een Nokia 6 Dual Sim 3GB ram, 32GB opslag Zwart?

Waar heb jij hem kunnen bestellen? Ik zit al een tijdje er op te wachten...

[Reactie gewijzigd door TheDankOona op 11 augustus 2017 12:09]

Belsimpel krijgt elke week meerdere leveringen, indien niet op voorraad dan binnen een paar dagen.
Inderdaad 2 toestellen via Belsimpel besteld. Leveringen keurig volgens aangegeven leveringen
Top, heb net de dual sim zwart besteld, moet binnen 2 weken binnen krijgen. Thanx!
Die native dualSIM heb ik nog bij geen een telefoon goed geregeld gezien. Daarvoor gebruik ik al een tijdje Dual SIM Selector PRO. Even wat werk om je contacten in te delen maar werkt uitstekend, ook in de carkit. Kost een schijntje voor het gemak wat ie oplevert :)

[Reactie gewijzigd door Dronium op 10 augustus 2017 20:28]

Die app heb ik er inmiddels ook op staan. Werkt prima. Gmail account 1 prive. Gmail account 2 is werk. Ideaal. Even schipperen met dubbele telefoonnnummers (voicemail oa.) maar als het goed ingesteld is werkt het perfect
Heb even gebeld met belsimpel. Ik wacht nu langer dan twee maand op mijn telefoon. Nu was de dual sim wel op voorraad. Gelijk de bestelling omgezet. Ben het wachten wel zat. Nu komt de telefoon morgen binnen.
Mis nog 1 ding. Waar iedereen de tel voor gebruikt en waar Nokia vroeger uitblinker in was. Hoe zijn de foto's?
Zit de wereldberoemde Nokia ringtone ook in deze Nokia?
(helaas niet in mijn Nokia (Microsoft) Lumia)
Foto's heb ik nog niet veel gemaakt maar ben ook niet een veeleisende gebruiker daarvoor. De foto's die ik heb gemaakt zien er op het scherm prima uit.

@zipper646

Ja die zit er in
Bedankt voor je review! Ik had de Nokia 6 al geruime tijd in pre-order staan, deze gisteren gecanceld en een dual-sim variant bij Belsimpel besteld. Kan ik eigenlijk mijn Nokia Lumia 930 vervangen (nog geen Microsoft branding toen) Al Nokia gebruiker sinds de 3210 haha.

[Reactie gewijzigd door AndreRutten op 15 augustus 2017 08:39]

Ik twijfel nog tussen de Nokia 6 en de Moto G5S plus. Vooral de snelle updates van Nokia spreken mij aan ik ben juist wat bang dat de Snapdragon 430 niet zwaar genoeg is.
Eigenaar van een Moto G5 en kan zeggen dat de snapdragon 430 zijn werk prima doet. Speel ook regelmatig een potje Hearthstone er op en dat gaat best heel soepel.