Specificaties Bluetooth muis en 4.000dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Razer Orochi Review

willem1509 7 januari 2010, laatste update op 7 januari 2010, 3.148 views

Razer Orochi

Pluspunten

• zowel draadloos als bedrade verbinding mogelijk
  • responstijd is zeer goed. zowel draadloos als bedraad
  • ligt lekker in de hand
  • support is zeer goed via de website van de fabrikant

Minpunten

• Bluetooth moet ik elke keer aanzetten bij het opstarten van mijn notebook

Het product kwam in een mooie kleine verpakking binnen, De muis werd goed gepresenteerd. Toen ik de verpakking opende vond ik diverse kleine handleidingen (quick guide en masterguide) en een certificaat van echtheid voor mijn Razer Orochi. Ook zat er een sticker op de muis waarop stond hoe je de muis draadloos kon verbinden met de pc dmv bluetooth. Het was simpelweg even een paar knoppen indrukken en windows doet de rest. Binnen 30 seconden kon ik met m'n nieuwe muis heen en weer over het beeldscherm. Hij ligt zeer goed in de hand en beweegt fijn over verschillende oppervlakken (papier, bureau, hout e.d.) en hij blijft goed volgen! Alleen had ik hem iets groter verwacht, maar dan had ik maar beter de specifications moeten lezen op de site (lees 9,9cm groot)

Vervolgens heb ik de masterguide eens even doorgelezen. Een goed overzichtelijke handleiding, waar in het begin wordt verwezen naar de supportsite van Razer voor de Drivers van de muis. Met behulp van deze driver kun je de DPI instellen (alleen mogelijk als hij verbonden is via de kabel) en de responsiviteit. Ook kun je instellen dat de trackball blauw licht geeft dmv een optie in het driverscherm van de Orochi-muis.

Ook kun je de muis zelf updaten door middel van een firmware update. Ik kan helaas niet zeggen of het veel zin heeft, want ik had hem al geinstalleerd voordat ik kon nagaan of deze firmware veel zin heeft.

Omdat het een gamingmuis is, heb ik hem natuurlijk ook even geprobeerd met COD MW2.. Loopt zeer soepel en merk weinig verschil of je nu draadloos speelt via de bluetooth of via de kabel. Misschien loopt hij net ietsje soepeler als je het met de kabel doet, maar niet echt noemenswaardig. Het enige nadeel wat ik vind van de muis (of meer van mijn laptop) is dat ik elke keer wanneer ik mijn laptop opstart ik eerst de bluetooth moet aanzeten. Misschien iemand die mij kan uitleggen hoe ik dit kan toevoegen aan startup...alvast bedankt:D

Al met al een supergoede muis waar ik nog lang plezier van ga hebben.

Heb jij ook een Razer Orochi?

Hi,

Nee zit geen bluetooth dongle bij. Ik heb het standaard in m'n notebook zitten.. Tegenwoordig heeft vrijwel elke notebook een ingebouwde bluetooth functie.. Ik heb hem nu een kleine 2 maanden en hij bevalt nog altijd erg goed
Hoe gaat het indrukken van het scrollwieltje? Dat gebruik ik heel vaak, maar op sommige muizen gaat dat helemaal niet prettig...
Nette review. Zit er ook een usb receiver ding bij? (zoals je bij logitech die mooie kleine nano dingen hebt) :9 . Ik ben van plan deze muis icm een laptop zonder bluetooth te gebruiken.
Er zit geen bluetooth dingetje bij. Maar die dingen die kosten tegenwoordig een paar euro.
Eerlijk gezegd heb ik daar niet echt op gelet, omdat ik dit bijna nooit gebruik.. ik zal vanavond even een beter antwoord op je vraag geven. Ik ben op dit moment namelijk op m'n werk...
En heb je al een antwoord op?
Sorry, ik kan hier geen antwoord meer op geven.. Ben in juni 2010 overgestapt op een Macbook Pro met bijbehorende muis en heb mijn vorige notebook met muis verkocht.
Ook ik heb sinds een paar dagen een Orochi, de Black Chrome Ed. dan wel. Maar het euvel met BT aanzetten etc. heb ik op kunnen lossen door in de BIOS van m'n laptop de optie heb aangezet dat BT met de computer meteen mee moet opstarten. Misschien dat jij die optie ook hebt, kijk daar anders even naar.

Het is wel zo dat de initialisatie van de connectie met BT wat langer duurt dan met een gewoon wireless dongeltje, dat was voor mij wel een klein minpunt. Maar goed, we hebben dan ook geen extra usb bezet gehouden voor het muisje.