TP-Link USB 3.0 Hub met 7 aansluitingen en 2 oplaadaansluitingen UH720

€ 41,14
Specificaties 7-poorts USB 3.0 hub - Bekijk alle specificaties

TP-Link USB 3.0 Hub met 7 aansluitingen en 2 oplaadaansluitingen UH720 Review

XooL 9 augustus 2017, 1.783 views Product gekocht

TP-Link USB 3.0 Hub met 7 aansluitingen en 2 oplaadaansluitingen UH720

Dat er karton gebruikt is om dit gedrocht in te verpakken is een belediging voor iedere levende boom. Ik heb er in 1 maand tijd twee getest en beide apparaten lijken defect te zijn.

Pluspunten

• Twee laadpoorten...
  • Veel aansluitingen...

Minpunten

• ...maar je kunt 'm eigenlijk alleen als lader gebruiken...
  • ...die het gewoon niet doen.

Features Score: 3
Waar te beginnen? Eerste apparaat leek maandagmorgen-model: wilde eerst niet aan, toen niet uit. Daarna begon de ellende pas:
• De indicatieleds werken soms wel, soms niet.
• De USB-Hub werkt alleen als je ‘m eerst voorziet van stroom, en dan pas de USB-aansluiting erin doet. Een andere volgorde en hij doet niets meer, alle stekkers moeten er dan uit en je kan van vooraf aan beginnen. Fijn als je even de stekkers er opnieuw in moet doen.
• Hij loopt een paar keer per minuut vast. Je toetsenbord aansluiten op dit ding is rampzalig; de letters vliegen door de vastlopers over je scherm.
• Data van een USB-stick afhalen is helemaal dramatisch; de snelheid implodeert iedere 5 seconden en soms spuugt hij de USB-stick twee keer per minuut uit. Let wel: dezelfde apparaten werken prima op andere hubs.
• Het apparaat is zeer instabiel, soms doet hij het, soms helemaal niet. Als hij het niet doet, reageert hij ook niet meer op de aan-uit knop.

Het tweede exemplaar vertoonde exact hetzelfde bizarre gedrag. Statistisch gezien kan dat haast geen toeval meer zijn. Hoewel hij vier sterren heeft, lees ik bij andere reviews dezelfde gekke neigingen. Blijf hier ver vandaan!

Heb jij ook een TP-Link USB 3.0 Hub met 7 aansluitingen en 2 oplaadaansluitingen UH720?

Ik gebruik dezelfde hub al anderhalf jaar en kan me totaal niet vinden in je kritiek. Kan het niet aan je pc/laptop liggen?
Mja, ik heb er dus twee gehad: de eerste onder oude Windows 10 installatie, de tweede kwam later en toen had ik een schone Windows installatie op dezelfde pc. Problemen exact hetzelfde. Toen een Sharkoon aangeschaft, die gaf geen enkel probleem en gebruik ik tot vandaag zeer intensief. Andere reviews op Tweakers laten dezelfde instabiliteit zien, maar in mindere mate denk ik. Afijn, misschien heb jij veel geluk gehad en ik extreem veel pech? Blij dat je er plezier van hebt trouwens!
We gebruiken ze op het werk. Onze afdeling heeft er nu 6 zonder problemen. Ik wil jouw problemen natuurlijk niet bagatelliseren. Ik wil alleen maar zeggen dat niet iedereen problemen heeft.

Ik zie inderdaad dat meer mensen issues hebben met stabiliteit, maar die van jou springt er nogal uit. Ik dacht laat ik eens wat tegengeluid horen :) Niks persoonlijks natuurlijk.
Dat is zeker een relativering, dank daarvoor! :)
Ik heb deze al geruime tijd eerst ook problemen gehad verstuurd naar tp link geen probleem zeiden ze ...
andere usb poort gepakt en even geen problemen meer (fluxuaties in overdrachtsnelheiden maar thats it en nu verhuisd en weer aangesloten en weer problemen ....

dus ik ga op zoek naar een andere usb 3.0 hub

Welke van sharkoon had jij aangeschaft ?
Deze: https://www.bol.com/nl/p/...lim-hub/9200000055973336/ En sinds het begin probleemloos ;-) succes! Oeps, inmiddels uitverkocht. Maar ik heb dus veel plezier met een Sharkoon, nooit problemen gehad ;-)

[Reactie gewijzigd door XooL op 21 maart 2019 09:47]