1 review

Optoma GT1070XE

€ 711,44
Specificaties Full HD DLP-beamer • 300" maximale schermdiameter - Bekijk alle specificaties

Optoma GT1070XE Review

bbob 9 augustus 2017, 1.835 views Product gekocht

Optoma GT1070XE

Leuke short throw beamer, helaas niet veel correctie mogelijkheden

Pluspunten

• Beeld

Minpunten

• Correctie mogelijkheden
  • Boven 250 cm iets vervorming

Contrast / helderheid Score: 4
Zocht een beamer voor in de kelder. Aangezien de kelder maar 225 cm hoog is kwam ik uit op een short throw beamer. normale beamer zou namelijk bijna recht boven de stoelen zitten, hetgeen niet echt wenselijk was gezien de hoogte van het plafond.

Beeld staat nu op 270 cm breedte en ca 150 cm hoogte. In de hoeken is er toch wel een kleine onscherpte te zien. 1 verkoper van een website had me hier al attent op gemaakt. Dacht boven de 240 cm zou deze iets onscherper gaan worden in de hoeken.

Gezien de opstelling 10 cm van het plafond, beetje testen om het beeld toch groot genoeg te krijgen en niet op de grond. De beamer zelf heeft daarvoor zelf weinig instellingen. Keystone kan ik voor 1 richting instellen hetgeen in mijn geval net goed uitkomt. Bij de huidige grote van het beeld is het dus net aan, niet 100% optimaal maar verder voor film niet storend.

Verder zijn er genoeg instellingen voor helderheid, contrast, individuele kleuren zijn ook goed in te stellen.

Voor de prijs is het een leuke HD beamer die in mijn geval goede oplossing was met een goed beeld.

Heb jij ook een Optoma GT1070XE?