Specificaties GF GTS 250 (740MHz), 1GB GDDR3 - Bekijk alle specificaties

Asus ENGTS250 DK/DI/1GD3 Review

jostytosty 8 januari 2010, 955 views

Asus ENGTS250 DK/DI/1GD3

Pluspunten

• Zeer goede koeling.
  • ruim voldoende geheugen
  • redelijk snelle GPU

Minpunten

• 2 keer retour moeten sturen
  • Dual slot, zou warme lucht buiten de kast moeten brengen.

Drivers en compatibiliteit Score: 4
ASUS videokaarten en jostytosty, dat wringt kennelijk. In het verleden heb ik al eens een Radeonkaart die toen het neusje van de zalm zou moeten zijn terug gestuurd en met deze ENGTS250 is het helaas niet anders.
De eerste keer ging op een dag zomaar het licht uit bij de kaart. "no vga installed"zei het moederbord, geprobeerd in twee pc's.
Retour.
De volgende fout werd het random uitvallen van de kaart. Eerst om de eÚn a twee uur, gedacht en gehoopt dat het een driverprobleem was, tot dat de kaart ook al in het bios uitviel.
De kaart is steeds heel snel retour, dat moet ik ASUS nageven. Hij ging rechtstreeks naar ASUS en niet via een retailer want die is failliet. Het heeft me inmiddels wel 26,20 extra gekost.
Het random uitvallen van deze kaart wordt vaker beschreven op fora, maar ik ben nog nooit tegen gekomen waar hem dat nu in zit. Dat het een opgefokte 9800 is? geen idee.

Ik heb hem nu een half jaar en is dus 2 keer heen en weer geweest, hij ligt nu bij mij op te warmen en vanavond gaat hij weer in de PC, maar ik houd mijn hart vast.... :?
Als hij er weer aangaat kom ik daar hier op terug.

Als het ding draait dan draait hij goed, beeldkwaliteit is goed ~[heb overigens van ATI kaarten altijd het idee dat die net scherper zijn] de koeling is subliem. Ik heb hem nog niet in de 60 graden gezien.
Doordat de koeling zo goed is, is hij ook niet erg luidruchtig. Bij de start even, als de fan even bijna voluit draait.
Ik zou wel graag gezien hebben dat de koeler de lucht naar buiten zou blazen, het is immers een dualslot kaart. Liever de warme lucht buiten de kast dan er in.
Het geheugen gebruik heb ik in Riva tuner nog niet erg hoog op zien lopen en vraag me daarom af of ik wel zoveel profijt heb van de 1 gieg geheugen.
Het doel waar hij voor in mijn PC zit is Flightsimulator X draaien, met twee beeldschermen. 1 voor het main panel van een vliegtuig en 1 voor de side panels [throttles/radio's/gps etc. etc.]
Dat gaat beslist goed op DVI LCD schermen met een resolutie van 1280x1024. ingame AA en Aniosotropic filtering.
Ik heb wel eens een overklokje gewaagd met de bijgeleverde software ~[voor de eerste crash] een klein overklokje maar daar is Flightsimulator het niet mee eens. Lees de opmerkingen daarover maar op de site van Aerosoft. Een rare bug in FSX veroorzaakt namelijk dat een snellere kaart de boel nadelig be´nvloedt... [ aldus Matthijs Kok]

Als mijn beste vriend zou vragen of hij ook zo'n kaart moest kopen zou ik zeggen: kijk maar naar een andere.

Heb jij ook een Asus ENGTS250 DK/DI/1GD3?

Jostytosty, dit is geen review maar een uiting van frustratie :P
Ik hoop voor je dat de kaart het goed doet en dat je er een echt review over kan schrijven, want ik ben opzich wel ge´nteresseerd in die kaart (m'n Radion HD 4760 passief gekoeld van Sapphire is nu ook voor de 2e keer terug :s en het probleem blijkt uiteindelijk in de drivers te zitten).

Verder nog 1 dingetje: "zijn het moederbord"(regel 4) => "zei het moederbord"
ik heb dezelfde kaart,doet het prima. ;)