Supermicro X10SDV-4C-TLN2F Review

Eddo-79 8 augustus 2017, laatste update op 8 augustus 2017, 421 views Product gekocht

Supermicro X10SDV-4C-TLN2F

De X10SDV-4C-TLN2F biedt een hoop power in een kleine verpakking. IPMI, 2x 10Gb Ethernet, een Quad-Core XEON met HT. Eigenlijk totale overkill voor een homeserver, maar het is wel fijn.

Pluspunten

• 2x 10 Gb Ethernet
  • IPMI 2.0
  • 6x SATA -III
  • 1x M2
  • Prijs vs Features

Minpunten

• Moet gekoeld worden!
  • Geen USB3 Header

Layout Score: 5
Heeft wel snel last van oververhitting in consumer kasten als er geen extra CPU cooler wordt geplaatst. 80 Graden met alleen casefans in FD Node 304 en throttling direct aan als er enige bewerkingen werden uitgevoerd.

Na toevoegen van een Noctua koeler van 15 euro naar 40 graden gedaald, 50 graden onder volle belasting.

USB3 header ontbreekt, dus moest ik daarvoor een Delock USB 2>3 verloopje kopen.

Heb jij ook een Supermicro X10SDV-4C-TLN2F?

Hey, hoe heb je de cpu koeler bevestigd? Heb je de passieve koeler eraf gehaald, of heb je er een (60mm?) fan opgezet?

Ik ben zelf aan het kijken om mn huidige (zelfbouw) servertje te upgraden. Wil voornamelijk meer plex streams kunnen aanbieden.
De Noctua fan heeft flexibele pootjes waardoor je deze mooi op het cpu koelblok kunt klemmen. Mijn kast houdt het mobo horizontaal dus zwaartekracht is genoeg.

Bij vertikale bevestiging zou ik m met een kloddertje kit oid vastzetten.
Heb je een link van de koeler die je hebt gebruikt? En misschien ook waar je em in hebt geprikt op het mobo? :D

[Reactie gewijzigd door vpm op 11 mei 2018 11:44]

Staat in m'n NAS inventaris. pricewatch: Noctua NF-A6x25 PWM, 60mm

Ingeprikt op de FAN1 aansluiting. De systeemfans stuur ik aan via de fan controller van de behuizing.

[Reactie gewijzigd door Eddo-79 op 11 mei 2018 12:59]

Cool. Via een extern forum dacht ik em al gevonden te hebben. Toch fijn om dat bevestigd te hebben.
Bedankt.