SJCam SJ5000x Elite Zwart

Specificaties Actioncam • max 4096x2160 • 24fps • wifi - Bekijk alle specificaties

SJCam SJ5000x Elite Zwart Review

Dhansje 8 augustus 2017, laatste update op 8 augustus 2017, 325 views Product gekocht

SJCam SJ5000x Elite Zwart

Speciaal gekocht om onderwaterfoto's en -filmpjes te maken tijdens de vakantie. GoPro vond ik te prijzig, dus het werd deze. Prima camera voor € 125,00. Wordt geleverd met een hoop accessoires en een waterdichte behuizing. Filmpjes zijn top, foto's onder water wat minder, maar daarboven ook weer erg goed. Aanrader!

Pluspunten

• Prijs - kwaliteit
  • goed waterdicht
  • Eenvoudig te bedienen
  • Wifi

Minpunten

• onderwaterfoto's iets minder

Design & bouwkwaliteit Score: 4
Features Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 5
Beeldweergave Score: 3
Speciaal voor een duikvakantie heb ik de SJ5000X Elite aangeschaft. Wel; even gekeken naar de GoPro, maar dik 400 euro vond ik wat al te prijzig. Met 125 euro zat deze SJCAM een stuk meer in de betaalbare richting.

Ik kocht de camera bij www.xiaomiproducts.nl. Hij is bij Gearbest en zo wel voor een paar euro minder te krijgen, maar ben toch maar gegaan voor een Nederlandse winkel. Zo kwam de camera binnen:
[img]dOeeisG6[/img]

Met de camera in een keurige doos:

[img]4aObyL4f[/img]
[img]ZXthNVOt[/img]
[img]8Q2MhB6t[/img]

Er zitten standaard al een hoop hulpstukken in de verpakking, maar ik had er ook nog wat losse bijbesteld: een geheugenkaart en extra batterijen en lader:
[img]n0fByC84[/img]
[img]Bv2FpZHO[/img]

De gebruiksaanwijzing is erg summier, maar met een beetje prutsen kom je een heel eind, het menu op de camera wijst zich eigenlijk van zelf.

En dan nu de praktijk; alle foto's zijn JPEG, niet bewerkt of opgepoetst. Het is ook nog ff wennen onder water, maar eigenlijk ging daar de bediening ook prima:

[img]xyrklVHp[/img]

[img]naQEdZDS[/img]
Boven water

Voor wat filmpjes:
Duiken op Tioman

Kayakken in Vang Vieng. Boven water net zo nat als eronder.

Enfin, prima prijs-kwaliteitverhouding dus

Heb jij ook een SJCam SJ5000x Elite Zwart?