Corsair Mac Laptop Memory Boost With Corsair Low Latency Memory Review

slager 6 januari 2010, laatste update op 6 januari 2010, 754 views

Corsair Mac Laptop Memory Boost With Corsair Low Latency Memory

Pluspunten

• Snel
  • Levenslange garantie

Minpunten

• Prijs aan de hoge kant

Ik heb dit geheugen aangeschaft als een upgrade voor mijn MacBook Pro, die standaard geleverd was met 2 GB geheugen. Reden hiervoor was dat 2 GB toch wat beperkt was met onder andere Photoshop werk.

Een vereiste voor mij was dat het geheugen gecertificeerd is voor gebruik in een Mac. Ik weet dat het goedkoopste reepje no-name ook vaak wel werkt in een Mac, maar ik heb voor mezelf besloten om een meerprijs te betalen voor een stukje extra zekerheid.

Door deze beperking was de keuze beperkt tot de Kingston KTA-MB667K2/4G of het onderwerp van deze review. Ik heb gekozen voor de Corsair, omdat deze een CAS latency van 4 heeft. Volgens dit nieuwsbericht zou dit een flinke prestatiewinst kunnen opleveren. Of het in de praktijk merkbaar is, is twijfelachting, maar voor de meerprijs van zo'n 10 euro vond ik het het proberen waard.

Verpakking
De geheugenkit wordt geleverd in een stevig plastic doosje, waar de modules netjes ingeklikt zitten. Daar kan dus helemaal niets mis mee gaan.

Prestaties
De prestaties van het geheugen heb ik alleen getest door Xbench te draaien, terwijl ik ter referentie ook het oorspronkelijke 2 GB geheugen getest heb. De totaalscore voor het standaard 2 GB geheugen is 158.22, terwijl de totaalscore voor het 4 GB Corsair geheugen is 172.33. Een 8% hogere score op Xbench dus. De volledige vergelijking is via deze link uit de database van Xbench op te vragen.

In de praktijk is het effect van het snellere geheugen voor mij niet duidelijk merkbaar, en in ieder geval totaal ondergeschikt aan de uitbreiding van 2 GB naar 4 GB.

Overklokken heb ik niet getest, daar heb je geen Mac voor. ;)

Een goed product, levert goede prestaties, in ieder geval volgens de benchmark Xbench. De prijs is aan de hoge kant, wat waarschijnlijk te wijten is aan de Mac-certificering en de claim van hogere prestaties door de lage CAS-latency. Daar betaal je in dit geval voor.

Heb jij ook een Corsair Mac Laptop Memory Boost With Corsair Low Latency Memory?