Specificaties 15,6" • 1920x1080 (Full HD) • 1,128TB • Intel Core i7 - Bekijk alle specificaties

Lenovo Legion Y520 15 80WK005QMH Review

ruudpel 8 augustus 2017, 546 views

Lenovo Legion Y520 15 80WK005QMH (Product gekocht)

Geweldige game laptop tegen een prima prijs

Pluspunten

• Zeer snel (CPU/GPU/RAM)
  • Bouwkwaliteit & ontwerp
  • Scherm (IPS)
  • M.2 SSD
  • Toetsenbord (verlichting)
  • Geluid (speakers)

Minpunten

• Accuduur
  • Gewicht
  • Vingerafdruk gevoelig

Geweldige laptop tegen een prima prijs. Snelle processor icm een 4GB (!) GTX 1050 zorgen voor prima game prestaties. Standaard 1 x 8GB DDR4 geheugen, maar dat is gemakkelijk uit te breiden, wat ik dus ook gedaan heb. De betreffende Samsung module is moeilijk te verkrijgen in Nederland, maar wel in de VS, onder andere via eBay. Ook heb ik de 1TB HDD vervangen door een 250GB SSD. De 1TB HDD is vervolgens extern te gebruiken of je kan deze verkopen. Eindresultaat is een supersnelle laptop met i7-7700HQ, 16GB DDR4, GTX 1050 4GB en twee SSDs (eenmaal 128GB M.2/NVMe en een 250GB EVO).

De laptop heeft een zeer goede bouwkwaliteit (is wel eens anders bij Lenovo) en een erg gaaf ontwerp. Perfecte balans tussen sober en 'game-achtig'. Het toetsenbord typt heerlijk en de verlichting is instelbaar: uit, low en high. De mat zwarte behuizing is wel erg gevoelig voor vingerafdrukken. Geluidsproductie bij gamen valt reuze mee en de speakers leveren een, voor een laptop, prima geluid. Verder kan ik maar twee nadelen bedenken: de accuduur is matig; zeker bij gamen kom ik niet verder dan 1 a 1 1/2 uur. Bij 'normaal' gebruik (internet, office, enz) is de variatie wat groter, zo tussen de 2 1/2 en 4 uur. Ook is de laptop vrij zwaar, maar dit is terug te leiden naar de bouwkwaliteit.

Al met al een een zeer goede game laptop met een prima prijs-prestatie verhouding!
Eindoordeel zou ik het liefst 4 1/2 ster geven ivm de accu, maar aangezien ik moet kiezen tussen 4 of 5 dan zeker 5!

Heb jij ook een Lenovo Legion Y520 15 80WK005QMH?