Specificaties 15,6" (1920x1080 TN), 256GB (ssd) - Bekijk alle specificaties

Asus VivoBook A550VX-DM660T Review

RobbyBoy12345 7 augustus 2017, laatste update op 7 augustus 2017, 411 views

Asus VivoBook A550VX-DM660T (Product gekocht)

Goeie prijs kwaliteit verhouding. Wat een geweldig apparaat!

Pluspunten

• Fraai design
  • Snelle processor
  • Goede prijs/kwaliteit
  • fijn toetsenbord
  • prima geluid
  • scherm
  • goede videokaart
  • redelijk stil

Minpunten

• vingervlek/kras gevoelig
  • tn paneel
  • kan er goedkoop uitzien
  • geen toetsenbord verlichting

Asus Vivobook A550VX

Hallo mensen, ik ga vandaag vertellen wat ik van de Asus Vivobook A550VX vind.

Ik ga een paar punten bespreken en dat zijn:
Uiterlijk
Aansluitingen
Scherm
Toetsenbord
Geluid
Batterij
In gebruik
Prestaties
Waarom heb ik deze gekocht?

Dat zijn de 9 punten waarover ik ga praten.

Uiterlijk

Wauw…….dat is het eerste woord wat ik zei toen ik hem uit de doos haalde.
Ik had natuurlijk plaatjes gezien maar in het echt is die gewoon veel mooier.
De pianolak bovenkant met oranje accenten ziet er erg vet uit maar door dat pianolak ziet die er soms wel goedkoop uit, maar door de oranje accenten ziet het er wel weer wat beter uit.
Het is zeer vetvlek en kras gevoelig, ik heb hem nu een paar dagen en ik zie hier en daar als een krasje en ik heb hem weinig verplaatst.

De binnenkant is mat zwart ook met oranje accenten en een oranje toetsenbord en het oranje lijn om het trackpad.
Dat is eigenlijk het eerste wat je ziet.
En daarna zie je het 15,6 inch matte full HD TN paneel.
Je hebt een webcam aan de binnenkant maar de kwaliteit daarvan is niet om naar huis te schijven.

Aansluitingen

De aansluitingen zijn voldoende, zo zit er een VGA, HDMI, Internet poort, 2x USB 3.0 en 1 audiojack aan de linkerkant en aan de rechterkant zit 1x een USB 2.0 poort.
Het ziet eruit alsof er een DVD speler inzit maar dat is niet het geval.
Ik denk dat je er 1 kan inzetten of met een caddy een extra hardeschijf erin kan doen.

Scherm

Het scherm is een Full HD scherm, dus 1920x1080 en die is gewoon super scherp.
Het “nadeel” van het scherm is dat het een TN panel is dus de kijkhoeken zijn niet zo mooi.
Het matte scherm is erg handig als je tegenlicht hebt want je ziet de reflectie minder, geeft iets minder mooie kleuren dan bijvoorbeeld een LCD Glossy scherm.
De helderheid is goed en makkelijk in te stellen met de knoppen.
Windows 10 schaalt dit scherm met 125%, dan ziet het er normaal uit, maar sommige applicaties en programma’s zijn dan bijvoorbeeld wazig.
En als je hem op 100% zet dan is alles net weer te klein.
Ik heb voldoende met 125% genomen, hopelijk fixt microsoft het.

Toetsenbord

Het toetsenbord typt echt super fijn, ze drukken lekker in en je hoeft geen kracht te zetten om een toets in te drukken, voelt dus lekker zacht aan.
Alle letters, cijfers en symbolen is in het oranje thema, dus het ziet er super gelikt uit.
Het enige jammere van dit toetsenbord vind ik wel is dat er geen backlight inzit, zodat je in het donker ook makkelijk kan kijken, nu heb je gewoon een lampje nodig om te kunnen typen. (Of je moet goed blind type)

Dus al met al, zeer positief over dit toetsenbord.

Geluid

Het geluid is voor een laptop heel goed.
De speakers zitten aan de binnenkant van de laptop maar de speaker gril zie je niet, die zin in de laptop verborgen.
Je kan makkelijk een film kijken met de ingebouwde speakers.
Als je een echt een geluid fanaat bent dan kunt u gewoon een normale speaker set erop aansluiten.

Batterij

De batterij is prima, je kan makkelijk een film kijken op de batterij zonder de lader erop aan te sluiten.
Heb de batterij niet echt heel goed getest maar er staat dat die 4 uur ermee kan dus dat moet ik op geloven.
Natuurlijk is er een batterij besparing knop die je altijd kan inzetten.
Als je films gaat kijken of muziek gaat luisteren met bluetooth aan of zware games dan houd die minder als 4 uur vol.

In gebruik

Hij is echt super snel.
Ik vind het een fijn toestel om te gebruiken, moest wel even wennen aan de trackpad die wel lekker groot is, maar dat went wel.
Hij ziet er zwaarder uit dan dat die is, dus hij is redelijk makkelijk mee te nemen.
Alles wat een goeie laptop moet doen, doet die.

Prestaties

De prestaties zijn uitstekend voor een laptop van 750,-
Met een Intel i5 7e generatie Quad-core, 8gb ram en een gtx 950m is die gewoon razend snel.
En door de SSD die erin zit start alles snel op!
Ik heb niet echt games getest, maar heb wel 2 spellen waarvan ik je al kan vertellen dat die gewoon prima werken.

Dat is Minecraft, daar haal ik op de hoogste instellingen minimaal 80 fps.
En Forza Horizon 3 haal ik op 1080p fullscreen op low/medium instellingen gemiddeld 30fps dan heb ik wel mijn gtx 950m overgeclockt.

Waarom heb ik deze laptop gekocht?

Ik moest een laptop voor school hebben en ik wou een Quad-Core processor met een aparte videokaart.
En dit was de beste die uit de test kwam en voor een mooie prijs.

Ik adviseer deze laptop!

Heb jij ook een Asus VivoBook A550VX-DM660T?

Leuke review van een student zijn perspectief. Probeer iets meer aan de layout te doen, dan weet ik zeker dat je een +2 review krijgt.

Bijv. dik gedrukte kopjes
Hallo KevinT

Bedankt voor de tip!
Ik ga dat zo even aanpassen.
Kan je met deze laptop tegelijk een VGA en een HDMI kabel aansluiten, om zo (met gesloten scherm) dual monitor te gaan?

De uitgangen lijken mij nogal dicht bij mekaar zitten! En een VGA kabel kan ik nog wel modificeren om hem smaller te maken maar van HDMI weet ik dat zo net nog niet.
Denk dat het wel kan maar weet niet zeker.